Już niebawem startuje 69. edycja Tour de Pologne UCI World Tour. Zwycięzcy poszczególnych klasyfikacji będą po każdym etapie dekorowani na podium koszulkami w kolorze: żółtym, biało-czerwonym, czerwonym oraz magentowym.

Najważniejszą koszulkę będzie oczywiście żółty trykot lidera klasyfikacji generalnej. Ten, który zdobędzie ją w Krakowie, rzecz jasna okaże się zwycięzcą całego wyścigu. W ubiegłym roku był to Słowak Peter Sagan, który „wyszarpał” ją na ostatnim etapie od Irlandczyka Daniela Martina. Tradycyjnie sponsorem żółtej koszulki jest Skandia Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. – główny sponsor Tour de Pologne.

Nową koszulką będzie biało-czerwony trykot Lang Team. Barwy te symbolizują Polską flagę i zastąpią biało-zieloną koszulkę klasyfikacji punktowej, którą rok temu wygrał również Peter Sagan. Najczęściej trafia ona dla najlepszego sprintera wyścigu, gdyż zwycięzca etapu otrzymuje 20 punktów, drugi na mecie 19, trzeci 18 itd., aż do 20. miejsca, za które przyznawany jest 1 punkt.

Najbardziej aktywny kolarz tradycyjnie założy czerwoną koszulkę. Aby ją zdobyć należy uzbierać jak najwięcej punktów na Lotnych Premiach, gdzie trójka pierwszych kolarzy otrzymuje 3, 2 i 1 punkt. Sponsorem koszulki jest FIAT, a rok temu sięgnął po nią Adrian Kurek, który uciekał na kilku etapach i zbierał cenne punkty. Przypomnijmy, ze FIAT jest z Tour de Pologne już blisko 20 lat i dostarcza samochody na cały wyścig. Klasyfikacja najaktywniejszego jest bardzo prestiżowa i widowiskowa, gdyż aby ją zdobyć należy jeździć bardzo agresywnie.

Tradycyjnie najlepszy góral wyścigu zakłada na siebie koszulkę w kolorze magentowym, które to barwy utożsamiane są ze sponsorem Tauron Polska Energia. Punkty zbierane będą na premiach 1., 2., i 3. kategorii w zależności od trudności podjazdu. Rok temu najlepszym góralem został Michał Gołaś. Tauron dołączył do rodziny Tour de Pologne dwa lata temu, wspierając kolarstwa z ogromną energią i pasją.

Nie należy zapominać również o Banku BGŻ, który wyróżniał będzie na podium zwycięzcę każdego etapu. Jest to kolejny partner Tour de Pologne i główny sponsor wyścigu Tour de Pologne Amatorów. W tym roku, ze względu na ogromne zainteresowanie, odbędą się dwa starty. Wszyscy amatorzy i cykloturyści będą mogli pojechać odcinkiem tej samej trasy co zawodowcy podczas pierwszego i szóstego etapu.

Każdego dnia na podium wyróżniony zostanie także najlepszy Polak na poszczególnym etapie. Sponsorem jest firma Lotos.

Informacja prasowa

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments