W czwartek, 13 października miała miejsce premiera najnowszego modelu, najwyższego w swojej klasie szosowego roweru elektrycznego Domane+ SLR. Przy swojej niskiej wadze (11,8 kg) oferuje wyjątkowo lekkie wrażenia z jazdy.

Domane+ SLR o dość zaskakująca pozycja w klasie szosowych rowerów elektrycznych; nie przypomina on bowiem klasycznego roweru elektrycznego pod względem wyglądu, brzmienia, komfortu jazdy ani samych wrażeń z jazdy. Rama – wykonana z włókna węglowego – dyskretnie zmieszczony w niej cichy silnik elektryczny oraz wygodny system sterowania, w połączeniu z napędem – dostrojonym specjalnie z myślą o szosie – z subtelnym, ale mocnym zarazem systemem wspomagania, pozwala cieszyć się prawdziwie szosową jazdą – zawsze i wszędzie.

Lekki i kompaktowy układ napędowy

Dzięki zastosowaniu wysokiej klasy włókna karbonu przy tworzeniu ramy roweru oraz kompaktowemu napędowi elektrycznemu rower Domane+ SLR waży ledwie 11,8 kg.

Sam układ napędowy – z zastosowaną w nim przekładnią falową TQ – cechuje się niesamowicie niską masą, a zarazem zapewnia cichą pracę, która to w połączeniu z niewielkimi gabarytami zapewnia moc na najdłuższe nawet wyprawy.

Stworzony do jazdy. Długiej jazdy

System napędowy Domane+ SLR wyposażony został w bardzo duży akumulator o pojemności aż 360 Wh, który daje użytkownikowi możliwość przejechać około 97 kilometrów w trybie Eco (lub też – w opcji – około 146 kilometrów z opcjonalnym, dodatkowym akumulatorem Range Extender o pojemności 160 Wh). Uzyskanie jeszcze większych zasięgów możliwe jest przy dostosowaniu wspomagania w aplikacji Trek Central.

Szosowe wrażenia z jazdy

W Domane+ SLR zastosowany został szosowy współczynnik Q bliski charakterystyce klasycznej szosy; co w połączeniu z intuicyjnymi przyciskami sterowania trybem pracy, zlokalizowanymi przy klamkomanetkach i ogólnej, szosowej charakterystyce – przypomina pod względem dopasowania i szosowej jazdy tradycyjną szosówkę, dodając do niej bonus w postaci naturalnego wspomagania na podjazdach, przy silnym, czołowym wietrze, lub też na szczególnie długich wyprawach.

Komfort jazdy – gładkiej jazdy – dzięki IsoSpeed

W rowerze Domane+ SLR zastosowane zostało rozwiązanie, zaczerpnięte z klasycznego Domane – czyli system tylnego rozdzielacza IsoSpeed, pochłaniającego nierówności drogi, który zarazem daje stabilną geometrię i komfort podczas długodystansowych jazd.

Wszechstronność dzięki prześwitowi na oponę

W Domane+ SLR zastosować można opony do szerokości 40 mm; co daje użytkownikowi możliwość jazdy po różnych nawierzchniach, od szosy po szuter włącznie. Dla poszukujących gravela o sportowej charakterystyce w przedziale e-rowerów także znajdzie się coś właściwego – na przykład wersja elektryka eTap z szutrowymi oponami i osprzętem SRAM 1xXPLR.

Najwyższa wersja włókna węglowego

Niska masa Domane+ SLR wynika z zastosowanego włókna węglowego serii OCLV 800; charakteryzuje się ona doskonałym stosunkiem niskiej masy do wzorowej charakterystyki jazdy.

Aplikacja Trek Central

Aplikacja ta daje użytkownikowi możliwość połączenia się bezprzewodowo z rowerem Domane+ SLR, umożliwiając ustawienie własnych preferencji, dotyczących silnika e-roweru, rejestrowanie aktywności jazdy oraz pozwala obliczyć zasięg jazdy w czasie rzeczywistym.

Domane+ SLR będzie dostępny w sprzedaży na całym świecie na stronie trekbikes.com oraz za pośrednictwem globalnej sieci dystrybutorów marki Trek.

Poprzedni artykułCzy trening na rowerze stacjonarnym może zastąpić trening w terenie?
Następny artykułFilip Maciejuk wystartuje w Japan Cup Cycle Road Race
"Master of disaster" Z wykształcenia operator saturatora; brak możliwości pracy w wyuczonym zawodzie rekompensuję jeżdżąc rowerem i amatorsko się ścigając, bardzo lubię też o tym pisać. Rytm tygodnia, miesiąca i roku wyznacza mi rower. Lubię się ścigać, i gdy jakiś wyścig mi nie wyjdzie, to wśród kolegów-kolarzy mówię, że jestem redaktorem sportowym, a gdy jakiś tekst mi nie wyjdzie, wśród redaktorów mówię, że jestem kolarzem-amatorem. I tylko do teraz nie rozgryzłem, czy bardziej lubię się ścigać, czy też pisać o tym, dlatego nadal zamierzam czynić i jedno i drugie, póki starczy sił.
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Al Green
Al Green

Gdzie informacja o tym że artykuł sponsorowany. Bezkrytyczne powielenie Press kit

Marcin
Marcin

Orientacyjna cena?

Łukasz
Łukasz

To jakaś paranoja szosą elektryczna