fot. Zwift

Światowa platforma do e-treningów Zwift poinformowała, że 4 stycznia 2021 rusza kolejna edycja Tour de Zwift, czyli wyścigu składającego się z ośmiu etapów – zarówno dla kolarzy, jak i dla biegaczy. 

Tour de Zwift jest wydarzeniem o charakterze inkluzywnym, czyli takim, że odnajdą się w nim zarówno początkujący “zwiftersi”, jak i ci bardziej zaawansowani. Stworzone zostaną różne grupy kolarzy i biegaczy, a także dwie oddzielne – Rookie Rides i Rookie Runs. Te ostatnie zostały stworzone z myślą o tych, którzy zechcą wejść do świata Zwifta po raz pierwszy. Poprowadzą je doświadczeni użytkownicy platformy i pokażą, jak z niej korzystać. Będą obowiązywały limity generowanej mocy – 1,2 do 2 w/kg – tak, aby wszyscy mogli jechać razem.

Partnerem Tour de Zwift jest brytyjska marka produkująca odzież kolarską Le Col, która zaprojektowała stroje na przyszłoroczną edycję – zarówno koszulkę kolarską, jak i dla biegaczy. Identyczne jak te, które będą do wyboru podczas e-zawodów, można od dzisiaj kupować na oficjalnej stronie internetowej Le Col > TUTAJ. Ponadto uczestnicy Tour de Zwift 2021 będą mieli do wydania 65 dolarów/50 funtów w sklepie internetowym Le Col. Ponadto, wszyscy, którzy ukończą etapy wezmą udział w losowaniu nagród, w którym nagrodą główną jest rower Colnago C64, ufundowany przez Le Col.

Każdy etap będzie zawierał inną trasę oraz dostępne będą różne długości, w zależności od tego, jaka kategoria zostanie wybrana. Organizatorzy zapewniają, że na 852 kilometrach przygotowanych tras każdy znajdzie coś dla siebie. Będzie można ścigać się po wirtualnej Francji, Londynie, a także wspiąć się słynnymi serpentynami na ośnieżony szczyt Alpe d’Huez.

Tour de Zwift potrwa od 4 stycznia do 20 lutego. Więcej informacji oraz szczegóły, w jaki sposób zapisać się na poszczególne etapy znajdują się na https://www.zwift.com/tdz