Najszybszy i najlżejszy aktualnie rower szosowy, gotów do rzucenia wyzwania najcięższym nawet podjazdom

28 czerwca 2019 marka premium Dorel Industries wprowadziła nowy model Cannondale na rynek. Jest nim rower SuperSix EVO; będący kolejnym etapem ewolucji rowerów wyścigowych. SuperSix EVO zaprojektowany został z myślą złamaniu kolejnych barier aerodynamicznych, w dalszym ciągu zachowując wierność swoim korzeniom zwinności i lekkości. Jest to maszyna do ścigania w czystej formie.

Nathan Barry, Inżynier ds. Projektowania w Cannondale:

“Wiemy, że wydajność aerodynamiczna podczas jazdy rowerem ma ogromny wpływ na prędkość, dlatego zmniejszenie oporów w nowym SuperSix EVO było dla nas priorytetem. Równie ważne było także znalezienie kompromisu między aerodynamiką a lekkością, sztywnością oraz szybkością reakcji; bo dopiero te wszystkie elementy połączone ze sobą gwarantują płynną i opanowaną jazdę”.

Kompromis między lekkością a aerodynamiką w SuperSix EVO osiągnięty został z wykorzystaniem bardzo ściętych kształtów rur profilowych, których zadaniem jest zmniejszenie oporów powietrza, przy jednoczesnym zapewnieniu niskiej wagi, sztywności i wyczucia roweru w porównaniu z poprzednią wersją roweru. “Szybkie” kształty rur odgrywają kluczową role w zintegrowanej z całością roweru konstrukcji, w której rama, widelec, sztyca, kokpit i koła zaprojektowane są tak, by współpracować ze sobą w celu osiągania jak najlepszych osiągów. To sprawia, że cały rower – w porównaniu z jego poprzednią wersją – pozwala zaoszczędzić zawodnikowi do 30 wattów przy prędkości 48 km/h. A to powoduje, że SuperSix EVO staje się obecnie najszybszym z lekkich dostępnych rowerów szosowych na rynku.

Cannondale SuperSix EVO to także doskonała “gładkość” i sztywność jazdy; wykorzystane w nim zostały nowe tylne widełki SAVE, a wraz ze zintegrowaną sztycą 27 KNOT zwiększają sztywność nawet o 18%. W ramę zmieszczą się opony do średnicy 30 mm, a nowa konstrukcja ramy zapewnia pewność pochłaniania wstrząsów przy pokonywaniu nierówności przy mniejszym oporze aerodynamicznym. Daje to użytkownikowi większy komfort oraz kontrolę na słabszych nawierzchniach.

Rower wyposażony został w koła HollowGram 45 KNOT; są to jedne z najszybszych zestawów kołowych na rynku, utrzymują przy tym wyjątkową wydajność aerodynamiczną nawet przy szerokich oponach.

W rowerze wykorzystano pomiar mocy Power2Max, co pozwala bezproblemowo łączyć się z nową aplikacją Cannondale, zbierającą dokładne dane co do dystansu, trasy oraz prędkości, poza tym w rowerze zastosowano wygodne osie Speed Release oraz wewnętrzne prowadzenie kabli. SuperSix EVO to czysty szosowy rower, gotowy do “lotu” przy największych nawet prędkościach.

Cannondale SuperSix EVO występuje w wersji z hamulcami tarczowymi i tradycyjnymi, w rozmiarach 48 – 63 (męskie) oraz 44 – 54 (wersja damska).

Więcej danych na temat nowego SuperSix EVO na www.cannondalebikes.pl

O Cannondale

Canondale jest marką premium Sports Group, wchodzącej w skład Dorel Industries w segmencie Dorel Sports. Roczna sprzedaż oscyluje na poziomie 2,6 miliarda USD oraz zatrudnia ok 9200 osób na całym świecie w zakładach, zlokalizowanych w 25 krajach na całym świecie. Firma jest liderem innowacyjności i jakości, a także jest liderem w branży projektowania, rozwoju i produkcji rowerów, odzieży I akcesoriów.

Poprzedni artykułKatarzyna Niewiadoma: „Od startu było bardzo ciężko”
Następny artykułGeraint Thomas: „czekam na szósty etap”
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments