Przypomnijmy, że grupa ActiveJet pozyskała nowego sponsora – ORLEN Paliwa. Zapytaliśmy przedstawiciela spółki, jakie firma ma oczekiwania wobec współpracy z grupą Piotra Kosmali.

Czy spółka ORLEN Paliwa bardziej zaangażuje się w kolarstwo zawodowe?

Sponsoring kolarstwa jest dla spółki ORLEN Paliwa nowością. Z uwagi na potrzebę wzmacniania wizerunku spółki na rynku globalnym poszukiwaliśmy wiarygodnego, profesjonalnego partnera by wspólnie czerpać korzyści marketingowe z plasowania naszych marek. Jesteśmy przekonani, że współpraca z ActiveJet Team okaże się doskonałym narzędziem marketingowym do wsparcia biznesowej działalności spółki.

Jakie są plany wobec kolarstwa zawodowego i czy będzie to proces długo falowy?

Na tym etapie trudno prognozować współpracę długofalową, skupiamy się obecnie na sezonie 2015.

Czy ORLEN Paliwa ma plany aby powstał w Polsce zawodowy zespół kolarski na największym, światowym poziomie czyli World Tour?

Naszą wspólną ambicją jest podniesienie poziomu sportowego Grupy do najwyższego pułapu czyli World Tour. Zdajemy sobie jednak sprawę, że wymaga to bardzo dużego nakładu pracy i jest to proces długotrwały.

Popularność kolarstwa ( za sprawą Rafała Majki i Michała Kwiatkowskiego) w Polsce w ostatnim okresie jest ogromna. Czy i jak zamierza ORLEN Paliwa wykorzystać ten fakt? Pierwszy krok Państwo poczynili nawiązując współpracę z ActiveJet.

Dopiero debiutujemy w dziedzinie sponsoringu kolarstwa i trudno przewidzieć jak rozwinie się sytuacja. Oczywiście zdajemy sobie sprawę ze wzrostu popularności tej dyscypliny – stąd nawiązanie współpracy z zawodową grupą kolarską. Pierwsze wspólne działania za nami – Grupa ActiveJet wzięła udział  w otwierającym sezon kolarski wyścigu Volta ao Algarve em Bicicleta w Portugalii. Członkowie Teamu stanęli na starcie obok największych sław tej dyscypliny m.in.: Mistrza Świata Michała Kwiatkowskiego, co przyciągnęło  kibiców z całego świata.

W rankingu UCI na wyścig który przyciągnął największą liczbę kibiców przez TV, Tour de Pologne znalazło się na piątym miejscu za Tour de France, Giro d’Italia, Vueltą i Paryż-Roubaix. Czy Zamierzacie Państwo zaakcentować swoje wsparcie dla kolarstwa poprzez reklamę na naszym narodowym wyścigu, który oglądają miliony ludzi na świecie.

Jesteśmy przekonani, że byłaby to bardzo dobra okazja do promocji naszej marki, jednak na tym etapie nie chcielibyśmy zdradzać naszych planów.

To bardziej pomysł, niż pytanie ale jeden z etapów Tour de Pologne powinien wystartować lub zakończyć się w Płocku. Czy jest to realne?

Jako sponsor jednego z zawodowych teamów nie mamy wpływu na szczegóły organizacji Tour de Pologne. Dlatego to pytanie prosimy skierować do właściwego adresata. Naturalnie wspieramy ten pomysł.

Odpowiedzi udzieliło Biuro Prasowe ORLEN Paliwa.

Rozmawiał Artur Machnik

Foto: ActiveJet Team