fot. Ineos Grenadiers

Drugi kolarz tegorocznej edycji Giro d’Italia Richard Carapaz potwierdził podczas konferencji prasowej, w której uczestniczył już z rodzinnego Ekwadoru, że nie wystartuje w Tour de France. Jego kolejnym większym celem w tym sezonie będzie Vuelta a España, a po drodze nie wyklucza startu w Tour de Pologne. 

Carapaz wrócił do Ekwadoru po ściganiu we Włoszech, gdzie spędzi czas do końca lipca, trenując na wysokości.

Kolarz INEOS Grenadiers był drugi w „generalce” Corsa Rosa, a prowadzenie w wyścigu stracił na ostatnim górskim etapie do Marmolady. Odpowiadając na pytanie, czy jest rozczarowany, odpowiedział:

– To Giro stało na bardzo wysokim poziomie, a ja byłem regularny. W niektóre dni byłem lepszy od innych, w inne nie, ale zawsze dawałem z siebie sto procent. Myślę, że moje występy pokazują coś wielkiego. Jest w tej chwili czterech albo pięciu kolarzy, którzy mogą walczyć o zwycięstwo w wielkich tourach i ja do nich należę. Moją największą dumą jest to, że znajduję się w tym gronie

– powiedział.

Richard Carapaz mieszka w regionie Carchi położonym około 3000 tysięcy metrów nad poziomem. To tam kolarz z Ekwadoru przygotowuje się najczęściej do swoich wielkich celów. Tak będzie i tym razem.

– Najbliższy miesiąc spędzę w domu, będę w Carchi. To jest miejsce, które bardzo lubię i zawsze tutaj trenuję. Najbardziej lubię tutaj przebywać

– dodał na zakończenie zwycięzca Giro z 2019 roku.

Kontrakt 29-latka z brytyjską drużyną kończy się wraz z końcem tego sezonu. Wszystko wskazuje na to, że odejdzie spod skrzydeł sir Dave’a Brailsforda i Roda Ellingwortha i przejdzie do Arkei-Samsic lub wróci do Movistaru.

Poprzedni artykułAlexander Kristoff łączony z Uno-X Pro Cycling Team
Następny artykułMaxim Van Gils z nowym kontraktem w Lotto Soudal
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments