Ponad 20 lat temu powstała francuska marka Ekoï, produkująca odzież, kaski, buty, okulary i akcesoria kolarskie. W ofercie znajduje się również linia akcesoriów przeznaczona dla biegaczy. Założycielem, właścicielem i prezydentem jest Jean-Christophe Rattel. Z pełnym pasji przedsiębiorcą, odważnym i inspirującym wizjonerem, człowiekiem, który pasję do kolarstwa przekuł w biznes, mieliśmy okazję porozmawiać podczas naszej wizyty we francuskim Frejus.

Firma Ekoï powstała w 2001 roku na bazie doświadczeń zawodowych zdobytych wcześniej przez Jean’a Christophe’a Rattel’a w branży rowerowej, m.in. we włoskiej marce. Początkowo produkty Ekoï, głównie odzież, sprzedawane były za pośrednictwem tradycyjnej sieci sprzedaży. W 2008 roku powstała strona internetowa, co nadało kompletnie inny bieg w rozwoju firmy. Dziś produkty tej marki kupimy jedynie poprzez sklep internetowy.

Przedstawicielstwo firmy Ekoï w Polsce powstało w styczniu 2017 i już 7 lat dynamicznie się rozwija, z roku na rok powiększając grono zadowolonych klientów.

Od lewej: Maksymilian Gadomski, Kamilla Walczak, Jean-Christophe Rattel, Filip Walczak

Strategia rozwoju Ekoï

Stawiamy na jakość, przy zachowaniu dostępności dla kupujących, jednocześnie przy ograniczeniu kosztów. To skłoniło nas do przejścia na e-commerce. Cały proces sprzedaży jest szybki. Na początku nasze produkty sprzedawaliśmy do sieci znanych sklepów sportowych, które widząc duże zainteresowanie produktami Ekoï zaczęły je kopiować i wprowadzać pod swoim szyldem.

Ambicją i strategią Ekoï jest rozwój na rynku międzynarodowym, nie tylko w Europie, ale także na innych kontynentach. Początkowo nasza firma celowała w rynek szosowy, ale od kilku lat bardzo stawiamy na pozostałe odmiany kolarstwa: mtb, gravel, triathlon, a także bieganie.

Po odzieży, od której zaczęliśmy, w naszej ofercie pojawiły się kaski, okulary i buty. Bardzo zależy nam na innowacyjności naszych produktów, zarówno w obszarze  designu jak i technologii. Ekoï zdobył uznanie dzięki swojej jakości i wzornictwu, wspieranym przez zaawansowane technologie i odpowiednio przygotowaną ofertę dla klienta. Przypomnę, że w stałej ofercie znajduje się ponad 800 produktów, na stronie znaleźć można specjalnie przygotowany konfigurator do indywidualnego personalizowania wybranych grup produktowych.

Ekoï nieustannie rozwija nowe linie produktowe oraz wprowadza nowe technologie. Korzystając z długoletniego doświadczenia oraz współpracy z profesjonalnymi zawodnikami doskonali swoje produkty, aby połączyć innowacyjność z optymalnym komfortem i zaspokoić potrzeby zarówno profesjonalistów, jak i amatorów.  W firmie zatrudnieni są eksperci i specjaliści w każdej grupie asortymentowej, odpowiedzialni za innowacje i rozwój produktów.

Współpraca z ambasadorami

Staramy się mieć najlepszych ambasadorów na poziomie międzynarodowym, właściwie w każdym kraju, w którym otwieramy rynek i w którym chcemy inwestować. Dostarczamy na rynek produkty najwyższej jakości i nie mamy prawa do błędu, stąd współpraca z zawodnikami, którzy razem z nami rozwijają produkty Ekoï. Drużyny kolarskie, z którymi współpracujemy w tym roku: Cofidis, Arkéa-Samsic, Israel-Premier Tech i Lotto-Dstny dają nam informację zwrotną i razem tworzymy najwyższą jakość i innowacyjne produkty. Naszym klientom oferujemy nie tylko bardzo dobrą cenę, ale także najnowocześniejsze technologie, bardzo dużo inwestując w rozwój.

Najważniejszy produkt w portfolio Ekoï

Od stóp do głowy, to słynne hasło wykorzystywane przez Ekoï .Wszystkie produkty muszą być wzorowe. Nie ma jednej wiodącej grupy produktowej, każdy artykuł musi być na najwyższym poziomie.

Polityka cenowa

Naszym celem jest dać jak najlepszą cenę klientowi. Produkt „w pełnej cenie” jest już bardzo konkurencyjny w stosunku do innych marek, a stosunek ceny do jakości jest doskonały. Okresowe promocje nie są bezpośrednio związane z wyprzedażą, stanowią tylko dodatkowe wzmocnienie naszej strategii biznesowej, która zakłada dostarczenie produktów z najlepszym stosunkiem ceny do jakości, aby zachęcić klienta do zapoznania się z produktem.

W internecie są dwa sposoby sprzedaży albo proponuje się innowacje, których klienci nie znajdą w innych firmach, które przyciągną klientów, albo oferuje się lepszą cenę od konkurencji. W przypadku Ekoï zachodzą obydwa elementy. Od początku działalności dostosowujemy ofertę do rynku i na bieżąco reagujemy na zjawiska w dynamicznym środowisku biznesowym.

Nowe produkty

W każdej kategorii produktów musi być jeden topowy produkt, który wyróżnia się na tle innych. Mamy okulary z sensorem elektronicznym, które w mniej niż sekundę przystosowują się do światła zewnętrznego. Pracujemy nad rewolucją na rynku rowerowym, tworzymy pierwsze buto-pedały. Będziemy mieli nowe kaski z systemem KOROYD, oznacza to zwiększenie o 30% siły rozproszenia podczas potencjalnego uderzenia (szczególnie uderzenia boczne), bardzo ograniczoną, nieodczuwalną masę i doskonałą wentylacją.

Polski rynek na tle Europy

Największą sprzedaż naszych produktów odnotowują Niemcy, poza rynkiem francuskim, oczywiście. Polska w ostatnich latach bardzo się rozwinęła i obecnie jest czwartym rynkiem po Niemczech, Hiszpanii i Włoszech. Mam nadzieję, że Polska niebawem wskoczy na podium. Ten przyrost w ostatnim czasie w Polsce jest bardzo mocny, widać, że Polacy coraz bardziej kochają kolarstwo, coraz więcej osób wsiada na rowery.

Współpraca z Tour de Pologne

Tour de Pologne to największa impreza kolarska w Polsce, nie mogliśmy sobie wyobrazić tej wspaniałej imprezy bez Ekoï. Wszyscy kolarze bardzo cenią sobie ten wyścig. Polska jest ważnym i rosnącym rynkiem, a przede wszystkim jest krajem o wielkiej kulturze kolarskiej.
Z Lang Team’em organizatorem Tour de Pologne znamy się wiele lat, cieszę się, że udało się nam dopiąć szczegóły współpracy, przewidzianej umową na 3 lata. Mamy nadzieję na owocne partnerstwo w kolejnych latach.

We Fréjus rozmawiał Marek Bala

Poprzedni artykułShimano ogłasza program kontroli i wymiany wybranych 11-rzędowych szosowych korb
Następny artykułFuzja Jumbo-Visma i Soudal-Quick Step – Philippe Gilbert i Johan Bruyneel analizują
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments