Siodełko Aspide włoskiej firmy Selle San Marco jest jednym z najpopularniejszych modeli w kolarstwie szosowym czego dowodem jest ponad dwudziestoletnia obecność tego konkretnego modelu na rynku. W 2021 debiutuje jego krótsza wersja, czyli model Aspide Short.

Od swojego poprzednika Aspide Short jest krótszy o 28 milimetrów i mierzy równo 25 cm długości. Siodełka Aspide Short posiadają duży otwór centralny (Open-Fit), którego zadaniem jest wyeliminowanie ucisku na krocze. Aspide Short dostępne jest w czterech różnych wersjach (Sport, Dynamic, Racing i Carbon FX) oraz dwóch szerokościach (węższej S3 i szerszej L3).

Aspide Short Sport jest podstawowym modelem wykonanym z najprostszych materiałów. Stelaż wykonane są ze stali, a skorupa z wzmocnionego włókna szklanego. Na skorupie umieszczono piankę Pullfoam o niskiej gęstości i zmiennej grubości, którą pokryto materiałem Silkfeel o wysokiej odporności na ścieranie.

W węższym wariancie sidełko to waży 265 gramów, a w wersji szerszej jest o 5 gramów cięższe. Jego cena to 229 złotych.

W modelu Aspide Short Dynamic stelaż wykonane są z manganu cechującego się w stosunku do stali węglowej lepszą wytrzymałością na drgania. Bez zmian pozostaje skorupa, pianka i materiał, którym wykończono siodełko.

Zastąpienie stali manganem powoduje znaczny spadek masy siodełka, która w węższym wariancie wynosi 215 gramów, a w wersji szerszej 220 gramów. Jego cena to 359 złotych.

Model Aspide Short Racing wykorzystuje zaawansowane materiały w konstrukcji siodełka. Stelaż wykonano z materiału o nazwie Stealth Xsilite będącego mieszanką tytanu, włókna węglowego i silikonu. Skorupa siodła zbudowana została z nylonu wzmocnionego włóknem węglowym. Na niej umieszczono piankę Biofoam gwarantującą wyższy poziom komfortu w stosunku do modeli z pianką Pullfoam i lepsze odprowadzanie wody. To wszystko wykończono materiałem Microfeel cechującym się lepszym przepuszczaniem powietrza.

Zastosowanie powyższych materiałów pozwoliło na dalszą redukcję masy siodełka, które w węższym wariancie waży 185 gramów, a w wersji szerszej 190 gramów. Niestety spowodowało to znaczny wzrost jego ceny, która wynosi 729 złotych.

Topowym modelem siodełka Aspide Short jest wersja Carbon FX, która od modelu Racing różni się materiałem z jakiego wykonano stelaż. W tym celu wykorzystano włókno węglowe co dodatkowo pozwoliło na redukcję masy przy jednoczesnym zachowaniu sztywności i poziomu komfortu.

W węższym wariancie siodełko waży 150 gramów, a w wersji szerszej 155 gramów. Jego cena wynosi 849 złotych.

Dystrybutor: www.velo.pl

Poprzedni artykułCotygodniowy Quiz Kolarski #31
Następny artykułTotalizator Sportowy jedzie razem z 78. Tour de Pologne 2021
Oficer marynarki handlowej z wykształcenia i zawodu. Pracę na morzu łączy z pasją do kolarstwa, a w szczególności do klasyków. Ma jedną wadę - lubi pływać przed i biegać po rowerze.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments