Blisko dziesięciokrotność sumy, którą rocznie firma Ag2r La Mondiale przeznacza na finansowanie drużyny kolarskiej – zwraca się w ramach korzyści marketingowych.
Ag2r La Mondiale, czyli francuskie przedsiębiorstwo budowlane, zleciło specjalne badanie firmie TNF Sofres. Jego wynik przerósł najśmielsze oczekiwania właścicieli spółki. Okazało się, że w 2014 roku szacowany zysk, który wygenerowała grupa WorldTour (m.in przez pokazywanie loga sponsora w trakcie relacji telewizyjnej) wyniósł około 96,5 miliona euro.
Kwota wygląda imponująco, jeśli porównamy ją z 10 milionami euro, które Ag2r La Mondiale wykłada rocznie na francuską drużynę. Badanie wykazało również, że ekipa Vicenta Lavenau jest najbardziej lubianą przez francuskich kibiców.
Foto: bettiniphoto.net
Andrzej Gucwa
czyli się opłaca a Polsatowi nie