Trek wprowadził dzisiaj nowe modele Émonda z aerodynamicznymi kształtami rur. Dzięki nim najlżejszy rower na podjazdy Treka zyskuje znacznie lepsze osiągi i jedzie szybciej niż kiedykolwiek historii, a to wszystko przy zachowaniu masy ramy poniżej 700 g.

Nad wyraz często aerodynamiczne kształty przekładają się na wzrost masy i słabe prowadzenie. Po dwóch latach prac rozwojowych i opracowaniu najlżejszego włókna węglowego OCLV w historii Treka, inżynierom firmy udało się znaleźć idealną równowagę między prędkością a niską masą, bez uszczerbku na wzorowej charakterystyce jazdy, z której słynie Émonda.

Nowe aerodynamiczne modele Émonda, dostępne w wersjach SL i SLR, pokazały, że są szybsze zarówno na płaskim, jak i na podjazdach.

Émonda SLR

Nowa Émonda SLR to ulubiona maszyna specjalistów od podjazdów z grupy Trek-Segafredo. Zdaniem Lizzie Deignan to nawet „najlepszy rower, na jakim kiedykolwiek jechałam”.

Zbudowany jest z nowego włókna węglowego OCLV Serii 800, rama waży mniej niż 700 gramów, a aerodynamiczna konstrukcja oferuje znaczną przewagę w zakresie prędkości. W porównaniu z poprzednią generacją rower Émonda SLR jest szybszy o 60 sekund na godzinę na płaskich odcinkach i o 18 sekund na godzinę przy jeździe w górę po zboczu o nachyleniu 8%.

Włókno węglowe OCLV Serii 800

Włókno węglowe OCLV Serii 800 to najlżejsze i najbardziej zaawansowane włókno węglowe Treka w historii. Jest o 30% wytrzymalsze niż poprzednie karbonowe laminaty OCLV, a jednocześnie tak samo sztywne, co umożliwiło inżynierom Treka stworzenie aerodynamicznych kształtów Émonda SLR bez znacznego zwiększania masy.

Émonda SL

W Émonda SL wykorzystane są identyczne, szybkie i aerodynamiczne, kształty rur jak w Émonda SLR, ale wykonane z lekkiego włókna węglowego OCLV Serii 500. Pozwoli to rowerzystom cieszyć się zarówno z dodatkowej prędkości, jak i niższej ceny ÉmondaSL.

Szybkie szczegóły

Nowe modele Émonda mają ukryte prowadzenie przewodów i linek, większość wyposażona jest w nowe koła aero Aeolus, a Émonda SLR w kierownicę/wspornik Aeolus RSL stworzony specjalnie dla tej wersji. Ponadto, nowa geometria H1.5 opracowana przez grupę kolarską Trek-Segafredo ustawia rowerzystę w optymalnej aerodynamicznej pozycji wyścigowej.

Dostępne w ramach Project One

Model Émonda SLR można personalizować w Project One, programie budowy rowerów na zamówienie Treka pozwalającym rowerzystom stworzyć rower marzeń. Nowe rowery Émonda SL i Émonda SLR są dostępne od ręki poprzez szeroką sieć globalnych partnerów handlowych firmy Trek.

Dostępne modele i ceny:

Émonda SL 5 – 11.899 PLN

Émonda SL 6 – 14.999 PLN

Émonda SL 6 Pro – 17.499 PLN

Émonda SL 7 – 24.999 PLN

Émonda SL 7 eTap – 27.499 PLN

Émonda SLR 6 – 28.999 PLN

Émonda SLR 7 – 30.999 PLN

Émonda SLR 7 eTap – 36.199 PLN

Émonda SLR 9 – 50.499 PLN

Émonda SLR 9 eTap – 50.499 PLN

Galeria zdjęć – Trek Emonda 2021:

 

Poprzedni artykułBiało-czerwona szansa
Następny artykułNie dojdzie do przejęcia Mitchelton-Scott
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments