Według informacji bike-eu.com, Międzynarodowa Unia Kolarska od przyszłego sezonu może obniżyć minimalną wagę rowerów stosowanych w wyścigach.
Bike-eu.com podaje, że podczas Taipei Cycle Show rozpoczęła się współpraca Światowej Federacji Firm Sportowych (WFSGI) i Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI) nad zmianami w przepisach dotyczących technologii – m.in. ograniczenia wagowego, proporcji 3:1 w ramach i widelcach czy użycie hamulców tarczowych.
Menedżer WFSGI Yves Mori powiedział portalowi, że UCI (wreszcie) uznało aktualny limit minimalnej wagi roweru [6.8kg] za bezsensowny. Mori przyznał, że organizacje współpracują nad utworzeniem nowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa zanim nowy limit zostanie wprowadzony. Bike-eu.com podaje, że jak rozmowy się zakończą, to przepis wejdzie w życie 1 stycznia 2018 roku.
Mori poinformował też, że UCI zgodziło się na odejście od zasady proporcji 3:1 w ramach, co utrudniało produkcję aerodynamicznych ram i widelców. W kwestii hamulców tarczowych najważniejsze będzie ustalenie standardowych osi i rozmiarów tarczy, by umożliwić pracę serwisom neutralnym (aktualnie samochody musiałyby być wyposażone w prawie 10 rodzajów kół).