Polak z Tinkoff-Saxo po raz kolejny zapewnia nam niesamowite emocje i zwycięża na pierwszym górskim etapie Tour de Pologne! Majka przerwał tym samym passę 10 lat bez zwycięstwa etapowego w naszym narodowym Tourze. Ostatnim triumfatorem etapowym w Tour de Pologne, który pochodził z naszej ojczyzny, był w 2004 roku Marek Rutkiewicz.
Na dzisiejszy etap Tour de Pologne czekali wszyscy polscy kibice (i zapewne nie tylko). To właśnie na terenie górskim nasi zawodnicy mieli szansę zabłysnąć, a odcinek z metą na podjeździe w słowackim Strbskim Plesie był na to pierwszą szansą. Co prawda profil nie faworyzował klasycznych górali, a premie górskie nie były aż tak ciężkie – ale wszyscy wiemy, że to zawodnicy tworzą wyścig.
Od samego startu w peletonie sporo się działo, ale pierwsza akcja, która zakończyła się powodzeniem to ośmioosobowa ucieczka w składzie: Matteo Bono (Lampre-Merida), Maciej Paterski (CCC Polsat Polkowice), Jarosław Popowicz (Trek Factory Racing), Paweł Bernas (Reprezentacja Polski/BDC MarcPol), Hugo Houle (Ag2r-La Mondiale), Jimmy Engoulvent (Europcar), Sebastian Lander (BMC Racing team) oraz Marco Haller (Katusha Team).
Przez cały etap kolarze musieli zmagać się z niezbyt korzystną pogodą – na trasie było bowiem deszczowo, a z upływem kolejnych kilometrów robiło się coraz zimniej. Nasi zawodnicy jednak świetnie sobie radzili – Paweł Bernas zwyciężał na premiach specjalnych i lotnych, a Maciej Paterski wygrał trzy premie górskie. Dzięki temu objął prowadzenie w klasyfikacji górskiej. Warto też dodać, że na kilkadziesiąt kilometrów przed metą zdecydował się na atak. Przyłączył się do niego Lander, jednak nie wytrzymał tempa Polaka.
Tymczasem zaczęły się ataki z peletonu. Ruszyli Fabio Felline (Trek Factory Racing), Bob Jungels (Trek Factory Racing), Adriano Malori (Movistar Team) i Johan Le Bon (FDJ.fr). Miały miejsce kolejne przetasowania. Przewaga ucieczki się zmniejszyła, zaczęli od niej odpadać kolejni zawodnicy, było też coraz więcej ataków z grupy zasadniczej.
Na niecałe 30 km przed metą z peletonu z odważną akcją ruszył Ryder Hesjedal (Garmin-Sharp). Jego akcja się nie powiodła, lepiej poszło za to innemu Kanadyjczykowi – Christian Meier (Orica GreenEdge) wygrał przedostatnią premię górską i przez dłuższy czas utrzymywał się przed peletonem. Dobrą pozycję zajmował Przemysław Niemiec (Lampre-Merida), który zameldował się na szczycie jako piąty, natomiast na zjazdach ofensywnie jechał Marek Rutkiewicz (CCC Polsat Polkowice).
Na ostatnim podjeździe pod Strbski Ples wszystkie etapy zostały zlikwidowane, a z przodu grupy mocno pracowała ekipa Pawła Poljańskiego i Rafała Majki, czyli Tinkoff-Saxo. Jako pierwszy, na około pięć kilometrów przed metą zaatakował Dario Cataldo (Sky Team). Następny był Ilnur Zakarin (Rusvelo), ale akcję skasowało mocne pociągnięcie Fabio Aru (Astana).
Na 2 km przed metą okazało się, że ostatniego słowa nie powiedział Ryder Hesjedal, ale nie udało mu się odjechać. Powiodło się za to zeszłorocznemu zwycięzcy, Peterowi Weeningowi (Orica-GreenEDGE). Wydawało się, że ma duże szanse na dojechanie do mety, jednak na ostatnich metrach doścignęli go zawodnicy Movistar, a także Rafał Majka. To właśnie Polak po raz kolejny pokazał klasę i mimo nie do końca odpowiadającego mu podjazdu, okazał się najsilniejszy! Pozostałe miejsca na podium zajęli Benat Intxausti i Jon Izaguirre (obaj z Movistar Team). Przemysław Niemiec uplasował się na 10. miejscu a Marek Rutkiewicz na dwudziestym, z tym samym czasem, co zwycięzca.
Petr Vakoc (OPQS) dzięki świetnej jeździe utrzymał (o sekundę) prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
Wyniki:
1 | ![]() |
21 | TCS | – 10s | 04h 30′ 38” | 20p | |
2 | ![]() |
123 | MOV | – 6s | + 00′ 00” | 19p | |
3 | ![]() |
125 | MOV | – 4s | + 00′ 00” | 18p | |
4 | ![]() |
11 | OPQ | + 00′ 00” | 17p | ||
5 | ![]() |
132 | GIA | + 00′ 00” | 16p | ||
6 | ![]() |
76 | BMC | + 00′ 00” | 15p | ||
7 | ![]() |
93 | CAN | + 00′ 00” | 14p | ||
8 | ![]() |
117 | BEL | + 00′ 00” | 13p | ||
9 | ![]() |
121 | MOV | + 00′ 00” | 12p | ||
10 | ![]() |
61 | LAM | + 00′ 00” | 11p | ||
11 | ![]() |
203 | RVL | + 00′ 00” | 10p | ||
12 | ![]() |
15 | OPQ | + 00′ 00” | 9p | ||
13 | ![]() |
81 | TFR | + 00′ 00” | 8p | ||
14 | ![]() |
1 | OGE | + 00′ 00” | 7p | ||
15 | ![]() |
124 | MOV | + 00′ 00” | 6p | ||
16 | ![]() |
55 | GRS | + 00′ 00” | 5p | ||
17 | ![]() |
77 | BMC | + 00′ 00” | 4p | ||
18 | ![]() |
155 | ALM | + 00′ 00” | 3p | ||
19 | ![]() |
102 | KAT | + 00′ 00” | 2p | ||
20 | ![]() |
198 | CCC | + 00′ 00” | 1p | ||
21 | ![]() |
157 | ALM | + 00′ 00” | |||
22 | ![]() |
115 | BEL | + 00′ 00” | |||
23 | ![]() |
78 | BMC | + 00′ 09” | |||
24 | ![]() |
146 | LTB | + 00′ 09” | |||
25 | ![]() |
64 | LAM | + 00′ 09” | |||
26 | ![]() |
192 | CCC | + 00′ 12” | |||
27 | ![]() |
137 | GIA | + 00′ 13” | |||
28 | ![]() |
33 | SKY | + 00′ 15” | |||
29 | ![]() |
98 | CAN | + 00′ 17” | |||
30 | ![]() |
65 | LAM | + 00′ 17” | |||
31 | ![]() |
32 | SKY | + 00′ 17” | |||
32 | ![]() |
183 | POL | + 00′ 17” | |||
33 | ![]() |
43 | AST | + 00′ 17” | |||
34 | ![]() |
74 | BMC | + 00′ 17” | |||
35 | ![]() |
202 | RVL | + 00′ 17” | |||
36 | ![]() |
122 | MOV | + 00′ 24” | |||
37 | ![]() |
75 | BMC | + 00′ 26” | |||
38 | ![]() |
135 | GIA | + 00′ 26” | |||
39 | ![]() |
174 | EUC | + 00′ 26” | |||
40 | ![]() |
16 | OPQ | + 00′ 26” | |||
41 | ![]() |
4 | OGE | + 00′ 26” | |||
42 | ![]() |
128 | MOV | + 00′ 31” | |||
43 | ![]() |
195 | CCC | + 00′ 38” | |||
44 | ![]() |
97 | CAN | + 00′ 38” | |||
45 | ![]() |
193 | CCC | + 00′ 48” | |||
46 | ![]() |
201 | RVL | + 00′ 54” | |||
47 | ![]() |
158 | ALM | + 00′ 54” | |||
48 | ![]() |
131 | GIA | + 01′ 00” | |||
49 | ![]() |
44 | AST | + 01′ 04” | |||
50 | ![]() |
88 | TFR | + 01′ 07” | |||
51 | ![]() |
35 | SKY | + 01′ 09” | |||
52 | ![]() |
36 | SKY | + 01′ 09” | |||
53 | ![]() |
186 | POL | + 01′ 09” | |||
54 | ![]() |
41 | AST | + 01′ 09” | |||
55 | ![]() |
145 | LTB | + 01′ 19” | |||
56 | ![]() |
177 | EUC | + 01′ 21” | |||
57 | ![]() |
67 | LAM | + 01′ 31” | |||
58 | ![]() |
26 | TCS | + 01′ 34” | |||
59 | ![]() |
31 | SKY | + 01′ 34” | |||
60 | ![]() |
164 | FDJ | + 01′ 34” | |||
61 | ![]() |
5 | OGE | + 02′ 12” | |||
62 | ![]() |
204 | RVL | + 02′ 29” | |||
63 | ![]() |
38 | SKY | + 02′ 42” | |||
64 | ![]() |
107 | KAT | + 02′ 42” | |||
65 | ![]() |
103 | KAT | + 03′ 09” | |||
66 | ![]() |
28 | TCS | + 03′ 28” | |||
67 | ![]() |
143 | LTB | + 03′ 28” | |||
68 | ![]() |
176 | EUC | + 03′ 28” | |||
69 | ![]() |
37 | SKY | + 04′ 18” | |||
70 | ![]() |
25 | TCS | + 04′ 18” | |||
71 | ![]() |
23 | TCS | + 04′ 18” | |||
72 | ![]() |
133 | GIA | + 04′ 59” | |||
73 | ![]() |
12 | OPQ | + 04′ 59” | |||
74 | ![]() |
172 | EUC | + 04′ 59” | |||
75 | ![]() |
52 | GRS | + 07′ 13” | |||
76 | ![]() |
6 | OGE | + 07′ 53” | |||
77 | ![]() |
7 | OGE | + 07′ 53” | |||
78 | ![]() |
84 | TFR | + 07′ 53” | |||
79 | ![]() |
71 | BMC | + 07′ 53” | |||
80 | ![]() |
142 | LTB | + 08′ 55” | |||
81 | ![]() |
27 | TCS | + 09′ 26” | |||
82 | ![]() |
22 | TCS | + 09′ 26” | |||
83 | ![]() |
83 | TFR | + 09′ 26” | |||
84 | ![]() |
24 | TCS | + 09′ 26” | |||
85 | ![]() |
73 | BMC | – 2s | + 09′ 26” | ||
86 | ![]() |
147 | LTB | + 09′ 26” | |||
87 | ![]() |
56 | GRS | + 09′ 26” | |||
88 | ![]() |
17 | OPQ | + 09′ 26” | |||
89 | ![]() |
48 | AST | + 09′ 26” | |||
90 | ![]() |
105 | KAT | + 09′ 26” | |||
91 | ![]() |
8 | OGE | + 09′ 26” | |||
92 | ![]() |
46 | AST | + 09′ 26” | |||
93 | ![]() |
18 | OPQ | + 09′ 26” | |||
94 | ![]() |
54 | GRS | + 09′ 26” | |||
95 | ![]() |
194 | CCC | – 3s | + 09′ 26” | ||
96 | ![]() |
153 | ALM | + 09′ 26” | |||
97 | ![]() |
13 | OPQ | + 09′ 26” | |||
98 | ![]() |
127 | MOV | + 09′ 26” | |||
99 | ![]() |
92 | CAN | + 09′ 26” | |||
100 | ![]() |
175 | EUC | + 09′ 26” | |||
101 | ![]() |
94 | CAN | + 09′ 26” | |||
102 | ![]() |
96 | CAN | + 09′ 26” | |||
103 | ![]() |
72 | BMC | + 09′ 26” | |||
104 | ![]() |
51 | GRS | + 09′ 37” | |||
105 | ![]() |
185 | POL | + 12′ 44” | |||
106 | ![]() |
116 | BEL | + 12′ 44” | |||
107 | ![]() |
154 | ALM | + 12′ 44” | |||
108 | ![]() |
152 | ALM | + 12′ 44” | |||
109 | ![]() |
163 | FDJ | + 12′ 44” | |||
110 | ![]() |
91 | CAN | + 16′ 28” | |||
111 | ![]() |
82 | TFR | + 16′ 28” | |||
112 | ![]() |
165 | FDJ | + 16′ 30” | |||
113 | ![]() |
118 | BEL | + 16′ 32” | |||
114 | ![]() |
184 | POL | + 18′ 32” | |||
115 | ![]() |
188 | POL | + 18′ 32” | |||
116 | ![]() |
104 | KAT | – 1s | + 18′ 32” | ||
117 | ![]() |
95 | CAN | + 18′ 32” | |||
118 | ![]() |
196 | CCC | + 18′ 32” | |||
119 | ![]() |
161 | FDJ | + 18′ 32” | |||
120 | ![]() |
191 | CCC | + 18′ 32” | |||
121 | ![]() |
205 | RVL | + 18′ 32” | |||
122 | ![]() |
173 | EUC | + 18′ 32” | |||
123 | ![]() |
171 | EUC | + 18′ 32” | |||
124 | ![]() |
87 | TFR | + 18′ 32” | |||
125 | ![]() |
178 | EUC | + 18′ 32” | |||
126 | ![]() |
208 | RVL | + 18′ 32” | |||
127 | ![]() |
206 | RVL | + 18′ 32” | |||
128 | ![]() |
166 | FDJ | + 18′ 32” | |||
129 | ![]() |
108 | KAT | + 18′ 32” | |||
130 | ![]() |
156 | ALM | + 18′ 32” | |||
131 | ![]() |
58 | GRS | + 18′ 32” | |||
132 | ![]() |
68 | LAM | + 18′ 32” | |||
133 | ![]() |
57 | GRS | + 18′ 32” | |||
134 | ![]() |
53 | GRS | + 18′ 32” | |||
135 | ![]() |
126 | MOV | + 18′ 32” | |||
136 | ![]() |
86 | TFR | + 18′ 32” | |||
137 | ![]() |
63 | LAM | + 18′ 32” | |||
138 | ![]() |
45 | AST | + 18′ 32” | |||
139 | ![]() |
66 | LAM | + 18′ 32” | |||
140 | ![]() |
101 | KAT | + 18′ 32” | |||
141 | ![]() |
2 | OGE | + 18′ 32” | |||
142 | ![]() |
162 | FDJ | + 18′ 32” | |||
143 | ![]() |
3 | OGE | + 18′ 32” | |||
144 | ![]() |
182 | POL | – 6s | + 18′ 32” | ||
145 | ![]() |
181 | POL | + 18′ 32” | |||
146 | ![]() |
114 | BEL | + 25′ 48” | |||
147 | ![]() |
138 | GIA | + 25′ 48” | |||
148 | ![]() |
14 | OPQ | + 30′ 05” | |||
149 | ![]() |
144 | LTB | + 30′ 05” | |||
150 | ![]() |
134 | GIA | + 30′ 05” | |||
151 | ![]() |
187 | POL | + 31′ 08” | |||
152 | ![]() |
148 | LTB | + 31′ 08” | |||
153 | ![]() |
197 | CCC | + 31′ 08” | |||
154 | ![]() |
151 | ALM | + 31′ 08” | |||
155 | ![]() |
111 | BEL | + 31′ 08” | |||
156 | ![]() |
112 | BEL | + 31′ 08” | |||
![]() |
34 | SKY | DNS | ||||
![]() |
47 | AST | DNF | ||||
![]() |
167 | FDJ | DNS | ||||
![]() |
106 | KAT | DNF | ||||
![]() |
113 | BEL | DNS | ||||
![]() |
207 | RVL | DNF | ||||
![]() |
168 | FDJ | DNF | ||||
![]() |
136 | GIA | DNS |
Klasyfikacja generalna:
1 | ![]() |
16 | OPQ | 25h 05′ 28” | |
2 | ![]() |
21 | TCS | 25h 05′ 29” | + 00′ 01” |
3 | ![]() |
123 | MOV | 25h 05′ 33” | + 00′ 05” |
4 | ![]() |
125 | MOV | 25h 05′ 35” | + 00′ 07” |
5 | ![]() |
93 | CAN | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
6 | ![]() |
102 | KAT | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
7 | ![]() |
198 | CCC | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
8 | ![]() |
77 | BMC | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
9 | ![]() |
121 | MOV | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
10 | ![]() |
115 | BEL | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
11 | ![]() |
1 | OGE | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
12 | ![]() |
132 | GIA | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
13 | ![]() |
76 | BMC | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
14 | ![]() |
11 | OPQ | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
15 | ![]() |
61 | LAM | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
16 | ![]() |
157 | ALM | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
17 | ![]() |
203 | RVL | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
18 | ![]() |
55 | GRS | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
19 | ![]() |
155 | ALM | 25h 05′ 39” | + 00′ 11” |
20 | ![]() |
146 | LTB | 25h 05′ 48” | + 00′ 20” |
21 | ![]() |
64 | LAM | 25h 05′ 48” | + 00′ 20” |
22 | ![]() |
192 | CCC | 25h 05′ 51” | + 00′ 23” |
23 | ![]() |
137 | GIA | 25h 05′ 52” | + 00′ 24” |
24 | ![]() |
43 | AST | 25h 05′ 56” | + 00′ 28” |
25 | ![]() |
183 | POL | 25h 05′ 56” | + 00′ 28” |
26 | ![]() |
74 | BMC | 25h 05′ 56” | + 00′ 28” |
27 | ![]() |
65 | LAM | 25h 05′ 56” | + 00′ 28” |
28 | ![]() |
98 | CAN | 25h 05′ 56” | + 00′ 28” |
29 | ![]() |
32 | SKY | 25h 05′ 56” | + 00′ 28” |
30 | ![]() |
202 | RVL | 25h 05′ 56” | + 00′ 28” |
31 | ![]() |
122 | MOV | 25h 06′ 03” | + 00′ 35” |
32 | ![]() |
75 | BMC | 25h 06′ 05” | + 00′ 37” |
33 | ![]() |
15 | OPQ | 25h 06′ 05” | + 00′ 37” |
34 | ![]() |
128 | MOV | 25h 06′ 10” | + 00′ 42” |
35 | ![]() |
124 | MOV | 25h 06′ 14” | + 00′ 46” |
36 | ![]() |
195 | CCC | 25h 06′ 17” | + 00′ 49” |
37 | ![]() |
97 | CAN | 25h 06′ 17” | + 00′ 49” |
38 | ![]() |
193 | CCC | 25h 06′ 27” | + 00′ 59” |
39 | ![]() |
174 | EUC | 25h 06′ 31” | + 01′ 03” |
40 | ![]() |
158 | ALM | 25h 06′ 33” | + 01′ 05” |
41 | ![]() |
135 | GIA | 25h 06′ 40” | + 01′ 12” |
42 | ![]() |
88 | TFR | 25h 06′ 46” | + 01′ 18” |
43 | ![]() |
36 | SKY | 25h 06′ 48” | + 01′ 20” |
44 | ![]() |
186 | POL | 25h 06′ 48” | + 01′ 20” |
45 | ![]() |
78 | BMC | 25h 06′ 56” | + 01′ 28” |
46 | ![]() |
33 | SKY | 25h 07′ 02” | + 01′ 34” |
47 | ![]() |
67 | LAM | 25h 07′ 06” | + 01′ 38” |
48 | ![]() |
201 | RVL | 25h 07′ 08” | + 01′ 40” |
49 | ![]() |
26 | TCS | 25h 07′ 13” | + 01′ 45” |
50 | ![]() |
145 | LTB | 25h 07′ 24” | + 01′ 56” |
51 | ![]() |
31 | SKY | 25h 07′ 39” | + 02′ 11” |
52 | ![]() |
204 | RVL | 25h 08′ 08” | + 02′ 40” |
53 | ![]() |
5 | OGE | 25h 08′ 31” | + 03′ 03” |
54 | ![]() |
107 | KAT | 25h 08′ 56” | + 03′ 28” |
55 | ![]() |
28 | TCS | 25h 09′ 07” | + 03′ 39” |
56 | ![]() |
176 | EUC | 25h 09′ 07” | + 03′ 39” |
57 | ![]() |
25 | TCS | 25h 09′ 57” | + 04′ 29” |
58 | ![]() |
23 | TCS | 25h 09′ 57” | + 04′ 29” |
59 | ![]() |
143 | LTB | 25h 10′ 29” | + 05′ 01” |
60 | ![]() |
131 | GIA | 25h 10′ 37” | + 05′ 09” |
61 | ![]() |
133 | GIA | 25h 12′ 26” | + 06′ 58” |
62 | ![]() |
4 | OGE | 25h 13′ 42” | + 08′ 14” |
63 | ![]() |
177 | EUC | 25h 13′ 52” | + 08′ 24” |
64 | ![]() |
71 | BMC | 25h 13′ 58” | + 08′ 30” |
65 | ![]() |
38 | SKY | 25h 14′ 06” | + 08′ 38” |
66 | ![]() |
142 | LTB | 25h 14′ 34” | + 09′ 06” |
67 | ![]() |
84 | TFR | 25h 14′ 40” | + 09′ 12” |
68 | ![]() |
194 | CCC | 25h 15′ 00” | + 09′ 32” |
69 | ![]() |
147 | LTB | 25h 15′ 01” | + 09′ 33” |
70 | ![]() |
73 | BMC | 25h 15′ 03” | + 09′ 35” |
71 | ![]() |
92 | CAN | 25h 15′ 05” | + 09′ 37” |
72 | ![]() |
13 | OPQ | 25h 15′ 05” | + 09′ 37” |
73 | ![]() |
17 | OPQ | 25h 15′ 05” | + 09′ 37” |
74 | ![]() |
27 | TCS | 25h 15′ 05” | + 09′ 37” |
75 | ![]() |
18 | OPQ | 25h 15′ 05” | + 09′ 37” |
76 | ![]() |
44 | AST | 25h 15′ 06” | + 09′ 38” |
77 | ![]() |
103 | KAT | 25h 15′ 29” | + 10′ 01” |
78 | ![]() |
83 | TFR | 25h 15′ 31” | + 10′ 03” |
79 | ![]() |
37 | SKY | 25h 15′ 40” | + 10′ 12” |
80 | ![]() |
81 | TFR | 25h 15′ 48” | + 10′ 20” |
81 | ![]() |
8 | OGE | 25h 16′ 01” | + 10′ 33” |
82 | ![]() |
127 | MOV | 25h 16′ 16” | + 10′ 48” |
83 | ![]() |
117 | BEL | 25h 16′ 28” | + 11′ 00” |
84 | ![]() |
12 | OPQ | 25h 16′ 29” | + 11′ 01” |
85 | ![]() |
41 | AST | 25h 17′ 13” | + 11′ 45” |
86 | ![]() |
48 | AST | 25h 17′ 36” | + 12′ 08” |
87 | ![]() |
24 | TCS | 25h 18′ 01” | + 12′ 33” |
88 | ![]() |
163 | FDJ | 25h 18′ 23” | + 12′ 55” |
89 | ![]() |
164 | FDJ | 25h 18′ 45” | + 13′ 17” |
90 | ![]() |
116 | BEL | 25h 19′ 14” | + 13′ 46” |
91 | ![]() |
153 | ALM | 25h 20′ 04” | + 14′ 36” |
92 | ![]() |
7 | OGE | 25h 20′ 43” | + 15′ 15” |
93 | ![]() |
72 | BMC | 25h 21′ 08” | + 15′ 40” |
94 | ![]() |
22 | TCS | 25h 22′ 04” | + 16′ 36” |
95 | ![]() |
91 | CAN | 25h 22′ 07” | + 16′ 39” |
96 | ![]() |
96 | CAN | 25h 23′ 23” | + 17′ 55” |
97 | ![]() |
95 | CAN | 25h 24′ 00” | + 18′ 32” |
98 | ![]() |
156 | ALM | 25h 24′ 01” | + 18′ 33” |
99 | ![]() |
154 | ALM | 25h 24′ 07” | + 18′ 39” |
100 | ![]() |
104 | KAT | 25h 24′ 10” | + 18′ 42” |
101 | ![]() |
196 | CCC | 25h 24′ 11” | + 18′ 43” |
102 | ![]() |
208 | RVL | 25h 24′ 11” | + 18′ 43” |
103 | ![]() |
52 | GRS | 25h 24′ 24” | + 18′ 56” |
104 | ![]() |
171 | EUC | 25h 24′ 37” | + 19′ 09” |
105 | ![]() |
152 | ALM | 25h 24′ 59” | + 19′ 31” |
106 | ![]() |
68 | LAM | 25h 25′ 05” | + 19′ 37” |
107 | ![]() |
188 | POL | 25h 25′ 07” | + 19′ 39” |
108 | ![]() |
46 | AST | 25h 25′ 27” | + 19′ 59” |
109 | ![]() |
182 | POL | 25h 25′ 27” | + 19′ 59” |
110 | ![]() |
206 | RVL | 25h 25′ 38” | + 20′ 10” |
111 | ![]() |
173 | EUC | 25h 25′ 43” | + 20′ 15” |
112 | ![]() |
57 | GRS | 25h 25′ 54” | + 20′ 26” |
113 | ![]() |
66 | LAM | 25h 26′ 13” | + 20′ 45” |
114 | ![]() |
162 | FDJ | 25h 26′ 18” | + 20′ 50” |
115 | ![]() |
105 | KAT | 25h 26′ 23” | + 20′ 55” |
116 | ![]() |
178 | EUC | 25h 26′ 36” | + 21′ 08” |
117 | ![]() |
175 | EUC | 25h 26′ 37” | + 21′ 09” |
118 | ![]() |
205 | RVL | 25h 26′ 43” | + 21′ 15” |
119 | ![]() |
6 | OGE | 25h 26′ 57” | + 21′ 29” |
120 | ![]() |
3 | OGE | 25h 27′ 05” | + 21′ 37” |
121 | ![]() |
185 | POL | 25h 27′ 11” | + 21′ 43” |
122 | ![]() |
54 | GRS | 25h 27′ 38” | + 22′ 10” |
123 | ![]() |
108 | KAT | 25h 27′ 39” | + 22′ 11” |
124 | ![]() |
86 | TFR | 25h 27′ 47” | + 22′ 19” |
125 | ![]() |
101 | KAT | 25h 28′ 27” | + 22′ 59” |
126 | ![]() |
191 | CCC | 25h 28′ 40” | + 23′ 12” |
127 | ![]() |
118 | BEL | 25h 28′ 49” | + 23′ 21” |
128 | ![]() |
58 | GRS | 25h 29′ 08” | + 23′ 40” |
129 | ![]() |
94 | CAN | 25h 29′ 08” | + 23′ 40” |
130 | ![]() |
165 | FDJ | 25h 29′ 27” | + 23′ 59” |
131 | ![]() |
172 | EUC | 25h 29′ 51” | + 24′ 23” |
132 | ![]() |
63 | LAM | 25h 30′ 22” | + 24′ 54” |
133 | ![]() |
184 | POL | 25h 31′ 17” | + 25′ 49” |
134 | ![]() |
138 | GIA | 25h 31′ 27” | + 25′ 59” |
135 | ![]() |
45 | AST | 25h 31′ 41” | + 26′ 13” |
136 | ![]() |
181 | POL | 25h 31′ 54” | + 26′ 26” |
137 | ![]() |
53 | GRS | 25h 31′ 58” | + 26′ 30” |
138 | ![]() |
166 | FDJ | 25h 33′ 01” | + 27′ 33” |
139 | ![]() |
82 | TFR | 25h 33′ 28” | + 28′ 00” |
140 | ![]() |
2 | OGE | 25h 33′ 31” | + 28′ 03” |
141 | ![]() |
35 | SKY | 25h 34′ 21” | + 28′ 53” |
142 | ![]() |
126 | MOV | 25h 34′ 33” | + 29′ 05” |
143 | ![]() |
56 | GRS | 25h 34′ 44” | + 29′ 16” |
144 | ![]() |
87 | TFR | 25h 35′ 43” | + 30′ 15” |
145 | ![]() |
161 | FDJ | 25h 35′ 43” | + 30′ 15” |
146 | ![]() |
14 | OPQ | 25h 35′ 44” | + 30′ 16” |
147 | ![]() |
51 | GRS | 25h 36′ 11” | + 30′ 43” |
148 | ![]() |
112 | BEL | 25h 36′ 37” | + 31′ 09” |
149 | ![]() |
148 | LTB | 25h 36′ 37” | + 31′ 09” |
150 | ![]() |
187 | POL | 25h 36′ 47” | + 31′ 19” |
151 | ![]() |
114 | BEL | 25h 44′ 54” | + 39′ 26” |
152 | ![]() |
151 | ALM | 25h 47′ 31” | + 42′ 03” |
153 | ![]() |
197 | CCC | 25h 48′ 27” | + 42′ 59” |
154 | ![]() |
144 | LTB | 25h 50′ 03” | + 44′ 35” |
155 | ![]() |
134 | GIA | 26h 10′ 38” | + 01h 05′ 10” |
156 | ![]() |
111 | BEL | 26h 18′ 24” | + 01h 12′ 56” |
Foto: tourdepologne.pl
Anna Gmaj
Ale bajka,wygrał Majka.Gratulacje.
swietna koncowka etapu. bardziej podobna do wyscigow klasycznych niz- z zamyslu- etapu gorskiego. swietna taktyczna jazda majki, niczym z wyscigow klasycznych.