Legendarna zawodowa grupa kolarska Lampre zmienia dostawcę sprzętu. Od 1 stycznia 2013 r. będzie nim Merida. Kontrakt z producentem rowerów został zawarty na trzy sezony, a grupa wystartuje w wyścigach UCI World Tour pod nazwą Team Lampre-Merida.

– To logiczny krok w rozwoju firmy, szosówki Meridy powinny startować w najlepszych wyścigach na świecie – komentuje Mateusz Musioł z biura prasowego Merida Polska.

Informacja o wejściu Meridy do World Touru została ogłoszona 21 września br. – Preferujemy europejski zespół, ponieważ większość naszych rowerów sprzedaje się właśnie tam – ujawniał w marcu br. możliwego partnera w World Tourze William Jeng, wiceprezydent Meridy. Decyzja o podjęciu współpracy z grupą Lampre oznacza wsparcie przez producenta rowerów jednej z najstarszych i najbardziej znanych zawodowych grup kolarskich. Założona w 1991 r. grupa jest dowodzona przez byłą gwiazdę włoskiego kolarstwa – Giuseppe Saronniego. Do największych sukcesów Lampre należą: zwycięstwa w klasyfikacji generalnej Giro d’Italia (P. Tonkow, 1996 r., D. Cunego, 2004 r., G. Simoni, 2006 r.), mistrzostwo świata w wyścigu ze startu wspólnego (A. Ballan, 2008 r.), zwycięstwa w klasyfikacji punktowej Tour de France (D. Abdużaparow, 1993 r., A. Petacchi, 2010 r.) i Vuelta a Espana (D. Bennati, 2007 r.), a także niezliczone wygrane w prestiżowych wyścigach i etapowe zwycięstwa w największych tourach. W przedsięwzięciu nie zabraknie polskiego akcentu. W charakterystycznych niebiesko-różowych barwach drużyny ścigali się Marcin Sapa, Zbigniew Spruch, Marek Szerszyński i Sylwester Szmyd. Spruch w 2000 r. jako zawodnik Lampre osiągnął najlepszy wynik w historii polskich startów w kolarskich mistrzostwach świata, zdobywając srebrny medal w wyścigu ze startu wspólnego. Od zeszłego roku w Lampre jeździ Przemysław Niemiec. W tym roku ukończył on jeden z największych tourów – Vuelta a Espana – na wysokiej 15 pozycji. W przyszłym sezonie w osiągnięciu dobrych wyników pomoże mu Merida.

Rowery na medal

– To logiczny krok w rozwoju firmy, szosówki Meridy powinny startować w najlepszych wyścigach na świecie – uważa Mateusz Musioł z biura prasowego Merida Polska. Do tej pory Merida w świecie zawodowego kolarstwa była znana przede wszystkim dzięki jednej z najlepszych drużyn kolarstwa górskiego – Multivan Merida Biking Team. Rowery Merida pomogły jej zdobyć blisko 40 zwycięstw w wyścigach Pucharu Świata, złote i srebrne medale olimpijskie czy 11 medali mistrzostw świata. – Mamy bardzo wysoką jakość technologiczną w MTB i bardzo dobry design, możemy przenieść to na szosę. Nasze rowery w tej kategorii również mają tę jakość – mówił w marcu br. wiceprezydent Meridy. Team-Lampre Merida będzie się ścigał m.in. na przygotowanym na 2013 r. zwinnym modelu Scultura SL, gotowym, by podołać wyzwaniu takich tourów, jak Tour de France, Giro d’Italia czy Vuelta a Espana. Bije on nie tylko rekordy wagi (rama 57 cm waży 830 g, widelec – 330 g) i sztywności, ale też komfortu, który poprawia wykorzystanie w jej budowie innowacyjnej technologii z użyciem lnianych biowłókien. Wyścigowy zestaw drużyny Lampre będzie też tworzył rower, który został zbudowany od podstaw, by spełnić wymagania jazdy na czas w światowej elicie. Zostanie on zaprezentowany na początku 2013 r. Inne rowery – szyty na miarę wymagających klasyków, jak Paryż-Roubaix, czy aerodynamiczny do rozwijania wysokich prędkości w końcówkach etapów – również będą miały swoją premierę w przyszłym roku.

Polska szosa podbita, czas na świat

Dla 40-letniej Meridy współpraca z Lampre będzie debiutem w cyklu najważniejszych wyścigów szosowych na świecie, jednak zawodowi kolarze, także z Polski, zdążyli już docenić jej modele. Na rowerach Merida m.in. pięciokrotnie zdobywano mistrzostwo Polski w wyścigu ze startu wspólnego (C. Zamana, 1999r., P. Wadecki, 2000 r., A. Wadecki 2005 r., K. Jeżowski 2009, T. Marczyński 2011), przez wiele sezonów startowała na nich czołowa polska zawodowa grupa kolarska – CCC Polkowice. W 2012 r. ramy Merida wybrała także wiodąca polska zawodowa grupa kolarstwa górskiego – HP-Sferis, która wygrała na nich tegoroczną klasyfikację drużynową Pucharu Polski. –  Wybraliśmy Meridę, bo jej ramy są przede wszystkim solidne. Ścigaliśmy się na nich na szosie już chyba od 1998 r. jako Grupa Mróz i nigdy nas nie zawiodły – tłumaczył swoją decyzję Piotr Kosmala, dyrektor sportowy HP-Sferis, pionier kolarstwa zawodowego w Polsce.

Inną grupą ścigającą się na rowerach Merida jest Team Senter-Merida. Nieprzypadkowo jej siedziba to Tajwan. To właśnie tam 40 lat temu założono Meridę, która obecnie jest drugim co do wielkości producentem rowerów w tym kraju. Trzy fabryki (w tym dwie zlokalizowane w Chinach) Meridy produkują rocznie ok. 2,5 mln rowerów dystrybuowanych w 70 krajach na świecie. By zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości modele, Merida inwestuje 100 mln dolarów w budowę fabryki w prowincji Jiangsu w Chinach. Początek produkcji w nowej fabryce jest planowany na czwarty kwartał 2013 r., w pierwszym etapie ma z niej pochodzić 500 tys. rowerów rocznie. Inwestycja ta, podobnie jak decyzja o wejściu do World Touru, nie byłaby możliwa bez ścisłej współpracy działu produkcji z działem badawczo-rozwojowym Meridy znajdującym się w Niemczech. W przyszłym sezonie efekt pracy jej projektantów po raz pierwszy będzie testowany w najważniejszych szosowych wyścigach na świecie.

Informacja prasowa

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments