W czwartek ruszyła druga edycja kampanii społecznej „Ktoś czeka na mnie w domu”, której celem jest upowszechnianie bezpiecznych zachowań na drodze, a w szczególności bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów przez kierowców samochodów. Akcja potrwa aż do 2 czerwca, a jej kulminacyjnym punktem będą międzynarodowe zawody kolarskie dla amatorów Gran Fondo Gdynia.

Ubiegłoroczna akcja odbiła się szerokim echem w środowisku kolarskim, ale problem nadal wymaga nagłośnienia. Dlatego organizatorzy Gran Fondo Gdynia postanowili jeszcze raz przypomnieć zasady bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów, by nie dochodziło do nieszczęśliwych wypadków.

Wiosna to tradycyjny początek sezonu kolarskiego w Polsce. Wiele osób wsiada na rowery po zimowej przerwie. Kierowcy zdążyli już odwyknąć od obecności rowerzystów na drogach. Chcemy promować bezpieczne zachowania na drodze zarówno wśród kolarzy, jak i kierowców samochodów

– mówi Michał Drelich, dyrektor zarządzający agencji SE Group.

Akcję wspierają aktorzy Joanna Jabłczyńska i Jakub Wesołowski, ambasadorzy Gran Fondo Gdynia.

W połowie maja na ulicach Trójmiasta we współpracy ze Stroer ruszy kampania billboardowa, promująca akcję „Ktoś czeka na mnie w domu”. W akcję włączyła się także ogólnopolska sieć marketów sportowych Decathlon, sponsor Gran Fondo Gdynia.

Organizatorzy kampanii społecznej „Ktoś czeka na mnie w domu” i wyścigu Gran Fondo Gdynia zaplanowali też wiele niestandardowych działań.

W nadchodzącym tygodniach będziemy na przykład rozdawać kierowcom na wybranych skrzyżowaniach w Gdyni naklejki samochodowe na szybę, które prezentują, jak powinno wyglądać bezpieczne wyprzedzanie rowerzystów przez kierowców samochodów

– mówi Michał Drelich.

Gran Fondo Gdynia to klasyk kolarski dla amatorów. Uczestnicy mają do
wyboru dwa dystanse – 80km i 134km. Trasy zostały wytyczone po
Kaszubach, a start i meta zawodów będą zlokalizowane na Skwerze
Kościuszki w Gdyni.