Fot. Wahoo Speedplay

Po przejęciu marki Speedplay przez Wahoo Fitness kwestią czasu było wprowadzenie na rynek nowej linii tych nietuzinkowych pedałów. Jest to tak naprawdę pierwsza duża zmiana od kiedy pedały te zostały skonstruowane w kalifornijskim garażu w 1989 roku, a więc 32 lata temu. Są to pierwsze i jedyne pedały szosowe wysokiej jakości umożliwiające dwustronne wpięcie.

Jednym z największych problemów pedałów marki Speedplay była konieczność regularnego serwisowania łożysk, jednak zostało to rozwiązane za pomocą specjalnie uszczelnionych łożysk nie wymagających regularnego serwisowania. Wpłynęło to pozytywnie na niezawodność pedałów oraz zwiększenie ich wydajności. Dodajmy do tego niższe uniesienie buta nad pedał i lepszą aerodynamikę niż pedały innych producentów, regulowany zakres pracy, możliwość wyboru długości osi pedału i mamy nową linię pedałów Wahoo Speedplay.

W przypadku bloków i systemu wpięcia Speepdlay, warto zaznaczyć, że spotykane początkowe problemy z wpięciem do nowych pedałów w poprzedniej wersji (spowodowane nadmiernym tarciem bloku o pedał) zostały dzięki nowej konstrukcji wyeliminowane.

Linia ta obejmuje pięć modeli – podstawowe Speedplay COMP, Speedplay ZERO, najlżejsze Speedplay NANO, aerodynamiczne Speedplay AERO oraz umożliwiające dwustronny pomiar mocy Wahoo POWRLINK ZERO. Pierwsze cztery modele dostępne są w sprzedaży od dzisiaj, a na wersję z pomiarem mocy niestety musimy poczekać do lata 2021 roku.

Jeśli chodzi o ceny, to podstawowy model COMP kosztuje 679 złotych, model ZERO 1049 złotych, model NANO 2099 złotych, a model AERO 1259 złotych. Pedały Wahoo Speedplay dostępne są z dwoma wersjami bloków – standardowymi dostępnymi dla wersji ZERO, NANO, AERO i POWRLINK ZERO oraz łatwego wpięcia dla wersji COMP. W przypadku pedałów Wahoo Speedplay ZERO możliwe jest wybranie jednej z czterech dostępnych długości osi pedału.

Przyglądając się zmianom konstrukcyjnym, to oprócz nowych łożysk modyfikacjom uległa budowa samego pedału. Zakres pracy jest regulowany i zawiera się w przedziale od 0 do 15 stopni dla wszystkich modeli. Do wyboru mamy różne długości osi. Wszystkie śruby kompatybilne są ze standardowymi rozmiarami metrycznych kluczy imbusowych, co zdecydowanie ułatwia serwis pedałów.

W minionym sezonie zawodnicy drużyny Education First – EF Pro Cycling Team testowali nowe pedały Wahoo Speedplay na najcięższych wyścigach w kalendarzu, jak chociażby Tour de France, Paryż – Roubaix, Paryż – Nicea, Liege – Bastogne – Liege i przy okazji zdobywając miejsca na podium etapów podczas Vuelta a Espana. W nadchodzącym sezonie 2021 z pedałów Wahoo Speedplay korzystać będą zawodniczki drużyny Canyon//SRAM, zawodnicy EF – Education First Nippo oraz między innymi Alex Dowsett i Owain Doull. Nie zabraknie także zawodowych triathlonistów korzystających z pedałów Wahoo Speedplay, w tym między innymi Mistrz Świata IRONMAN i rekordzista świata na tym dystansie Jan Frodeno.

Jan Frodeno (Mistrz Świata IRONMAN):

Korzystam z pedałów Speedplay niemal od początku mojej zawodowej kariery, głównie ze względu na ich aerodynamikę i możliwość dokładnego ustawienia mojej stopy podczas jazdy. Przejeżdżam na rowerze średnio 20 tysięcy kilometrów rocznie i zmiany wprowadzone w nich przez firmę Wahoo powodują, że jestem pewien ich niezawodności przy zachowaniu poziomu aerodynamiki i idealnej biomechaniki w jednym z najistotniejszych punktów kontaktu.

Nate Wilosn (manager EF – Education First Nippo):

Pedały firmy Wahoo Speedplay dają nam przewagę nad innymi pedałami w kwestii masy, aerodynamiki i możliwości dostosowania pozycji stopy. Taka kombinacja daje naszym zawodnikom pełne zaufanie do sprzętu i skupienie się na wyścigu.

Dystrybutor: Pro Bikes

Poprzedni artykułWout Van Aert: „Na czasówkach mogę zrobić większy postęp niż Ganna”
Następny artykułCavendish powalczy w Belgii o pierwsze zwycięstwo w sezonie
Oficer marynarki handlowej z wykształcenia i zawodu. Pracę na morzu łączy z pasją do kolarstwa, a w szczególności do klasyków. Ma jedną wadę - lubi pływać przed i biegać po rowerze.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments