I jest to zarazem powrót amerykańskiej marki Felt do ProTour. W sezonie 2009 Felt dostarczał sprzęt dla Garmin Transitions, ale po porozumieniu się właściciela grupy agencji Slipstream Sports z „tandemem” Vroomen/White team przesiadł się na Cervelo, a Felt pozostał bez reprezentacji w najwyższej lidze kolarskiej.

Z kolei ambitny zespół 1t4i potrzebował marki większej, niż niszowa Koga (choć Koga należy do największej europejskiej grupy producentów sprzętu rowerowego Accel Group) do realizacji swych mocarstwowych planów.

Rowery są obecnie testowane w tunelach aerodynamicznych w Kalifornii, szczegóły zostały już jednak upublicznione.

Podstawowymi maszynami etapowymi będą Felty oparte na ramach serii F1 oraz aerodynamicznych AR w klasycznym czarnym macie ubarwionych dyskretnie zielonymi akcentami. Osprzęt zdominowany jest przez niedawnego sponsora tytularnego, czyli Shimano „all the way” – koła, hamulce, przerzutki Di2, napęd, pedały. Bateria Di2 umieszczona została pod suportem. O pomiar mocy i inne analizy zadba SRM.  Shimanowska marka PRO dostarcza dodatkowo kierownice, mostki i sztyce. Włoski kontyngent również oczywiście dodaje coś od siebie: Elite bidony i koszyki, Vittoria opony a siedzenia będą spoczywać na dobranych zgodnie z upodobaniami zawodników siodłach Selle Italia.

Do czasówek 1t4i używać będzie ram serii DA. Tutaj, oprócz ultra-aerodynamicznych odpowiedników etapowych komponentów ciekawostką może być użycie schowanych pod tylnym trójkątem hamulców TRP typu V. Bateria Di2 umieszczona jest w tym wypadku pod siodłem. Testy w tunelu aerodynamicznym zdają się również dowodzić o wyższości opon 25mm na węższymi. Pod kątem aerodynamiki sprowadzane są także kaski Uvexa – wybór grupy na sezon 2012.

Bartek

Foto: www.cyclingnews.com