Jak pisaliśmy niedawno, lepsze jest wrogiem dobrego. Z innego założenia musieli jednak wyjść włodarze ekipy Bardiani CSF, zmieniając rozpoznawalny i udany design na typowo włoską mozaikę logotypów i niespecjalnie współgrających ze sobą kolorów. Zachowawczość Caja Rural jawi się przy tym jako gwiazdkowy prezent.
Żywy, seledynowy odcień dotychczasowych strojów Bardiani nie tylko wyróżniał się na tle zawodowego peletonu, ale również dobrze wyrażał młodzieńczego ducha jedynej włoskiej drużyny skutecznie wspierającej wschodzące gwiazdy z Półwyspu Apenińskiego.
Nowy design, kolejny raz zaprojektowany przez włoską markę Alè, łączy nieco bardziej stonowaną zieleń spodenek z bielą i pomarańczem dominującymi na koszulce. Jej front to oczywiście rewia barwnych logotypów sponsorów drużyny: Alè, Gaerne, Cipollini, MBS, Omac i Bardiani Canada. Nie zabrakło również miejsca na trójkolorową flagę Italii – świadectwa zwycięstwa w tegorocznej edycji Pucharu Włoch – która pojawi się na piersi zawodników.
Odważny dodatek koloru pomarańczowego Bardiani zawdzięcza nowemu sponsorowi, CST, którego logo wyróżnione jest na rękawkach.
Caja Rural zaprezentowała bardziej konserwatywne podejście, jedynie nieco odświeżając swoje ciemno zielone stroje. W sezonie 2017 na koszulkach zawodników hiszpańskiej drużyny pojawi się nieco więcej klasycznej bieli i czerni, spodenki będą czarne z zielonymi akcentami. Producentem strojów na przyszły sezon jest Nalini.
Tak naprawdę pomarańczowe koszulki najlepiej pasują (w tym wypadku pasowały) na kolarzach Euskatel i obecnie szosowcach CCC Sprandi. Nie jestem ekspertem od wizualizacji, ale jestem przeciwny zmianom kolorystycznym. Peleton być może jest barwny, jednakże traci coś ze swojego moim zdaniem profesjonalizmu a więc przywiązania do barw. Naprawdę szkoda, że nie będzie już w peletonie żółto – granatowych strojów Tinkoffa. Kolumna teraz będzie biało-czarno-pomarańczowo – niebiesko – zielono – czerwona. Zakładając że z lotu ptaka SKY, Bora i parę innych będzie miało podobne barwy, wówczas ciężko będzie dociec, kto właściwie i w którym miejscu peletonu jedzie.