fot. EvoPro Racing

Paweł Franczak (Voster ATS Team) był trzeci na drugim etapie wyścigu Belgrad-Banjaluka. Na dziesiątej pozycji uplasował się Stanisław Aniołkowski (CCC Development Team). 

Drugi etap wyścigu Belgrad-Banjaluka (kat. 2.1) prowadził z Vlasenicy do Brcka i liczył 151 kilometrów. Na 115. kilometrze znajdował się liczący 1800 metrów podjazd Lopare o średnim nachyleniu 5,4%.

Od początku etapu trwały nieskuteczne próby uformowania ucieczki dnia. Po około trzydziestu pięciu kilometrach odjechać chciała całkiem duża grupa kolarzy, ale peleton dość szybko zneutralizował tę akcję. Niedługo później ponownie próbowała odjechać od peletonu pewna grupa zawodników, ale przy wysokim tempie także i tym razem ta sztuka się nie udała.

Wreszcie na czele znalazło się czterech kolarzy. W pewnym momencie zdołali wyrobić sobie około minuty przewagi, ale po stu kilometrach główna grupa ponownie jechała razem.

Na podjeździe Lopare peleton się podzielił, następnie znów połączył i pomimo kolejnych ataków nikomu nie udało się wysforować się na czoło wyścigu.

Dziesięć kilometrów przed metą wydarzyła się kraksa, w której uczestniczył Adam Stachowiak z drużyny Voster, ale nie ucierpiał i mógł dokończyć etap. Poszkodowany nie został także żaden z kolarzy CCC Development Team.

Ostatecznie o losach etapu zdecydował finisz peletonu, na którym najlepszy okazał się Wouter Wippert (EvoPro Racing). Trzeci był Paweł Franczak z ekipy Voster, zaś dziesiąty Stanisław Aniołkowski z CCC Devo.

Liderem klasyfikacji generalnej jest Nowozelandczyk Aaron Gate, tak samo jak zwycięzca etapowy, reprezentujący drużynę EvoPro Racing.

Poprzedni artykułImpey i Trentin liderami Mitchelton – Scott na Amstel Gold Race 2019
Następny artykułCaleb Ewan: „Byłem najmniej zmęczony ze wszystkich”
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W kolarstwie szosowym urzeka ją estetyka tej dyscypliny stojąca w opozycji do cierpienia. Amatorsko jeździ na rowerze górskim i szosowym, przejeżdżając kilka tysięcy kilometrów rocznie.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments