27 marca, na corocznym spotkaniu organizatorów Giro d’Italia dotyczącym sponsorów ogłoszono listę oficjalnych partnerów włoskiego touru, który odbędzie się w dniach 9-31 maja.

RDS został wybrany na oficjalnego partnera radiowego Giro. Massimiliano Montefusco cieszy się z możliwości operowania przekazem radiowym w trakcie wyścigu:

„RDS opracował format pozwalający na współpracę kibiców i partnerów Giro d’Italia, inspirowany tym, co charakteryzuje nasz codzienny program. Projekt angażuje tych, którzy będą żyli Giro na drogach, na starcie i mecie, którzy będą chcieli z domu oglądać walkę o różową koszulkę korzystając z przekazu helikoptera lecącego nad „karawaną. 

Wybór radiowego partnera tegorocznego Giro, które zakończy się w Mediolanie, pozwala nam na ugruntowanie pozycji RDS jako czołowego medium sportowego i rozrywkowego. Pozwolimy naszym słuchaczom na przeżywanie emocji i ekscytacji, jakie tylko ten historyczny wyścig potrafi stworzyć. „RDS razem z tobą…” to hasło strategii RDS ostatnich lat. Kluczowym słowem jest „razem”, ponieważ idealnie podsumowuje to jedność naszych słuchaczy, która wyrażana jest różnymi formami identyfikowania się z radiem.”

Giro staje się coraz większym sportowym (i nie tylko) przedsięwzięciem, które gromadzi wokół siebie liczne rzesze ludzi. Raimondo Zanaboni, dyrektor RCS Sport, organizatora wyścigu, dumnie opisuje imponujące liczby:

„Poprzez tak unikalne wydarzenie, jak Giro d’Italia możemy współdziałać z kibicami jak zawsze licznie śledzącymi nas na drogach, przez radio i przed telewizorem. W zeszłym roku przez 21 etapów mieliśmy 12 milionów osób, które obejrzały nas stojąc przy trasie. 171 krajów z 5 kontynentów łączyło się przez telewizję razem tworząc 3000 godzin transmisji, z czego 1200 na żywo. 1800 dziennikarzy i fotografów akredytowanych na wyścig i ogromna liczba działań w mediach społecznościowych. Wierzymy, że Giro będzie wspaniałym wydarzeniem dla wszystkich z niezmienną przez lata duszą i coraz większym międzynarodowym zasięgiem.”

Cztery koszulki tworzone będą przez głównych sponsorów. Balocco dzięki różowej koszulce uświęci klasyfikację generalną. Banca Mediolanum stworzy niebieską koszulkę dla lidera klasyfikacji górskiej. Icy zajmie się czerwonym trykotem dla najlepszego zawodnika klasyfikacji punktowej. W końcu Eurospin – oficjalnie ogłoszony na opisywanym spotkaniu – bierze pod swoje skrzydła białą koszulkę dla pierwszego wśród młodych kolarzy.

Dalsze nagrody nie będą tak widoczne dla kibica, nie mniej jednak są równie ważne. Estathé wynagrodzi zwycięzcę etapu, GDF Suez zajmie się oprawą ostatniego kilometra. Selle Italia zostanie sponsorem nagrody „Super Team”, a Saint Gobain zasponsoruje nagrodę dla najlepszej drużyny. Pittarosso – najwaleczniszy. Autostrada dla Włoch przejmie sprinty, Pinarello zajmie Grand Prix Fuga. Festina (jak co roku) zajmie się mierzeniem czasu, Santini stworzy stroje zaprojektowane przez Lebole i produkowane materiałami SITIP, a Rio Mare, Multipower i Bio Presto uzupełnią listę oficjalnych sponsorów.

Partnerami tegorocznej edycji będą Vittoria, Acqua Fiuggi, Carlson Wagonlit Travel, Full Speed Ahead, Linkem oraz Car Server. Oficjalni dostawcy majowego wyścigu to Birra Moretti, Yamaha, Astoria, Caffè Motta, Camelbak, OJ oraz Hertz. Partnerem Instytucjonalnym zostało Expo Mediolan 2015.

Michał Kapusta

Foto: www.gazzetta.it

Poprzedni artykułAkademia Copernicus i ActiveJet Team wybrały Treka
Następny artykułNairo Quintana po debiucie w Dwars door Vlaanderen i E3 Harelbeke
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments