Przy okazji Tour de Pologne przyjrzeliśmy się nowemu modelowi Cannondale, na którym ścigają się kolarze EF Education First – SuperSix EVO.

Cannondale wprowadził nową wersję uniwersalnej szosówki na początku lata. Producent obiecuje zyski na każdym kroku – zdecydowanie poprawiona aerodynamika, sztywność, zmniejszona waga czy hamulce tarczowe, a także (widoczna na zdjęciu) wbudowana płytka pozwalająca obsługiwać elektroniczny osprzęt. Właśnie SuperSix EVO stał się jedną z „broni” zawodników grupy WorldTour EF Education First.

Już na pierwszy rzut oka łatwo odróżnić nową wersję od poprzedniej – nawet abstrahując od hamulców. Wydłużone, aerodynamiczne rury ramy oraz sztyca Hollowgram 27 SL KNOT i w pełni wewnętrzne prowadzenie linek (według testów przeprowadzonych przez Cannondale) mają pozwolić na utrzymywanie prędkości 48km/h z mocą niższą o 30W w stosunku do wcześniejszego SuperSix. Wyniki są lepsze też od konkurencji – m.in. S-Worksa Tarmac, Cervelo R5 czy Treka Emonda. Warto jednak zauważyć, że taki zysk zmierzony został przy użyciu nowego kokpitu, którego… nie mają zawodnicy EF Education First.

Szerzej poprowadzone tylny trójkąt i widelec pozwalają na zamontowanie opon o szerokości nawet 30mm – większy komfort i pewniejsze prowadzenie są nieocenione. Dodatkowo rura podsiodłowa zyskała kształt dostosowany do tylnego koła, by jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę. Nieco zmieniona geometria (skrócony zasięg i uniesiona główka) i rodzaj karbonu mają przynieść o 18% lepsze tłumienie wibracji, co ma się przekładać na mniejsze zmęczenie. Niezbyt odczuwalna (poza papierem) będzie niższa waga – 19 gramów mniej niż w poprzednim SuperSix.

W rowerach zespołu zamontowano osprzęt Shimano Dura-Ace R9170 Di2 z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi (przednia tarcza 160mm, tylna 140mm) – poza korbą Hollowgram SiSL2 z tarczami FSA. Koła to Vision Metron Disc ze sztywnymi osiami i szytkami Vittoria Corsa, koszyki na bidon Tacx oraz wspomniany „nieoryginalny” kokpit z mostkiem i kierownicą FSA.

Specyfikacja:

  • rama: Cannondale SuperSix EVO
  • sztyca: Hollowgram 27SL KNOT
  • osprzęt: Shimano Dura-Ace R9170
  • hamulce: hydrauliczne tarczowe Shimano Dura-Ace R9170 (160/140mm)
  • korba: Hollowgram SiSL2 (tarcze FSA)
  • koła: Vision Metron Disc
  • mostek i kierownica: FSA
  • szytki: Vittoria Corsa
Poprzedni artykułJonas Koch zostaje w CCC Team
Następny artykułTour of Utah 2019: Marengo najlepszy w North Logan City
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments