VittoriaVittoria Industries Ltd. to właściciel takich marek jak Vittoria i Geax, doskonale znanych wśród kolarzy. Ich opony od lat święcą triumfy w światowym peletonie, jak i na górskich zboczach. Niewiele jednak osób wie, ze włoski producent od niedawna ma w swojej ofercie również koła i obręcze własnej produkcji.

Doświadczenie zdobyte podczas dystrybucji kół Mavica, zwróciło ich szczególną uwagę na problemy z kompatybilnością pomiędzy obręczami a oponami. Dodatkowo, prowadząc serwis na etapach takich wyścigów jak Giro d’italia, poznali potrzeby zawodowych kolarzy. Właśnie to skłoniło ich do podjęcia produkcji.

W ofercie szosowej, znalazło się 8 modeli, których cena zaczyna się od 199£, a kończy na 1,499£. Wszystkie z nich, zostały zaprojektowane przez Vittorię, a za kontrole jakości odpowiedzialni są ich właśni inżynierowie. To bardzo dobra informacja. Warto również nadmienić, że produkcja najwyższych modeli karbonowych odbywa się we Włoszech, pozostałe natomiast produkowane są w tajwańskiej fabryce.

Wszystkie modele używają łożysk japońskiej firmy EZO Bearings oraz szprych Sapim według projektu Vittorii. Miłym akcentem są również pokrowce oraz narzędzie do regulacji dołączane do każdego modelu.

Charakterystyczną cecha wszystkich kół jest asymetryczna tylna obręcz, pozwalająca na uzyskanie lepszego kąta szprych po stronie napędu, oraz zaplot 2:1 na korzyść tej samej strony pozwalający wyrównać naprężenie szprych.

Co ciekawsze, rzeczą na która Vittoria kładzie główny nacisk w trakcie dystrybucji nie są same koła. Firma opracowała specjalny program obsługi klienta, którego członkiem staje się każdy z klientów po zakupieniu produktu. Każdy zestaw kół, posiada swój indywidualny kod QR, dzięki któremu można śledzić ich historię. Dodatkowo pozawala on, na zarejestrowanie ich w systemie, sprawdzenie gwarancji, uzyskanie informacji na temat serwisu oraz odpowiedniego utrzymania. Co najlepsze, w momencie w którym zdecydujemy się na sprzedaż, możemy za pomocą w/w systemu zmienić również ich właściciela.

Vittoria

Przyjrzyjmy się teraz poszczególnym modelom:

Qurano, model karbonowy dostępny w 3 rozmiarach: 84mm (waga 1573g, cena ok. 7900 PLN), 60mm (waga 1,409g, cena ok. 7400 PLN), 46mm (waga 1,298g, cena ok. 6850 PLN). Model 46mm posiada płytsza przednią obręcz – 42mm. Aktualnie model ten dostępny jest w systemie dętkowym, aczkolwiek wersją pod szytki jest już w trakcie produkcji.

Vittora Qurano 60

Główną zaletą technologiczną obręczy Qurano, jest użycie grafenu w mieszance węgla. Grafen jest materiałem o jednoatomowej grubości, którego struktura wyglądem zbliżona jest do plastru miodu. Jest on bardzo dobrym przewodnikiem ciepła, stąd decyzja o jego użyciu. Producent deklaruję, że w trakcie testów nie udało się osiągnąć temperatury obręczy wyższej niż 140 °C. Kolejną nowinka, zastosowaną w obręczach Qurano, oraz wszystkich aż do modelu Elusion jest unikatowa piasta tylna – SwitchIT. Nie wymaga ona żadnych narzędzi do wymiany, wystarczy zdjąć ja z koła i założyć inna. Części dostępne będą indywidualnie, a piastę można usunąć z założoną kasetą. Oznacza to, że możemy posiadać dwie kasety, na płaskie i górskie odcinki i bez problemu je zmieniać.

Fraxion (waga 1698g, cena ok. 4800 PLN), karbonowo-aluminiowe. Struktura koła została wykonana z karbonu, stop aluminium rozciąga się na około 4mm pod nią. Całość zespolono ze sobą, dzięki czemu stop nie występuje pod karbonową częścią obręczy w miejscu, w którym łączy się ona ze szprychami. Aluminiowa powierzchnia hamująca, zapewnia lepsze odprowadzanie ciepła, nie osiągnięto wyniku wyższego niż 120°C, dzięki czemu nie powinno wystąpić rozwarstwienie materiału.

Fraxion, podobnie jak najniższa wersja Qurano, posiada płytsza przednią obręcz. Tylna 50mm, przednia 45mm.

Elusion Nero (waga 1,576g, cena ok. 3400 PLN), aluminiowe o profilu 28mm tyl, 26mm przód. Obręcze pokryto warstwa ceramiczną dla zwiększenia wytrzymałości, co wymaga użycia specjalnych, ceramicznych klocków hamulcowych.

Elusion (waga 1591g, cena ok. 2100 PLN), w odróżnieniu od modelu Nero, nie posiadają powłoki ceramicznej, a nyple wykonano z mosiądzu.

Alusion (waga 1,790g, cena ok. 1600 PLN) aluminiowe, o profilu 32mm. Doskonałe koła codziennego użytku, wytrzymałe – idealnie nadadzą się na treningi.

Session (waga 1,763g, cena ok. 1050 PLN) aluminiowe, o niższym profilu niz Alusion – 26mm. Co ważne, mimo iż są najniższym modelem, w zestawie otrzymamy pokrowiec oraz wspomniany kod QR.

Jak widzimy, znajdziemy tu pełną ofertę, od wyścigowych po koła treningowe.

Paweł 

Źródło: road.cc

 

Poprzedni artykułNacer Bouhanni sezon rozpocznie na Majorce
Następny artykułSprinterska plejada gwiazd na trasie Tour of Qatar
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
zbyszek
zbyszek

Miałem obręcz asymetryczną i podziękował.Oczywiście była to jakas podróba z Tajwanu.Ważę,więc naplotłem standart i jest super.