Na pierwszym etapie Abu Dhabi Tour doszło do groźnej kraksy i rozcięcia buta, chociaż w peletonie znajdował się tylko jeden rower z „tarczówkami”.
Kilometr przed finiszem płaskiego odcinka w Zjednoczonych Emiratach Arabskich na zwężeniu doszło do sporej kraksy. Uczestniczył w niej też Marcel Kittel (Quick-Step Floors), jedyny kolarz w peletonie jadący na rowerze z hamulcami tarczowymi. W peletonie 158 zawodników S-Works Niemca stanowił niecały procent wszystkich maszyn, więc teoretycznie nie powinien stanowić niebezpieczeństwa. Niestety – okazało się przeciwnie.
Z Kittelem zderzył się m.in. kolarz Team Sky Owain Doull. Po etapie mocno poobijany Brytyjczyk pokazał dziennikarzom rozcięty lewy but i potwierdził, że do uszkodzenia doszło w kontakcie z hamulcem tarczowym.
Przeszło przez buta na moją stopę. Mam dużo szczęścia, że to nie była moja noga. Gdybym miał mniej szczęścia, gdyby to była moja noga, to z pewnością miałbym ogromne rozcięcia. Widzieliście mojego buta – weszło jak w masło. Nic tak nie tnie, to jest jak nóż. Zobaczcie tę linię, idealnie prostą
– mówił rozemocjonowany Doull.
Ciężko jednak stwierdzić czy hamulce Kittela rzeczywiście były winne całemu zajściu. Na nagraniu z helikoptera widać, że Niemiec nie wypiął się z pedałów i razem z rowerem oddala się od Owaina Doulla, który upadł po lewej od sprintera.
Sytuacja momentalnie wywołała falę komentarzy na Twitterze. Swoje zdanie wyrazili m.in. Alex Dowsett (Team Movistar):
Doull's shoe,thankfully not a body part. And bear in mind there was just ONE bike with disc brakes in that crash, imagine a whole peloton?! pic.twitter.com/jyzD5JTQdc
— Alex Dowsett (@alexdowsett) February 23, 2017
But Doulla, na szczęście nie część ciała. Pamiętajcie, że w kraksie uczestniczył JEDEN rower z tarczówkami, wyobraźcie sobie cały peleton?!
Kim Rokkjaer (kucharz Trek-Segafredo):
Tool for chefs ! Not riders ! pic.twitter.com/RFFCPiUi0V
— Kim Rokkjær (@kimrokk) February 23, 2017
Narzędzie dla kucharzy! Nie dla kolarzy!
Wouter Poels (Team Sky):
..@owaindoull @UCI_cycling riders safety before we try new things??
— Wout Poels (@WoutPoels) February 23, 2017
@UCI Może pomyślimy o bezpieczeństwie kolarzy zanim wypróbujemy nowe rzeczy?
Sophie Smith (dziennikarka z Wielkiej Brytanii):
Sky riders questioning safety of disc brakes after Owain Doull fell heavily in crash with Kittel, who uses them, et al. #AbuDhabiTour pic.twitter.com/SrwFPD34vR
— Sophie Smith (@SophieSmith86) February 23, 2017
Kolarze Sky poddają w wątpliwość bezpieczeństwo hamulców tarczowych po kraksie Owaina Doulla i Kittela, który jeździ na tarczówkach.
Wątpliwości miał za to były kolarz, a teraz komentator Brian Smith:
Don't understand..Kittel was on right of Doull but it was his left foot that took the damage. Plus brown marks on shoe…rusty barrier foot?
— Brian Smith (@BriSmithy) February 23, 2017
Nie rozumiem… Kittel był po prawej Doulla, ale to lewa noga została rozcięta. Dodając te brązowe ślady… uderzenie w zardzewiałą barierkę?
Wyjdzie to samo co przy zeszłorocznej kraksie gdzie od razu obwiniono tarczówki i dopiero po paru miesiącach wyszło że było to wyssane z palca. Jak tarcze są groźne to co powiecie o zębatkach kasety i korby oraz szprychach w kołach? 🙂