Producent siodełek San Marco wprowadził w ostatnim czasie sześć nowych modeli swoich topowych siodeł; poniżej przedstawiamy odsłonę ShortFit, czyli zaawansowanej technologicznie wersji komfortowej jak i wersji wyścigowej.

Dotychczasowym motto San Marco jest „połączenie wygody z trwałością, harmonii z wyjątkowym wyglądem” i to założenie zostało w pełni podtrzymane. Siodełka San Marco charakteryzuje wykorzystanie najwyższej jakości materiałów, a wprowadzenie nowego produktu na rynek poprzedzone jest testami każdego nowego modelu. Siodło San Marco ma sprostać najwyższym wymaganiom i służyć użytkownikom jak najdłużej.

ShortFit 2.0 Dynamic Comfort

Cechy charakterystyczne:
– pokrycie, wykonane z materiału Silkfeel,
– wewnętrzna skorupa, wykonana z włókna węglowego Fiber Reinforced,
– wypełnienie pianką Pullfoam,
– pręty stelaża ze stopu manganu, średnica 7 mm,
– długość siodła – 255 mm,
– szerokość siodła – 155 mm,
– waga siodła – 295g.,
– kolor pokrycia – czarny.

W nowych wersjach siodełek zastosowana została bardzo komfortowa pianka Pullfoam, cechująca się doskonałym dopasowaniem do ruchów miednicy podczas jazdy; stabilizuje podparcie oraz minimalizuje dyskomfort, wynikający z długiej jazdy. Dbając o konkurencyjną wagę, skorupa siodła wyprodukowana została z włókna węglowego, a wytrzymały stelaż – ze stopu manganu. Zewnętrzne, „oddychające” pokrycie – Silkfeel – jest odporne na ścieranie a zarazem nie jest podatne na odkształcenia, wynikające z działających na nie obciążeń. Cechą, do której przyzwyczaiła nas marka San Marco jest anatomiczny otwór w środku siodła, którego zadaniem jest ustabilizowanie podparcia miednicy oraz zmniejszenie uczucia ucisku okolic krocza.

Sugerowana cena detaliczna: 449 PLN

ShortFit 2.0 Racing Supercomfort

Cechy charakterystyczne:
– pokrycie, wykonane z materiału Microfeel,
– wewnętrzna skorupa, wykonana z włókna węglowego Fiber Reinforced,
– wypełnienie pianką Bio Foam Plus,
– pręty stelaża ze stopu Xilite (następca tytanu), o średnicy 7 mm,
– długość siodła – 255 mm,
– szerokości siodła – 140 oraz 155 mm,
– waga siodła – 240g wersja wąska, 245g wersja szeroka,
– kolor pokrycia – czarny.

Wyższy model siodełka o charakterystyce wyścigowej; wypełnienie z lżejszej i lepszej jakości pianki Bio Foam Plus, pozwalającą na lepsze dopasowanie do ruchów miednicy w czasie jazdy, a zarazem wpływająca na ograniczenie dyskomfortu, mogącego wystąpić w czasie dłuższej jazdy. Pręty stelażowe wykonane zostały z materiału, nazywanego „następcą” tytanu – Xilite – zachowującego wysoką sztywność połączoną z elastycznością przy niskiej wadze. Siodło występuje w dwóch szerokościach – węższe 144 mm oraz szersze – 155 mm (co oczywiście odbija się na wadze siodła). Jak i inne modele San Marco wyposażone jest w otwór anatomiczny.

Sugerowana cena detaliczna: 779 PLN

ShortFit 2.0 Carbon FX

Cechy charakterystyczne:
– pokrycie, wykonane z materiału Microfeel,
– wewnętrzna skorupa, wykonana z włókna węglowego Fiber Reinforced,
– wypełnienie pianką Bio Foam,
– pręty stelaża z tzw. DNA Carbon o wymiarze 9,8x7mm,
– długość siodła – 255 mm,
– szerokości siodła – 140 oraz 155 mm,
– waga siodła – 185g wersja wąska, 190g wersja szeroka,
– kolor pokrycia – czarny.

Bardzo lekki model siodła o specyficznej charakterystyce wykonania prętów stelaża. Główną cechą jest jego ergonomiczny kształt, mający zaspokoić nawet najbardziej wymagających zawodników, którzy podczas jazdy lub pedałowania kręcą tułowiem, czy też zsuwają się na przód siodła. Budowa siodła – szeroki tył – daje doskonałe podparcie w tylnej części wraz z równomiernie rozłożonym naciskiem w przedniej części. Jak inne siodła, to także wyposażone jest w anatomiczny otwór w środku (Open Fit), mający podnieść komfort i wsparcie podczas pedałowania; ma on za zadanie także ułatwić krążenie krwi i zmniejszyć ucisk w rejonie prostaty; jest to ważna cecha dla osób, lubiących często zmieniać pozycję w czasie jazdy.

Sugerowana cena detaliczna: 879 PLN

ShortFit 2.0 Racing

Cechy charakterystyczne:
– pokrycie, wykonane z materiału Microfeel,
– wewnętrzna skorupa, wykonana z włókna węglowego Fiber Reinforced,
– wypełnienie pianką Bio Foam,
– pręty stelaża z materiału Xsilite średnicy 7mm,
– długość siodła – 255 mm,
– szerokości siodła – 140 oraz 155 mm,
– waga siodła – 210g wersja wąska, 215g wersja szeroka,
– kolor pokrycia – czarny.

Jak i poprzedni model, w tym zastosowana została pianka Bio Foam, redukująca negatywne skutki nadmiernej ruchomości miednicy w czasie jazdy, pianka daje także bardzo dobre oparcie w czasie jazdy. Zastosowana wyściółka główna (Microfeel) cechuje się trwałością i doskonale przylega do pianki – jest zarazem bardzo dobrze „oddychającym” materiałem. Stelaż to znany już z poprzednich modeli materiał Xsilite, charakteryzujący się doskonałą wytrzymałością przy konkurencyjnej wadze; materiał ten jest także bardzo odporny na korozję. Jak i w innych modelach – zastosowany został w siodle otwór anatomiczny, zmniejszający uczucie nacisku w okolicy krocza.

Sugerowana cena detaliczna: 729 PLN

ShortFit 2.0 Dynamic

Cechy charakterystyczne:
– pokrycie, wykonane z materiału Silkfeel,
– wewnętrzna skorupa, wykonana z włókna węglowego Fiber Reinforced,
– wypełnienie pianką PullFoam,
– pręty stelaża z manganu o średnicy 7mm,
– długość siodła – 255 mm,
– szerokości siodła – 140 oraz 155 mm,
– waga siodła – 280g wersja wąska, 285g wersja szeroka,
– kolor pokrycia – czarny.

Jak w przedstawianych wyżej modelach, w tym także zastosowane zostały: materiał Silkfeel, który w połączeniu z pianką wypełniającą PullFoam doskonale wpływa na dopasowanie się powierzchni do ruchów miednicy podczas jazdy. Wypełnienie siodła to włókno węglowe a stelaż wykonany został z manganu. Znane już nam pokrycie – Silkfeel – jest bardzo odporne na ścieranie, ma także dobre właściwości oddychające. Jak i inne modele, ten także wyposażony został w anatomiczny otwór w środkowej części siodła.

Sugerowana cena detaliczna: 399 PLN

ShortFit 2.0 Sport

Cechy charakterystyczne:
– pokrycie, wykonane z materiału Silkfeel,
– wewnętrzna skorupa, wykonana z włókna szklanego Fiber Reinforced,
– wypełnienie pianką PullFoam,
– pręty stelaża z manganu o średnicy 7mm,
– długość siodła – 255 mm,
– szerokości siodła – 140 oraz 155 mm,
– waga siodła – 315g wersja wąska, 32g wersja szeroka,
– kolor pokrycia – czarny.

W wersji Sport także zastosowane zostały: materiał Silkfeel, który w połączeniu z pianką wypełniającą PullFoam doskonale wpływa na dopasowanie się powierzchni do ruchu podczas jazdy, jak i wewnętrzne wypełnienie, zrobione z włókna szklanego. To siodło także charakteryzuje się doskonałą współpracą z zawodnikiem, lubiącym przechylać się w czasie jazdy w stronę kierownicy. Wyposażone zostało – jak i inne modele – w otwór anatomiczny na środku siodełka.

Sugerowana cena detaliczna: 269 PLN

Dystrybutor: www.velo.pl

Poprzedni artykułTour de France 2022: Gdzie bruki ulokowały faworytów? [przegląd generalki]
Następny artykułLong w(a)y- zapowiedź 6. etapu Tour de France 2022
"Master of disaster" Z wykształcenia operator saturatora; brak możliwości pracy w wyuczonym zawodzie rekompensuję jeżdżąc rowerem i amatorsko się ścigając, bardzo lubię też o tym pisać. Rytm tygodnia, miesiąca i roku wyznacza mi rower. Lubię się ścigać, i gdy jakiś wyścig mi nie wyjdzie, to wśród kolegów-kolarzy mówię, że jestem redaktorem sportowym, a gdy jakiś tekst mi nie wyjdzie, wśród redaktorów mówię, że jestem kolarzem-amatorem. I tylko do teraz nie rozgryzłem, czy bardziej lubię się ścigać, czy też pisać o tym, dlatego nadal zamierzam czynić i jedno i drugie, póki starczy sił.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments