fot. UAE Team Emirates

Dotychczas Norweg zaledwie dwukrotnie kończył „Piekło Północy” w czołowej dziesiątce. Czy eksperyment ze zmianą pozycji i porzuceniem dętek da Kristoffowi upragnione zwycięstwo?

Lider UAE Team Emirates wydaje się być idealnie stworzony do długich i wyczerpujących wyścigów. Zwycięstwa w Mediolan-San Remo oraz Ronde van Vlaanderen, czterokrotny finisz w czołowej „10” mistrzostw świata doskonale to potwierdzają, ale na brukach północnej Francji najwyżej był na 9. pozycji przed sześcioma laty i od tego czasu nie był w stanie poprawić tego wyniku. Tegoroczna kampania wiosennych klasyków jest bardzo udana dla Norwega i wydaje się, że wreszcie będzie mógł poprawić swój rezultat w „Piekle Północy”.

W walce o prestiżową kostkę, która jest nagrodą za zwycięstwo w Paris-Roubaix, Kristoff zastosuje kilka ciekawych manewrów. Jednym z nich był dodatkowy trening na brukach, który dyrektor sportowy UAE Allan Peiper zaserwował swojemu podopiecznemu już w styczniu. Dodatkowo postanowiono zmienić nieco pozycję Kristoffa na rowerze i przesunąć jego środek ciężkości nieco bardziej w tył, a to ma na celu odciążenie przedniego koła podczas wjazdu na nierówną kostkę brukową.

Jak sam zainteresowany postrzega zmianę w swoim ustawieniu?

Nie wiem dlaczego, ale myślę, że moja postawa na rowerze jest bardziej przesunięta na przód w stosunku do innych kolarzy, a przez to być może bardziej odczuwam skutki jazdy po kostce. Nie robi mi to większej różnicy podczas jazdy pod górę, ale podczas styczniowych treningów przesunęliśmy mnie odrobinę w tył i czuję się trochę lepiej w tym ustawieniu. Mam nadzieję, że to pomoże w walce o dobry wynik.

Lider UAE Team Emirates zamierza pozostać także na oponach bezdętkowych. Dotychczas takie rozwiązanie okazało się skuteczne zarówno podczas wygranego wyścigu Gent-Wevelgem oraz Ronde van Vlaanderen w którym Kristoff zajął miejsce na podium. Norweg wystartuje do walki w Paris-Roubaix na kołach Campagnolo Bora WTO z oponami Vittoria Corsa Graphene 2.0.

Jeżdżę na bezdętkach cały rok i mam dobre odczucia, do tego osiągam na takich oponach dobre wyniki. Po prostu jest lepiej, ale nie wiem na czym polega główna różnica. Toczą się dobrze, a na kostce dają większy komfort. Zimą próbowałem jeździć na dętkach i w mojej opinii było gorzej. Wystartuję na oponach 25mm, które w rzeczywistości są jednak minimalnie szersze i mają około 26mm. Jakie zastosuje ciśnienie w oponach? To zostanie moją tajemnicą

– podsumował Kristoff.

Poprzedni artykułLista startowa Paryż – Roubaix 2019
Następny artykułTrasa i lista startowa Tour of Turkey 2019
Licencjat politologii na UAM, pracuje w sklepie rowerowym, półamatorsko jeździ rowerem. Za gadanie o dwóch kółkach chcą go wyrzucić z domu. Jeśli już nie zajmuje się rowerami, to marnuje czas na graniu w Fifę. W trakcie Tour de Pologne zazwyczaj jest na Woodstocku.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments