Chociaż mówiło się o tym od lipcowego Tour de France – teraz już oficjalnie można ogłosić, że Dimension Data zostanie sponsorem grupy MTN – Qhubeka, a od początku 2016 roku nazwa grupy będzie brzmieć Team Dimension Data.

Drużyna odpowiedzialna za rozwój afrykańskiego kolarstwa wykonuje kolejny krok naprzód. Po przejściu do dywizji Pro Continental w tym roku kolarze jeżdżący w czarno-białych strojach osiągnęli kilka znaczących sukcesów. Od początku istnienia grupy mówiło się o tym, że celem jest start w Tour de France. W tym roku to się udało, a Steven Cummings wygrał 14. etap. Dodatkowym smaczkiem tego sukcesu, że Cummings zwycięstwo odniósł w Międzynarodowy Dzień Nelsona Mandeli.

Do listy sukcesów należy dopisać także prowadzenie Daniela Teklehaimanota w klasyfikacji górskiej Touru. Erytrejczyk był pierwszym kolarzem pochodzącym z Afryki, który jechał w koszulce w grochy, a cała drużyna uplasowała się na piątym miejscu w klasyfikacji drużynowej.

Douglas Ryder, „dowódca” całego projektu afrykańskiej grupy tak opowiada o nowej umowie sponsorskiej:

„Jesteśmy niesamowicie podekscytowani tym, że Dimension Data zostało naszym nowym sponsorem tytularnym. To pozwala nam kontynuować rozwój afrykańskiego kolarstwa i fundacji Qhubeka na najwyższym poziomie w światowym kolarstwie. Kolarstwo jest sportem w którym coraz większą rolę odgrywa wyspecjalizowana technologia, a dzięki temu, że posiadaliśmy odpowiednią technologię i odpowiednie dane mogliśmy dokonać przeskoku i walczyć jak równy z równym w najlepszymi drużynami na świecie. Współpraca z Dimension Data da nam jeszcze większe możliwości do rozwoju, a także pozwoli zbliżyć się do naszej rosnącej liczby fanów na całym świecie. To kolejny krok w naszej podróży i nie mogę się doczekać jak bardzo ta współpraca przyspieszy nasze działania.”

Brett Dawson, prezes Dimension Data Group:

„Dimension Data jest dumne z faktu, że zostało nowym sponsorem tytularnym tej fantastycznej afrykańskiej drużyny. Jesteśmy globalną organizacją działającą w branży technologii i dzięki temu, że mamy tak ogromny zasięg chcemy wznieść afrykańskie kolarstwo na wyższy poziom. Chcemy pomóc w rozwoju afrykańskim kolarzom i umożliwić im przejście na zawodowstwo, aby mogli reprezentować kontynent w największych kolarskich wyścigach na świecie.”

Firma Dimension Data ogłosiła także, że będzie nadal wspierać fundację Qhubeka i inicjatywę World Bicycle Relief, aby jak najwięcej dzieci w Afryce otrzymało rowery. Dimension Data zobowiązało się, że będzie zbierać na te cele środki w trakcie trwania całej umowy.

Źródło / foto: teammtnqhubeka.com

 

Poprzedni artykułTrener Hiszpanii: „Czas wykonać swoją robotę”
Następny artykułZnamy terminy polskich wyścigów UCI w sezonie 2016
Licencjat politologii na UAM, pracuje w sklepie rowerowym, półamatorsko jeździ rowerem. Za gadanie o dwóch kółkach chcą go wyrzucić z domu. Jeśli już nie zajmuje się rowerami, to marnuje czas na graniu w Fifę. W trakcie Tour de Pologne zazwyczaj jest na Woodstocku.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments