Krótkie spodenki kolarskie Castelli Premio Black stworzone zostały z jedną myślą – być najbardziej wygodnymi kolarskimi spodenkami o najwyższej jakości. Idealne spodenki powinny być przede wszystkim komfortowe, ale jednocześnie nie powinno ich być wcale czuć. Jak to osiągnąć? Firma Castelli chyba znalazła rozwiązanie.

Kluczem okazało się podejście, że mniej znaczy więcej. Zredukowanie liczby paneli, szwów i wkładek poprzez stworzenie z nich jednej tkaniny spowodowało, że przylega ona do ciała niczym druga skóra. Klasyczne spodenki powstają zazwyczaj z około 10 elementów, podczas gdy do stworzenia Premio Black wystarczyły trzy.

Tkanina

Sercem spodenek jest innowacyjna rozciągliwa tkanina Forza. Na czym polega jej innowacyjność? Jej struktura w zależności od miejsca jest inna jednocześnie tworząc zwartą całość. Na udach tkanina jest gładka oraz cieńsza niż w innych częściach, aby zapewnić lepszą przewiewność przy zachowaniu optymalnego poziomu wsparcia dla mięśni. W okolicy bioder jej grubość i kompresja wzrastają celem utrzymania wkładki na swoim miejscu. Bezszwowe zakończenie nogawek (7 cm w modelach męskich i 6 cm w modelach żeńskich) wraz z gumowaną przędzą odpowiadają za niepodwijanie się nogawek bez zbędnego ucisku.

Większość modeli spodenek kolarskich wykonana jest z dzianiny, jednak w porównaniu z tkaniną są one cięższe i grubsze. Owszem, tkaniny są od trzech do pięciu razy droższe, ale dłużej pozostają suche, szybciej schną. W ciepłe dni odprowadzają wilgoć szybciej (cieńsze włókna), a w zimne dni przepuszczają mniej zimnego powietrza (ciaśniejszy splot). Biorąc to pod uwagę są zdecydowanie warte swojej ceny, szczególnie podczas 6-7 godzinnych jazdy.

Szelki

Szelki są z kolei kwintesencją minimalistycznego komfortu przy jednoczesnym zapewnieniu idealnego dopasowania spodenek niezależnie od długości torsu. Ich szerokość została dobrana tak, żeby zakrywać go jak najmniej. Na ramionach posiadają one specjalne wzmocnienie, a w tylnej części zmienioną konstrukcję, aby spodenki lepiej przylegały do ciała. Małe detale mające na celu spowodowanie wielkiej różnicy w dziedzinie poprawy komfortu.

Wkładka

Wkładka Progetto X2 Air ma za sobą ponad dekadę ewolucji i ciągłych ulepszeń. W ciągu 12 lat aż 40 razy była ulepszana. Rezultatem jest bezsprzecznie najwygodniejsza wkładka kolarska dostępna na rynku. Składają się na nią dwa osobne elementy. Przy samej skórze znajduje się Skin Care Layer. Jak sama nazwa wskazuje najbardziej miękka i rozciągliwa warstwa wkładki w ofercie firmy Castelli porusza się wraz ze skórą zapobiegając otarciom. Pod nią znajduje się Cushioning Layer, czyli warstwa amortyzująca o kształcie siodełka. Amortyzacja jest progresywna, a więc różna na całej powierzchni warstwy w zależności od wymaganego stopnia podparcia. Pod kroczem i guzami kulszowymi znajduje się pianka wzbogacona o wkładki żelowe o grubości 3 mm.

Wrażenia z jazdy:

Tyle teoria, a jak jest w praktyce? Przerobiłem już dziesiątki spodenek kolarski, od najtańszych i najpodlejszych po te najdroższe renomowanych producentów. Nie zawsze najdroższe są najlepsze, a stosunkowo tanie nic nie warte. Do tego dochodzi kwestia dopasowania rozmiaru i indywidualnych preferencji.

Pierwsze wrażenie nie napawało zbyt dużym optymizmem, ponieważ tkanina w dotyku wydaje się bardzo delikatna, wręcz papierowa. Jednak z czasem przekonałem się, że wrażenie to jest złudne. Kiedy złapała mnie burza, okazało się że tkanina doskonale zatrzymuje wodę, a jednocześnie w ciepłych warunkach dobrze oddycha. Do tego, tkanina pomimo swojej faktury nie jest nieprzyjemna w dotyku. Co prawda spodenki przed założeniem wydawały się trochę małe, ale są bardzo rozciągliwe przy tym nie powodując uczucia ucisku na mięśniach. Śmiało mogę się podpisać pod stwierdzeniem, że są niczym druga skóra. Praktycznie ich nie czuć. Nie ma mowy o krępowaniu ruchów, niepotrzebnym ucisku czy przesuwaniu się materiału.

Wkładka pomimo swojej minimalistycznej konstrukcji zapewnia doskonałe wsparcie na siodełku przy jednoczesnym braku dyskomfortu podczas pedałowania na stojąco czy podczas chodzenia. Zarówno podczas jazdy na zewnątrz jak i podczas treningów na trenażerze nie odczuwałem problemów z odprowadzaniem wilgoci i termoregulacją. Co prawda nie zaliczyłem żadnej całodziennej jazdy w tych spodenkach jednak zdecydowanie mogę stwierdzić, że są to najwygodniejsze spodenki w jakich kiedykolwiek przyszło mi jeździć na rowerze. Wisienką na torcie jest ich wygląd. Czarny kolor pasuje do wszystkiego.

Topowy model spodenek kolarskich włoskiego producenta dostępny jest w dwóch jednolitych kolorach i pięciu rozmiarach w cenie 999 złotych.

Sugerowany przez Castelli zakres temperatur: 14-38 st.

Waga: 156g (w rozmiarze S)

Dystrybutor: www.velo.pl

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments