W świecie kolarskim niemal co roku słyszymy o historiach związanych z problemami zawodników z sercem. Bas Tietema, Devin van der Wiel i Josse Wester – właściciele formacji rowerowej TDT-Unibet postanowili wyjść na przeciw temu problemowi. Chcą oni zwiększać świadomość i edukować jak reagować w takich sytuacjach.
Tour de Tietema oraz Unibet oferują darmowe korzystanie ze strony followyourheart.tourdetietema.nl, gdzie cyfrowe wersje Tietemy, van der Wiela i Westera edukują w ośmiu krokach jak w poprawny sposób przeprowadzać resuscytację. Wierzą oni, iż zwiększenie świadomości swoich fanów w tym zakresie pozytywnie wpłynie na wskaźnik przeżywalności.
Podczas zbliżającego się Tour of Antalya (8-11 lutego) ich drużyna TDT-Unibet wystąpi w specjalnych strojach promujących działalność tego projektu. Strój posiada nazwę kampanii „Follow Your Heart” na piersi, serca na rękawie i osiem umiejętności ratujących życie zapisanych tekstem w dużym sercu na plecach, jak sami mówią pragną oni by kolarstwo stawało się coraz bezpieczniejsze.
Staram się podążać za głosem serca we wszystkim, co robię, ale zauważyłem, że zarówno w jeździe na rowerze, jak i poza nim, gorzej funkcjonujące serce może również powodować poczucie niepewności. Niestety w kolarskim świecie coraz częściej słyszy się historie o problemach z sercem, jednak nie wszyscy wiedzą, jak się zachować, jeśli coś jest naprawdę nie tak.
– mówi współzałożyciel Bas Tietema.
Devin, Josse i ja również nie wiedzieliśmy w stu procentach, jak postępować, aby ratować życie. Docieramy ze swoimi treściami i naszym zespołem rowerowym do wielu osób, dlatego chcieliśmy wykorzystać ten zasięg, aby zwrócić uwagę na ten aktualny temat.
– dodaje Holender
Do you know how to save a life?
Neither did we.
We want to change that.🫶 That’s why we designed a modified jersey and developed a tool:https://t.co/6mb9E1Mqrn https://t.co/yv86gKs6TT pic.twitter.com/BaE1KUSOlE
— Tour de Tietema (@tourdetietema) February 7, 2024