Fot. Quick-Step Floors

Szef drużyny Quick-Step Floors uważa, że motocykle będące częścią kolumny kolarskich wyścigów mają niejednokrotnie negatywny wpływ na rywalizację. 

Najwyżej sklasyfikowanym kolarzem Quick-Step Floors w wyścigu Amstel Gold Race był Julian Alaphilippe. Zwycięzcą został Michael Valgren z Astany, który wygrał dwójkowy sprint z Romanem Kreuzigerem (Mitchelton-Scott).

Nie chcę wyjść na takiego, co nie umie przegrywać, ale rola motocykli w wyścigach jest po prostu skandaliczna. Kiedy Pieter Serry dawał z siebie wszystko na czele grupki faworytów, ucieczka dalej zyskiwała czas, korzystając ze strumienia powietrza za motocyklem. Gdy przewaga zmalała do poniżej dwudziestu sekund, oni powinni zostać wchłonięci. Zamierzam napisać list w tej sprawie do prezydenta UCI Davida Lappartienta, ponieważ nie może być tak, że motocykle będą rozstrzygały wyścigi

– powiedział Patrick Lefevere gazecie „La Dernière Heure”.

Drużyna Quick-Step Floors zdominowała brukowane wyścigi klasyczne w tym sezonie, wygrywając Tour of Flanders, E3 Harelbeke, Dwars door Vlaanderen oraz Scheldeprijs, i z pewnością miała nadzieję na ciąg dalszy dobrej passy w Ardenach. Tymczasem w Amstel Gold Race żaden z kolarzy w niebieskich strojach nie stanął na podium.

Po raz pierwszy od kilku tygodni nie stanęliśmy na podium wyścigu klasycznego. Alaphilippe dwukrotnie próbował zaatakować i to sprawiło, że później nic nie zostało mu w nogach. Philippe Gilbert był trochę za słaby, a w tych wyścigach chodzi właśnie o to, by jak najdłużej zachować świeżość

– dodał Patrick Lefevere.

W „Walońskiej Strzale” główne role w drużynie Quick-Step Floors ponownie mają odgrywać Julian Alaphilippe i Philippe Gilbert. Dyrektor sportowy Davide Bramati jest pewien, że w końcówce jego podopieczni będą liczyli się walce o zwycięstwo. 

Poprzedni artykułLa Flèche Wallonne: Quick-Step Floors wystawia mocny skład i zapowiada agresywną jazdę
Następny artykułVincenzo Nibali z wizytą na francuskich brukach
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments