Scott Foil RC to aerodynamiczna “bestia”, na której Luka Mezgec dwukrotnie triumfował podczas Tour de Pologne. 

Sprinterska stawka na niedawno zakończonym wyścigu była imponująca – przyjechali Pascal Ackermann (BORA-hansgrohe), Fernando Gaviria (UAE Team Emirates), John Degenkolb (Trek-Segafredo), Sacha Modolo (EF Education First) czy Mark Cavendish (Dimension Data). Okazało się jednak, że (obok Ackermanna) największe powody do zadowolenia miał Luka Mezgec (Mitchelton-Scott). Słoweniec dwukrotnie pokazywał rywalom plecy – w Katowicach i Bielsku-Białej – dosiadając Scotta Foil RC. Przy pierwszej okazji pobił też rekord osiągając 82.15km/h!

Chociaż w ofercie Scotta łatwo znaleźć wersję z hamulcami tarczowymi, to kolarze Mitchelton-Scott preferują jednak zaciski szczękowe. Słabszą modulację siły hamowania rekompensuje niższa waga pomagająca w przyspieszeniu. A właśnie dzięki imponującemu przyspieszeniu Mezgec pokonywał pozostałych sprinterów.

W rowerze wszystko jest zoptymalizowane tak, by maksymalnie zmniejszyć opory powietrza. Kokpit jest zintegrowany, linki prowadzone są wewnętrznie, a kształt ramy podłużny i dość wąski.

Nawet mocowanie licznika i tylny hamulec są “schowane”, by nie wpływać na opływową sylwetkę.

Na koła Shimano Dura-Ace R9100 C40 mechanicy założyli szytki Pirelli P Zero Velo. Włoskie ogumienie jest bardzo wytrzymałe (320TPI) i oferuje świetną przyczepność, co było ważne na ostrych, krętych tatrzańskich zjazdach.

Chociaż zazwyczaj rowery aerodynamiczne są cięższe, to właśnie Foil był pierwszym wyborem niektórych zawodników Mitchelton-Scott na górskie etapy Tour de Pologne. Nie ma się co dziwić, bo waga roweru wyposażonego w osprzęt Shimano Dura-Ace Di2 9150 nieznacznie przekracza 7kg.

Specyfikacja:

  • rama: Scott Foil RC
  • przerzutki: Shimano Dura-Ace R9150 Di2
  • hamulce: Shimano Dura-Ace R9110
  • kaseta: Shimano Dura-Ace R9100
  • łańcuch: Shimano Dura-Ace
  • korba: Shimano Dura-Ace R9100, 54/42
  • koła: Shimano Dura-Ace R9100 C40
  • szytki: Pirelli P-Zero Velo