W ostatnim czasie, marka Trek coraz mocniej rozpycha się na polskim podwórku. Z maszyn amerykańskiego producenta korzysta zawodowa grupa kolarska – ActiveJet Team oraz młodzi kolarze toruńskiej Akademii Copernicus Michała Kwiatkowskiego. Przyjrzyjmy się modelom, na których jeżdżą zawodowcy oraz kolarze Akademii, będącej zapleczem zespołu ActiveJet Team.

Podopieczni Piotra Kosmali, w sezonie 2015, mają do dyspozycji model Emonda SLR, wyposażony w najlżejszą ramę szosową produkowaną seryjnie na świecie, ważącą zaledwie 690 gramów. Co warte podkreślenia, limit wagowy dla wszystkich rowerów szosowych Treka wynosi aż 125 kilogramów! Wszystkie pozostałe części Emondy SLR wyprodukowane są przez ściśle współpracującą z Trekiem firmę Bontrager. Karbonowe koła Aeolus D3 zapewniają maksymalne zmniejszenie oporu powietrza. Dodatkowo, waga pary kół nie przekracza 1,5 kilograma. Najwyższej klasy są także siodło oraz kierownica. Za komfort zawodnika podczas jazdy odpowiada model Serano RXL, zbudowany z włókna węglowego i mikrofibry. Kierownica Bontrager XXX, oprócz komfortowego chwytu, zapewnia także zysk około 23 sekund na godzinę, ze względu na specyficzną budowę. Komplet napędowy, to jeden z popularniejszych modeli Shimano – Ultegra. Jest to powszechnie używany przez zawodowców niezawodny system elektryczny.

ActiveJet_Team_Trek_Emonda

W ostatnich tygodniach, toruński Copernicus, otrzymał od polskiej filii Treka 10 sztuk modelu Emonda SL6 i kilkadziesiąt rowerów 1.2.

Maszyny Emoda SL6 to rowery zupełnie inne niż te używane przez m.in. Pawła Franczaka, jednak nadal jest to światowa czołówka. Karbonowa rama waży niewiele więcej, a  wytrzymałością dorównuje wersji SLR. Siodło Paradigm R jest owinięte skórą syntetyczną i nakładką żelową, poprawiając komfort stawiania pierwszych, dużych kroków przez najwybitniejszych juniorów i juniorów młodszych, bo to im Emonda SL6 została przekazana. Prowadzenie maszyny ułatwione jest także dzięki kierownicy Race Lite, porównywalnej do tych, których używają zawodowcy. Za mechanizm napędowy również odpowiada Shimano Ultegra, tyle że nie elektryczny.

Młodsze kategorie wiekowe ścigające się w barwach Akademii Copernicus mają rowery zbudowane na ramach aluminiowych z serii 1. Trek 1.2 uznawany jest za solidny sprzęt używany przez młodych adeptów kolarstwa oraz amatorów. W skrócie, jest to jeden z najpopularniejszych Treków na polskich szosach. Copernicus dysponuje aż 45 egzemplarzami tego modelu, co jest tego najlepszym potwierdzeniem. Rama modeli 1.2 zbudowana jest z wysokiej jakości aluminium , więc można być spokojnym o jej wytrzymałość. Cały rower waży 9,13 kg.  Koła Paradigm 1, porównując z innymi modelami tej klasy, są zdecydowanie jednymi z najlepszych. Podobnie też można powiedzieć o siodle Race VR-C, które wygodą dorównuje tym z wyższej półki. Najwięcej różnic można doszukać się w napędzie. Trek 1.2 oparty jest na osprzęcie Shimano Sora, który od kilku lat są nieodłączną częścią podstawowych modeli Treka. Nie zmienia to faktu, że w komplecie, wszystko prezentuje się bardzo dobrze.

Galeria zdjęć z przekazania rowerów Trek do Akademii Copernicus:

[flagallery gid=93]

Park maszynowy Akademii to w tej chwili 120 rowerów, większość z nich są dostarczone przez sponsora Akademii – markę Trek.

Ścisła współpraca zarówno zespołu AciveJet Team oraz Akademii Copernicus z jednym z największych producentów rowerów na świecie może tylko cieszyć i świadczy o tym, że rowery tej marki nie zostały wybrane przypadkowo.

Dawid Gruntkowski  

 

 

Poprzedni artykułPeter Sagan: „Nie wiem co się stało”
Następny artykułPoznaliśmy sponsorów wszystkich koszulek Giro d’Italia 2015!
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments