Michał Kwiatkowski (INEOS Grenadiers) podzielił się w mediach społecznościowych zdjęciami oraz specyfikacją swojej Pinarello Dogmy F, na której wystartuje w tegorocznej edycji Paryż-Roubaix. „Piekło Północy” to tradycyjnie arena popisów producentów sprzętu rowerowego, którzy wymyślają coraz to bardziej zmyślne nowinki techniczne mające umożliwić kolarzom najbardziej gładkie pokonanie kocich łbów północnej Francji.

Paryż-Roubaix jest płaskim wyścigiem, zatem zrozumiały jest bardzo aerodynamiczny charakter roweru Pinarello Dogma F „Kwiato”. Pomimo to nie mogło zabraknąć elementów zastosowanych specjalnie z myślą o bruku.

Kwiatkowski użyje bezdętkowych opon Continental GP5000 S TR, które – jak się wydaje – już na stałe weszły do wyposażenia rowerów stosowanych w wyścigach klasycznych. Są to 30-milimetrowe opony, które według informacji portalu Cyclingnews będą napompowane pomiędzy 3,6 a 5,5 bara (52-80 psi).

„Kwiato” będzie miał zamontowane przełożenie 54×40, czyli większe niż w większości innych wyścigów. Z pewnością ma na to wpływ płaski charakter wyścigu i potrzeba generowania dużej mocy oraz wysokiej prędkości, ale także to, że kolarze preferują mieć bardziej prostą linię łańcucha, by zminimalizować ryzyko jego spadnięcia. W rowerze znajduje się napęd Dura-Ace 9200 oraz miernik mocy Shimano.

Mistrz świata z Ponferrady będzie miał założoną dwuwarstwową owijkę na kierownicy, a ponadto na dźwigniach hamulców znajduje się cienka warstwa papieru ściernego, która ma poprawić chwytność dźwigni.

Nowość widzimy również spoglądając na dopasowujące się siodełko Fizik Antares R3 Versus Evo. Jest pokryte wydrukowanym w 3D materiałem przypominającym plaster miodu. Wszystko oczywiście po to, aby zminimalizować skutki ogromnych drgań, z jakimi kolarze mają do czynienia na brukach Paryż-Roubaix.

Pełna specyfikacja udostępniona przez Michała Kwiatkowskiego:

Rama: Pinarello Dogma F
• Grupa sprzętowa: Shimano Dura-Ace R9200 12-speed, 54/40, 11-30
• Koła: Shimano Dura-Ace C50 TR
• Opony: Continental GP5000 S TR tubeless
• Kokpit: 38cm/130mm Most Talon aero cockpit, Most bar tape
• Rura podsiodłowa: Pinarello Dogma F
• Siodełko: Fizik Antares Versus Evo R1 Adaptive
• Pedały: Shimano DuraAce
• Akcesoria: Elite Leggero bottle cages

Zdjęcia: Oficjalny profil na Stravie Michała Kwiatkowskiego

Poprzedni artykułParyż-Roubaix 2022: Wypowiedzi przed wyścigiem mężczyzn
Następny artykułŚwiąteczny klasyk – zapowiedź Paryż-Roubaix 2022
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
SIrek
SIrek

Bądź pierwszy!