Biała Podlaska będzie gościć kolarzy podczas prologu Wyścigu Dookoła Mazowsza. Jazda na czas orlików oraz wyścig australijski to atrakcje pierwszego dnia.

Wtorkowe ściganie rozpocznie się od wyłonienia białej koszulki najlepszego młodzieżowca, a będzie to jazda indywidualna na czas.

Druga część prologu to “wyścig australijski”. Każda drużyna wystawi po trzech zawodników. Na rundzie wokół Placu Wolności, ostatni zawodnik spośród 36 startujących kolarzy odpada. I tak na każdym okrążeniu, aż do wyłonienia zwycięzcy.

Od godziny 18:00 serdecznie zapraszamy na tekstową relację “na żywo”.

Mapa prologu:

prolog

Program prologu:

12.00 – 15.00 – akredytacja ekip – Biała Podlaska, Urząd Miasta, ul. J. Piłsudskiego 3
15.00 – 16.00 – odprawa techniczna
16.00 – 17.00 – obiad dla ekip zagranicznych
17.30 – 18.00 – uroczyste otwarcie wyścigu – prezentacja ekip
18.00 – 19.30 – prolog, ul. J. Piłsudskiego
19.30            – ceremonia nagradzania zwycięzców

Biała Podlaska

Biała Podlaska – stolica Południowego Podlasia – miasto leżące w środkowo – wschodniej części Polski, w dolinie rzeki Krzny, lewego dopływu Bugu. Jest ono czwartym co do wielkości ośrodkiem Lubelszczyzny zajmującym powierzchnię 49, km2 i liczącym 58 tysięcy mieszkańców. Biała Podlaska znajduje się na jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych Polski i Europy – międzynarodowej drodze E30 łączącej Madryt, Paryż, Berlin, Warszawę i Moskwę oraz międzynarodowej magistrali kolejowej E20, tworzących główny korytarz komunikacyjny Europy Wschód – Zachód.

W odległości 36 km od miasta przebiega granica państwowa z Republiką Białorusi. Znajdują się tam przejścia graniczne w Terespolu, Sławatyczach i Kukurykach. W odległości 25 km na wschód od Białej Podlaskiej usytuowany jest największy w Polsce kolejowy suchy port przeładunkowy w Małaszewiczach oraz Wolny Obszar Celny.
Do dnia dzisiejszego historycy nie są w stanie stwierdzić skąd dokładnie wzięła się nazwa miasta. Założenie Białej Podlaskiej przypisuje się jednak w XV wieku wojewodzie trockiemu, hetmanowi Wielkiego Księstwa Litewskiego Piotrowi Ilinowiczowi Mondrygerowiczowi, określanemu przydomkiem „Biały”. W II połowie XVI wieku miasto przeszło we władanie jednego z najbardziej znanych i potężnych rodów Rzeczypospolitej Obojga Narodów – Radziwiłłów. Okres ich rządów, trwający dwa i pół wieku, przyniósł rozkwit i przyczynił się do szybkiego rozwoju miasta, przez długi czas zwanego Białą Książęcą bądź Białą Radziwiłłowską. Za panowania Radziwiłłów miasto otrzymało prawa magdeburskie, wzniesiono pałac wraz z umocnieniami obronnymi oraz założono Akademię Bialską, która od 1633 r. istniała jako filia Akademii Krakowskiej.
W okresie międzywojennym dumą Białej Podlaskiej była Podlaska Wytwórnia Samolotów. W 1975 r. miasto zostało stolicą województwa bialskopodlaskiego, co przyczyniło się do ponad dwukrotnego zwiększenia liczby jego mieszkańców. Od 1999 roku (po reformie administracyjnej) Biała Podlaska posiada status powiatu grodzkiego i wiele uprawnień predestynujących ją do roli głównego ośrodka administracyjnego regionu. Zespół Zamkowy Radziwiłłów otoczony fosą i wałami ziemnymi stanowiącymi rzadki przykład XVII wiecznych umocnień ziemnych. W jednym z budynków wchodzących w skład zespołu mieści się Muzeum Południowego Podlasia słynącego z największej w Polsce kolekcji ikon. Zbiory zawierają około 1400 obiektów w tym bardzo stare ikony z XVII i XVIII wieku, Budynek dawnej Akademii Bialskiej, w której wykształcenie zdobywali między innymi Józef Ignacy Kraszewski, Roman Rogiński czy ksiądz Stanisław Brzóska. Wzniesiony w 1525 roku najstarszy i najcenniejszy obiekt sakralny Białej Podlaskiej kościół p. w. Św. Anny.
Biała Podlaska posiada wysoki potencjał gospodarczy dzięki doskonałej lokalizacji na komunikacyjnej mapie Europy oraz dobrze przygotowanej infrastrukturze terenów przeznaczonych pod inwestycje. Gospodarczą atrakcyjność miasta wzmacnia niedaleka perspektywa budowy międzynarodowej autostrady A-2, która przebiegać będzie w odległości 3 km od Białej Podlaskiej oraz znajdujące się w granicach administracyjnych miasta powojskowe lotnisko.
Największymi atutami Białej Podlaskiej są:
– doskonałe położenie,
– niskie koszty prowadzenia działalności gospodarczej,
– szerokie możliwości wypoczynku
– wykształceni, młodzi ludzie