Trwa reorganizacja kierownictwa drużyny Lotto-Soudal po tym, jak do Lang Teamu odszedł John Lelangue. Teraz belgijski zespół poinformował, że rolę menadżera objął były kolarz tego składu – Kurt Van de Wouwer. 

51-letni Van de Wouwer pracował poprzednio w młodzieżowym zapleczu Lotto-Soudal oraz w drużynie kobiecej. „Wychował” Arnaud De Lie, który jest sprinterską rewelacją sezonu 2022, drugiego w Paryż-Roubaix Floriana Vermeerscha oraz specjalizującego się w wyścigach etapowych Maxime’a Van Gilsa.

Jako kolarz także ścigał się w drużynie Lotto-Soudal i był przede wszystkim pomocnikiem w wyścigach etapowych i pagórkowatych klasykach.

Jak czytamy w oświadczeniu prasowym, zatrudnienie Van de Wouwera w roli menadżera „gwarantuje ciągłość tej drużyny”. Ma on być odpowiedzialny za wszystkie sportowe decyzje i nadzorować przygotowania do kolejnego sezonu.

– Jestem dumny, że podjąłem ten krok. Ta drużyna jest dla mnie wszystkim – po tylu latach ścigania w niej, bycia dyrektorem sportowym oraz zarządzania składem development i kobiecą. Lotto-Soudal odgrywa kluczową rolę w belgijskim oraz światowym kolarstwie

– powiedział Kurt Van de Wouwer.

Lotto-Soudal nadal szuka następcy Lelangue’a, czyli tzw. CEO. Według doniesień gazety „Het Laatste Nieuws” zatrudniono agentów, którzy stworzyli listę kandydatów. Po rozmowach wybrano trzech, a w tym Axela Merckxa – syna Eddy’ego „Kanibala” Merckxa.

W ten weekend drużyna ma posezonowe zgrupowanie, podczas którego przeprowadzane będą testy medyczne oraz przymiarka nowych strojów. Z racji tego, że kontrakt Johna Lelangue’a obowiązuje do 31 grudnia, to jego obecność tam jest spodziewana. Będzie to de facto jego pożegnanie z zespołem.

Poprzedni artykułDrobne zmiany w nazwie Intermarche-Wanty-Gobert
Następny artykułRemco Evenepoel przeprowadza się do Hiszpanii
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments