Team Ineos zaprezentował kilka dni temu nie tylko nowe stroje, ale i rower, na którym będzie się ścigać. Pinarello Dogma F12, bo o nim mowa, ma łączyć cechy kluczowe: sztywność i niską wagę z jeszcze lepszą niż poprzednio aerodynamiką.
W najnowszym, flagowym modelu Pinarello przeprojektowane zostały zarówno rama, jak i widelec. Dzięki wprowadzonym poprawkom udało się zmniejszyć opory powietrza generowane przez rower o 7%. Jak podaje producent, przy jeździe z prędkością 40 kilometrów na godzinę, w płaskim terenie pozwala to zaoszczędzić 8 watów w porównaniu do modelu F10.
Projektanci chwalą się ponadto nowym projektem kierownicy, która ma być, według ich zapewnień, o 10% lżejsza i o niemal 9% bardziej sztywna, niż poprzedniczka. Oczywiście, podobnie jak cała konstrukcja, charakteryzować się będzie również mniejszymi (o 5%) oporami powietrza. Nowa maszyna Pinarello współpracować może ze wszystkimi grupami osprzętu, zarówno mechanicznymi, jak i elektrycznymi.
Faktem, o którym warto wspomnieć, jest również z pewnością w 100% wewnętrzne prowadzenie pancerzy. Dzięki temu opór powietrza jest względem rowerów z częściowo zewnętrznym prowadzeniem aż o 85% mniejszy.
Rower może być zaopatrzony w opony o szerokości do 28mm. Dostępny jest w wersji zarówno z hamulcami tarczowymi, jak i v-brake, w 13 rozmiarach.
Waga ramy przy hamulcach obręczowych – 820 gramów, przy hamulcach tarczowych – 840 gramów.
Model powstawał w ścisłej współpracy z zawodnikami Team Ineos. Jak poinformował Fausto Pinarello, „ostatnie słowo zawsze należało do nich”.
Jako zawodnicy mamy do marki Pinarello kompletne zaufanie. Wiem, że na modelu F12 będziemy w stanie z sukcesami uczestniczyć w najważniejszych wyścigach świata, tak, jak miało to miejsce w przypadku jego poprzedników
– komplementował nowy sprzęt Christopher Froome.
Debiutem Pinarello F12 w zawodowym peletonie był wyścig Tour de Yorkshire.
We’re excited to reveal the new #DogmaF12 #TeamIneos pic.twitter.com/mjrTlYEXce
— Pinarello (@Pinarello_com) May 1, 2019
Teraz to co wszystkich najbardziej interesuje – cena. Sama rama ze zwykłymi hamulcami będzie kosztowała ok. 22000 PLN, z hamulcami tarczowymi ok. 23000 PLN. Kompletny rower, w zależności od osprzętu to wydatek od 43000 PLN do 57000 PLN.
Galeria zdjęć Pinarello Dogma F12 (fot. Team Ineos):