Fot. SCOTT

Aero, lekkość lub komfort – wybierz trzy. Witamy w następnej ewolucji rowerów aero z zupełnie nowym modelem Foil RC. Zaprojektowany, aby sprostać wymaganiom WorldTourowych sprinterów, zawodników atakujących i uciekających, jest to najszybszy rower szosowy, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.

Givisiez, Szwajcaria. Czerwiec 2022. SCOTT Foil RC odniósł ogromny sukces i wygrał prawie wszystko, co było do wygrania. Z tego właśnie powodu postanowiliśmy uczynić ten rower jeszcze lepszym, aby sprostać wymaganiom współczesnych kolarzy.  Tradycyjnie przy zakupie rowerów zawsze trzeba było iść na kompromis i wybierać pomiędzy Aero, Lekkością i Komfortem. W nowym Foilu RC nie musisz już iść na kompromis i masz wszystkie trzy opcje w jednym, niesamowicie wyglądającym rowerze.

Przepisy UCI dotyczące projektowania rowerów zostały zaktualizowane w 2021 r., co oznacza, że nasi inżynierowie i projektanci mieli szansę na nowo wyobrazić sobie, czym może być rower typu Aero. Od początku zespół traktował rowerzystę rower i komponenty jako jeden organizm. Łączne uwzględnienie tych trzech elementów pozwoliło na uzyskanie realnych korzyści aerodynamicznych. Każda decyzja projektowa została podjęta tak by dostarczyć najszybszego kompletnego systemu. Każda decyzja projektowa została podjęta, aby wygrać każdą jazdę.

Aerodynamiczny Design

Mając nowe zasady i poprzedniego Foila za punkt wyjścia, zespół zaczął projektować rower, na którym chciałby jeździć. Foil RC został zaprojektowany z myślą o samotnych rowerzystach, którzy chcą oderwać się od peletonu lub wybrać się na samotną przejażdżkę przed pracą, aby zapewnić sobie wszelkie korzyści i szybciej dotrzeć do celu.
Nasza wiodąca w branży technologia F01 Airfoil zapewnia, że każda rurka maksymalnie zmniejsza opór powietrza. Węzły zostały zredukowane, a przepisy UCI wykorzystane do granic możliwości.

Z przodu, ponadwymiarowa główka ramy, oprócz tego, że umożliwia pełną integrację okablowania dla mechanicznej i elektronicznej zmiany przełożeń, działa jak owiewka – rozbija powietrze i zmniejsza opór aerodynamiczny, gdy rowerzysta jedzie do przodu. Widelec roweru Foil RC ma głębszy przekrój i wyższą koronę, co zapewnia dodatkowe korzyści aerodynamiczne. Rura dolna i podsiodłowa są doskonałym przykładem skupienia się na całym systemie. Inżynierowie byli w stanie zidentyfikować wyjątkowe aerodynamiczne punkty podczas testowania samej ramy. Jednak podczas testów w tunelu aerodynamicznym z rowerzystą na rowerze okazało się, że kpunkty te były w rzeczywistości mniej aerodynamiczne niż poprzedni model Foil. Cieńsza rura podsiodłowa, która była mniej aerodynamiczna w samym rowerze, okazała się bardziej opływowa podczas testów z rowerzystą, co poprawiło aerodynamikę całego roweru.

W tylnej części ramy znajdują się jedne z najciekawszych elementów konstrukcyjnych. Widełki są obniżone, co nie tylko zapewnia dodatkowy komfort, ale także zmniejsza opór powietrza. Są one ustawione pod kątem 10 stopni, dzięki czemu przepływające powietrze jest kierowane na obracające się szprychy. Testy aerodynamiczne wykazały, że ten mały szczegół zapewnia znaczące korzyści podczas jazdy. Wreszcie, dzięki obniżonym widełkom udało nam się ukryć zacisk hamulca, co nie tylko zmniejsza opór aerodynamiczny, ale także poprawia ogólną estetykę roweru.

Lekkość  

Po przetestowaniu ponad 300 wzorów inżynierowie SCOTT byli w stanie dostarczyć lepszy rozkład włókien węglowych, z zmniejszoną liczbą użytych elementów i połączeń węglowych o 30% w porównaniu z poprzednim modelem Foil. Dzięki niezwykłej dbałości o najmniejsze szczegóły, takie jak wspornik siodła i zacisk siodła, zespół zmniejszył masę bez utraty sztywności.

Komfort

Komponenty Syncros mają zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia korzyści aerodynamicznych, redukcji masy i oczywiście zwiększenia komfortu. W nowym rowerze Foil RC, wyróżniają się, kierownica Creston iC SL Aero Combo oraz innowacyjna sztyca podsiodłowa Duncan SL Aero CFT. Aby zwiększyć komfort, w standardowym wyposażeniu roweru znajduje się opona 25 mm z przodu i 28 mm z tyłu. Jeśli potrzebujesz czegoś mocniejszego, nie ma problemu. Rama ma wystarczająco dużo miejsca na opony 30 mm.

Syncros Duncan SL Aero CFT 

Jedną z najbardziej innowacyjnych cech roweru jest nowa, opatentowana sztyca podsiodłowa. Sztyca Duncan SL Aero CFT nie tylko sprawi, że nie będziesz poobijany na nierównościach, ale co ważniejsze, na lekkim żwirze lub bruku, sztyca zapewni Ci maksymalną moc na pedałach, ponieważ nie zostaniesz wypchnięty z siodełka.

Składający się z dwóch części przedni element nośny wykonany z włókna węglowego ugina się gdy droga staje się wyboista, zapewniając komfortowe siedzenie w siodle. Sztyca posiada dedykowane miejsce montażu tylengo oświetlenia.

Sprzedawana osobno tylna lampka Syncros Campbell 20 Aero iL ta lampka pasuje bezpośrednio do sztycy Duncan SL Aero CFT, zachowując aerodynamiczny profil sztycy. Dzięki diodom COB LED ma 3 tryby pracy – jeden stały, jeden na dzień i jeden na noc – i oferuje 20 lm mocy dla bezpiecznej jazdy w każdych warunkach.

Syncros Creston IC Sl Aero 

W modelu Foil zastosowaliśmy rozwiązanie typu combo oraz opcję oddzielnych elementów, kierownicy i mostka, które jest godne roweru Aero tego kalibru. W tunelu aerodynamicznym zastosowaliśmy niezwykle popularny model Sycnros Creston iC SL z roweru Addict RC.

W rezultacie uzyskaliśmy odchudzoną kierownicę combo, które doskonale radzi sobie z wiatrem i zwiększa ogólne możliwości aerodynamiczne roweru. Poprawiliśmy także komfort i sztywność dzięki adaptacyjnemu dopasowaniu. Combo oferuje większą elastyczność przy niewielkim obciążeniu. Ale kiedy zjeżdżasz w dół, aby pokonać konkurencję, zestaw usztywnia się, tak aby zapewnić Ci możliwość wykorzystania każdej dodatkowej możliwej mocy.

„Moje pierwsze doświadczenia z Foilem była bardzo obiecująca. Reakcja i prędkość są naprawdę na innym poziomie. Powrót na Tour de France z tak wyjątkowym rowerem jest bardzo ekscytujący. Naprawdę nie mogę się doczekać.”

– Romain Bardet, zawodnik Team DSM.

„Aby być najszybszym, dobrze jest wiedzieć, że mamy najlepszy sprzęt, który nas wspiera. Ekscytująca była bliska współpraca ze SCOTT przy tworzeniu roweru, który przynosi nam duże zyski. Jestem przekonana, że ten rower przyczyni się do jeszcze większych sukcesów w tym sezonie.”

– Lorena Wiebes, zawodniczka Team DSM

Foil RC gama

Nowy Foil RC występuje w 5 różnych wersjach: Foil RC Ultimate, Foil RC Pro, Foil RC 10, Foil RC 20 and Foil RC 30.

Wszystkie specyfikacje i ceny są tymczasowe i mogą ulec zmianie. W celu uzyskania dalszych informacji należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem firmy SCOTT.

 

Poprzedni artykułMark Cavendish wystartuje w Tour de France Prudential Singapore Criterium
Następny artykułTiesj Bennot, Nathan Van Hooydonck i Riejanne Markus na dłużej z Jumbo-Visma
Subscribe
Powiadom o
guest
5 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Cloud
Cloud

Ładny opis – tylko że… opisy nie jadą. Żadnych danych, faktów, wymiarów, wagi? Słowem – bajka dla naiwnych. Bo pewnie ani lekki, ani aero i ani sztywny. Ale opis ładny 🙂

Cloud
Cloud

portal usów komentarze sponsorowanych tekstow niczym putin w rosji

Jakub Jarosz
Editor
Jakub Jarosz
Reply to  Cloud

Tak, jeśli ktoś nie zaakceptuje Pana komentarza w 5 minut to już cenzura na miarę putinowskiej Rosji 😉

Cloud
Cloud

Tym razem przywrócony 🙂 za co chwała i dziękuję 🙂 ale wielokrotnie W przeszłości były usuwane niestety

Przemek
Przemek

A linka od przedniego hamulca dalej nie jest aero 🙂