fot. ASO / Paulinne Ballet

Według danych opublikowanych przez Europejską Unię Nadawców (EBU) i organizatora Tour de France ASO, liczba osób oglądających tegoroczną edycję wyścigu w telewizji znacząco wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku. 

Liczby, które udostępniła EBU mówią, że we flamandzkiej części Belgii widownia wzrosła o 13 proc., a w Walonii o 23,8 proc. We Włoszech wzrost wynosi 17,6 proc. Ponadto więcej kibiców jest zainteresowanych francuskim wielkim tourem w Hiszpanii, Niemczech, Holandii oraz Danii.

Sobotni etap z metą na Tourmalet w Hiszpanii i w Niemczech oglądały 2 mln. widzów, zaś w Holandii milion. W Danii zaś przed odbiornikami telewizyjnymi zasiadło 700 tys. osób.

– To ekscytujące widzieć, że tak historyczne wydarzenie, jakim jest wyścig Tour de France zyskuje coraz większą publiczność

– powiedział Frédéric Sanz, szef Eurovision Sport.

Warto mieć świadomość, że do Europejskiej Unii Nadawców należą tylko niektóre kanały telewizyjne, zatem w rzeczywistości oglądalność może być jeszcze większa.

Poprzedni artykułCCC Development Team na wyścig Dookoła Mazowsza
Następny artykułRoompot wycofuje się z kolarstwa
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments