Są takie współprace, bez których ciężko wyobrazić sobie zawodowy peleton. Jedną z nich bez wątpienia jest partnerstwo między Škodą a Tour de France. Czeski producent samochodów od lat jest sponsorem zielonej koszulki oraz partnerem technicznym dostarczającym flotę na największe imprezy kolarskie na świecie, a właśnie przedłużono tę współpracę na kolejne 4 lata.
Od 2004 roku Škoda nieprzerwanie wspiera Tour de France jako główny sponsor klasyfikacji punktowej i potrwa to co najmniej do końca 2028 roku. Francuski wyścig i czeski producent samochodów świętują 20 lat współpracy podkreślając to powiązanie, choć tak naprawdę umowa ta jest dużo szersza – obejmuje przecież dostarczanie floty pojazdów dla ASO nie tylko na Wielką Pętlę, ale w sumie aż 21 wyścigów kolarskich takich jak m.in. La Vuelta, Paryż-Nicea, Paryż-Roubaix czy Liège-Bastogne-Liège.
Cieszę się, że przyszłość Tour de France i Tour de France Femmes avec Zwift będzie związana ze Škodą. Od 2004 roku zaangażowanie Škody nie osłabło. Najpierw dzięki białej, a następnie zielonej koszulce Škoda osiągnęła najwyższe wyniki w rankingach z takimi prestiżowymi nazwiskami, jak Alberto Contador, Andy Schleck, Thibaut Pinot, Peter Sagan, Mark Cavendish, Jasper Philipsen czy Lotte Kopecky. Historia Škody jest bez wątpienia powiązana z historią Tour de France i jego najwybitniejszymi zawodnikami i zawodniczkami
— podkreślał Christian Prudhomme, dyrektor Tour de France.
Obecnie flota techniczna podczas Wielkiej Pętli składa się w pełni z aut hybrydowych, ale Škoda ma plany by iść dalej w stronę ekologii. Już w tym roku podczas kilku wybranych etapów zobaczymy w kolumnie także pojazdy elektryczne czeskiego producenta.
? Škoda and the Tour, the future remains green ! ?
Loyal major partner of the Tour de France and @LeTourFemmes, Škoda is celebrating twenty years of presence on the Tour, 10 years of sponsorship of the prestigious green jersey and will continue its commitment until 2028!
More… pic.twitter.com/G1iKssL3wh
— Tour de France™ (@LeTour) February 29, 2024