W czwartek, 13 października miała miejsce premiera najnowszego modelu, najwyższego w swojej klasie szosowego roweru elektrycznego Domane+ SLR. Przy swojej niskiej wadze (11,8 kg) oferuje wyjątkowo lekkie wrażenia z jazdy.
Domane+ SLR o dość zaskakująca pozycja w klasie szosowych rowerów elektrycznych; nie przypomina on bowiem klasycznego roweru elektrycznego pod względem wyglądu, brzmienia, komfortu jazdy ani samych wrażeń z jazdy. Rama – wykonana z włókna węglowego – dyskretnie zmieszczony w niej cichy silnik elektryczny oraz wygodny system sterowania, w połączeniu z napędem – dostrojonym specjalnie z myślą o szosie – z subtelnym, ale mocnym zarazem systemem wspomagania, pozwala cieszyć się prawdziwie szosową jazdą – zawsze i wszędzie.
Lekki i kompaktowy układ napędowy
Dzięki zastosowaniu wysokiej klasy włókna karbonu przy tworzeniu ramy roweru oraz kompaktowemu napędowi elektrycznemu rower Domane+ SLR waży ledwie 11,8 kg.
Sam układ napędowy – z zastosowaną w nim przekładnią falową TQ – cechuje się niesamowicie niską masą, a zarazem zapewnia cichą pracę, która to w połączeniu z niewielkimi gabarytami zapewnia moc na najdłuższe nawet wyprawy.
Stworzony do jazdy. Długiej jazdy
System napędowy Domane+ SLR wyposażony został w bardzo duży akumulator o pojemności aż 360 Wh, który daje użytkownikowi możliwość przejechać około 97 kilometrów w trybie Eco (lub też – w opcji – około 146 kilometrów z opcjonalnym, dodatkowym akumulatorem Range Extender o pojemności 160 Wh). Uzyskanie jeszcze większych zasięgów możliwe jest przy dostosowaniu wspomagania w aplikacji Trek Central.
W Domane+ SLR zastosowany został szosowy współczynnik Q bliski charakterystyce klasycznej szosy; co w połączeniu z intuicyjnymi przyciskami sterowania trybem pracy, zlokalizowanymi przy klamkomanetkach i ogólnej, szosowej charakterystyce – przypomina pod względem dopasowania i szosowej jazdy tradycyjną szosówkę, dodając do niej bonus w postaci naturalnego wspomagania na podjazdach, przy silnym, czołowym wietrze, lub też na szczególnie długich wyprawach.
Komfort jazdy – gładkiej jazdy – dzięki IsoSpeed
W rowerze Domane+ SLR zastosowane zostało rozwiązanie, zaczerpnięte z klasycznego Domane – czyli system tylnego rozdzielacza IsoSpeed, pochłaniającego nierówności drogi, który zarazem daje stabilną geometrię i komfort podczas długodystansowych jazd.
Wszechstronność dzięki prześwitowi na oponę
W Domane+ SLR zastosować można opony do szerokości 40 mm; co daje użytkownikowi możliwość jazdy po różnych nawierzchniach, od szosy po szuter włącznie. Dla poszukujących gravela o sportowej charakterystyce w przedziale e-rowerów także znajdzie się coś właściwego – na przykład wersja elektryka eTap z szutrowymi oponami i osprzętem SRAM 1xXPLR.
Najwyższa wersja włókna węglowego
Niska masa Domane+ SLR wynika z zastosowanego włókna węglowego serii OCLV 800; charakteryzuje się ona doskonałym stosunkiem niskiej masy do wzorowej charakterystyki jazdy.
Aplikacja Trek Central
Aplikacja ta daje użytkownikowi możliwość połączenia się bezprzewodowo z rowerem Domane+ SLR, umożliwiając ustawienie własnych preferencji, dotyczących silnika e-roweru, rejestrowanie aktywności jazdy oraz pozwala obliczyć zasięg jazdy w czasie rzeczywistym.
Domane+ SLR będzie dostępny w sprzedaży na całym świecie na stronie trekbikes.com oraz za pośrednictwem globalnej sieci dystrybutorów marki Trek.
Gdzie informacja o tym że artykuł sponsorowany. Bezkrytyczne powielenie Press kit
Orientacyjna cena?
To jakaś paranoja szosą elektryczna