fot. Marek Bala / naszosie.pl

Lider reprezentacji Polski wystartuje do wyścigu ze startu wspólnego elity mężczyzn na mistrzostwach świata w Bergen na specjalnie przygotowanym rowerze.

fot. Marek Bala / naszosie.pl

Do dyspozycji byłego mistrza świata będzie Dogma F10 – taka jak na co dzień w Team Sky. Kwiato w Bergen ścigać się będzie na czerwono-białej ramie dopasowanej do reprezentacji. Oczywiście właściwości aerodynamiczne i przenoszenie mocy pozostają bez zmian. W stosunku do poprzedniego modelu rama miała zyskać m.in. 7% sztywności i stracić nieco ponad 6% wagi. Nie mogło zabraknąć słynnego wgłębienia w dolnej rurze ramy.

Osprzęt – Shimano Dura-Ace Di2 9150. Lepszy, szybszy, lżejszy (i oczywiście droższy). Japończycy odpowiadają też za niezwykle skuteczne hamulce i koła.

fot. Marek Bala / naszosie.pl
fot. Marek Bala / naszosie.pl

Ciekawostkę stanowi producent szytek. Chociaż wydaje się, że Specialized jest jednym z głównych konkurentów Pinarello, to Kwiato pojedzie w Bergen na ogumieniu… S-Works Turbo Gripton o szerokości 24mm.

fot. Marek Bala / naszosie.pl

Kokpit to sprawka PRO (znowu wracamy do Shimano, które jest właścicielem marki). Codziennością w Team Sky jest dobieranie mostka co do milimetra – w przypadku Michała Kwiatkowskiego zastosowano długość 121mm.

fot. Marek Bala / naszosie.pl

Poza szybkością, sztywnością, aerodynamiką i tak dalej, i tak dalej, bardzo ważny jest komfort. Za ten odpowiada m.in. siodło – w tym przypadku fi’zi:k Antares VS.

fot. Marek Bala / naszosie.pl

Ostatnim ogniwem, któremu możemy się przyjrzeć jest kaseta. Mechanicy założyli Kwiatkowskiemu zębatki w rozmiarze od 11 do 29 zębów – w końcu będzie szybko na zjazdach i ciężko na podjazdach. W sumie jednak na Łososiowym Wzgórzu użycie kilku najlżejszych przełożeń raczej nie będzie potrzebne.

fot. Marek Bala / naszosie.pl

 

Poprzedni artykułAgnieszka Skalniak w nowym zespole Experza-Footlogix
Następny artykułBergen 2017: Oficjalna lista startowa wyścigu elity mężczyzn
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments