fot. Tomasz Śmietana / PT Photos / ORLEN Wyścig Narodów

– Jestem dumny, że mogę ogłosić ORLEN jako Sponsora Głównego Tour de Pologne UCI World Tour. Nasza współpraca, która od lat układa się wzorowo, wchodzi na wyższy poziom – mówi Dyrektor Generalny Lang Team Czesław Lang. W tym roku kolarze najlepszych zawodowych drużyn, będą walczyć o koszulkę lidera Klasyfikacji Generalnej ORLEN.

Tegoroczny wyścig rozpocznie się 29 lipca i potrwa do 4 sierpnia. Będzie to wyjątkowa, jubileuszowa edycja. Kolarze ruszą na polskie szosy po raz 80., równo 95 lat po pierwszej edycji wyścigu i 30 lat po pierwszym, za którego organizację odpowiadał Czesław Lang.

– ORLEN to największa firma paliwowo-energetyczna w Europie Środkowej. Nasze zaangażowanie w projekty sponsoringowe, w szczególności sponsoring sportowy, wzmacnia rozpoznawalność marki ORLEN i skutecznie wspiera realizację celów biznesowych koncernu. Jako Sponsor Główny tegorocznej edycji Tour de Pologne, będziemy mogli jeszcze lepiej wykorzystać ogromny potencjał tego wyścigu, który jest jedną z najbardziej prestiżowych imprez sportowych w naszym kraju. Połączenie międzynarodowego charakteru zawodów z promocją Polski doskonale wpisuje się w założenia działań sponsorskich prowadzonych przez ORLEN

– mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

W tym roku wyścig wyruszy pod hasłem „95 lat Tour de Pologne”, żeby podkreślić tak wyjątkowy jubileusz. Pomysł na wieloetapowy wyścig w wolnej i niepodległej Polsce powstał już na początku lat 20. XX wieku. Ostatecznie wydarzenie doszło do skutku we wrześniu 1928 roku jako „I Bieg Kolarski dookoła Polski”. Do wybuchu II Wojny Światowej przeprowadzono pięć edycji. Po wojnie, od 1947 roku, wyścig odbywa się co roku, a teraz przed nami 80. edycja. Od 1993 roku stał się wyścigiem w pełni zawodowym, a za jego organizację odpowiada wicemistrz olimpijski z Moskwy Czesław Lang.

– Od trzydziestu lat razem z ekipą Lang Team budujemy markę naszego narodowego wyścigu. Tegoroczny wyścig odbędzie się pod hasłem: „95 lat Tour de Pologne”. To więcej niż wydarzenie sportowe, to historia sportu i zmieniającej się Polski. Czasów trudnych, ale i chwil rozkwitu. Jesteśmy częścią elitarnego cyklu UCI World Tour, który zrzesza tylko największe wyścigi na świecie. To powód do dumy dla nas, ale i wszystkich Polaków. Dlatego tym bardziej się cieszę, że ramię w ramię idzie z nami taki partner, jak ORLEN. To firma, która od lat rozumie potrzeby polskiego sportu i sportowców, ale i szanse, jakie daje promocja poprzez sport

– powiedział Czesław Lang.

Co więcej, podczas tegorocznej edycji Tour de Pologne, ORLEN będzie nie tylko Sponsorem Głównym Klasyfikacji Generalnej ale także Oficjalnym Partnerem Pomiaru Czasu.

ORLEN to firma, która od lat wspiera i sponsoruje sport ze szczególnym uwzględnieniem kolarstwa – dyscypliny, która ma duży potencjał wizerunkowy. Od początku jest sponsorem tytularnym ORLEN Wyścigu Narodów, który w tym roku po raz pierwszy jechał przez Węgry i Słowację. Koncern będzie także sponsorem tytularnym ORLEN Tour de Pologne Amatorów, natomiast ORLEN Paliwa to sponsor główny Tour de Pologne Junior.

Poprzedni artykułLotto Belgium Tour 2023 odwołane na 10 dni przed startem
Następny artykułCritérium du Dauphiné 2023: Mikkel Bjerg wygrywa „czasówkę” i zostaje liderem
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
Jan

Niech ORLEN sponsoruje ze cztery nasze etapówki 2.2, które dzięki wsparciu staną się 2.1. Pompowanie kasy w Tour de Balon gdzie nie mogą jeździć polskie ekipy kontynentalne to wyrzucanie kasy w błoto

Dawid
Dawid

Czesław jest dumny i zadowolony, to najważniejsze

Jan
Jan

Dawid
Mało mnie interesuje samopoczucie Czesława i jego konto. Bardzo mnie interesuje stan i perspektywy polskiego kolarstwa, a te są rozpaczliwe. Wiele „niekolarskich” nacji rozwija się błyskawicznie a my łykamy jak pelikany bajdurzenia Czesia o „Lidze Mistrzów” a w rankingu UCI za chwilę będzie 40 dziesiątka…

Dawid
Dawid

Jan
Nie wyłapałeś ironii?