fot. Michał Kapusta / naszosie.pl

W związku z przedłużającymi się remontami na wcześniej zaprezentowanej trasie Wyścigu, musimy ją zaktualizować. Bez większych zmian pozostają dystanse, podobnie jak przewyższenia. Nie ma też żadnych dodatkowych trudności na trasie.

Na nowo wytyczonej pętli zyskujemy kilka rzeczy. Po pierwsze – będzie ona w pełni i całkowicie zamknięta dla ruchu, więc będzie bezpiecznie i w stu procentach rowerowo. Po drugie – wracamy do koncepcji, która mieliśmy na początku planowania Wyścigu. Zawsze chcieliśmy, a Tomek Marczyński szczególnie, żeby Wyścig miał miejsce na gładkich asfaltach Puszczy Niepołomickiej, pomiędzy rezerwatami przyrody. W końcu udało się to załatwić i to właśnie na takich, 25 kilometrowych rundach, będziemy się ścigać.

Obydwa dystanse – po starcie honorowym spod Zamku – wyjeżdżają Drogą Królewską z Niepołomic w stronę Puszczy. Tam zlokalizowaliśmy 25 kilometrową rundę – na dystansie długim pokonacie ją 4 razy, na krótkim – raz.

Na dystansie 113 kilometrów rywalizować będziecie oczywiście na sławnych już segmentach. Każdy z nich ma inną charakterystykę, abyście mogli znaleźć coś dla siebie.
Segment Soudal to prawdziwy ogień – zlokalizowaliśmy go na ostatnich 2800 metrach trasy, więc nawet jeśli nie jedziecie w czubie Wyścigu, warto dać z siebie wszystko na finiszu, walcząc o najlepszy czas segmentu.

Segment Immortal to „creme de la crème” Wyścigu. Szutrowy odcinek jest szybki, ale i bardziej wymagający fizycznie. Ten segment także ma 2800 metrów i własny pomiar czasu – pokonacie go na długim dystansie aż 4 razy, za każdym razem czas będzie mierzony, a do klasyfikacji wliczymy najszybszy.

Do zobaczenia 7 października!