Phil Bauhaus, Matej Mohoric, Czesław Lang
fot. Lang Team

Skrócona czasówka, nieco przeorganizowane etapy, dołożone kilka premii – od momentu wyjątkowo wczesnej, listopadowej prezentacji 79. Tour de Pologne doszło do kilku zmian w przebiegu tego wyścigu. Zapewne wielu z Państwa zaplanowało już swoją obecność przy trasie, warto zatem upewnić się co do jej ostatecznego kształtu.

Wiadomo jak to jest – pojawiają się remonty, czasem jakieś zastrzeżenia mają służby porządkowe, trafiają się też miasta i gminy zainteresowane na ostatnią chwilę tym, by na ich terenie pojawiła się jakaś premia. Wszystko to sprawia, że kosmetyczne zmiany są czymś naturalnym, acz w tym roku kilka z nich może dość znacząco wpłynąć na odbiór trasy wobec tego, co było początkowo. Co dokładnie przebudowano? Prześledźmy to etap po etapie.

Etap 1 (30.07.2022) – Kielce – Lublin / 220,9 km 218,8km

Tak było:

Tak jest:

Pierwszy odcinek rywalizacji uległ nieznacznemu skróceniu, dołożono także drugą górską premię oraz dwa lotne finisze. Z pewnością sprawi to, że rywalizacja między uciekinierami będzie jeszcze ciekawsza.

Etap 2 (31.07.2022) – Chełm – Zamość / 203,9 km 205,6km

Tak było:

Tak jest:

Trasa zmieniła co prawda swoją długość o niespełna 2km, ale stosunkowo mocno zmieniono jej przebieg. Dla przykładu lotna premia w Hrubieszowie jest teraz ulokowana po przeszło 60km jazdy, a nie na 50. kilometrze, jak to było pierwotnie. Finał w postaci rund w Zamościu czy kluczowe punkty pozostają jednak niezmienne.

Etap 3 (1.08.2022) – Kraśnik – Przemyśl / 229,7 km 237,9km

Tak było:

Tak jest:

Aż 8 dodatkowych kilometrów i dołożenie na profilu finałowej ścianki – 3. dnia rywalizacji na kolarzy czeka prawdziwy, wielogodzinny maraton. Etap do Przemyśla będzie jednym z kluczowych dla losów klasyfikacji generalnej.

Etap 4 (2.08.2022) – Lesko – Sanok / 176,8 km 179,4km

Tak było:

Tak jest:

Kilka kilometrów różnicy i przede wszystkim przeniesienie górskiej premii z ostatniego na przedostatni podjazd – to zmiany wprowadzone na trasie 4. etapu.

Etap 5 (3.08.2022) – Łańcut – Rzeszów / 205 km 178,1km

Tak było:

Tak jest:

To chyba najbardziej przebudowany etap w tegorocznej edycji Tour de Pologne. Prawie 30km różnicy, do tego inny przebieg i mniej górskich premii – 5. odcinek zmagań został znacząco uproszczony.

Etap 6 (4.08.2022) – Szaflary Nowy Targ, Gronków – STACJA NARCIARSKA RUSIŃSKI/ 15.4 km 11,8km

Tak było:

Tak jest:

6. etap nie tylko zmienił swój dystans, ale i miasto startowe i sporą część przebiegu. Teraz czasówka będzie poprowadzona praktycznie w całości jednostajnie w górę, co może skusić kogoś do przystąpienia do niej na rowerze szosowym, a nie czasowym. Mniej kilometrów to także mniejsze różnice czasowe, a jak wiadomo Tour de Pologne lubi rozgrywać się na pojedyncze sekundy.

Etap 7 (5.08.2022) – Valsir, Skawina – Kraków / 175 km 177,8km

Tak było:

Tak jest:

W pierwszej części etapu dołożono podjazd w Lanckoronie, niemniej nie należy spodziewać się by w jakikolwiek sposób wpłynęło to na przebieg etapu. Poza tym odcinek z Skawiny do Krakowa to nadal gratka dla sprinterów i to właśnie finiszu z dużej grupy należy spodziewać się w dawnej stolicy Polski.


Przypominamy, że wszelakie informacje na temat 79. Tour de Pologne znajdą Państwo w naszym serwisie. Każdego dnia publikujemy informacje na temat kolejnych składów, będziemy także obecni na miejscu, skąd poprowadzimy relacje i transmisje tekstowe na żywo z każdego etapu.

Poprzedni artykułTour de France 2022: Taktyka Tadeja Pogačara na 16. etapie nie przyniosła skutków
Następny artykułKrótko, acz treściwie – zapowiedź 17. etapu Tour de France 2022
Niegdyś zapalony biegacz, dziś sędzia siatkówki z Pomorza, przy okazji aktywnie grający w jednej z trójmiejskich drużyn. Fan kolarskich statystyk i egzotycznych wyścigów. Marzenie związane z tą dyscypliną? Wyjazd na Mistrzostwa Świata do Rwandy w 2025 roku.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments