Pierwsze testy zawodnicy przeprowadzili podczas Abu Dhabi Tour i otwierających sezon bruków klasyków.
Cyclingnews udało się zdobyć trochę szczegółów na temat nowego produktu firmy Kask. Brytyjski portal dobrał się do Protone po Strade Bianche wygranym przez Michała Kwiatkowskiego. Poprzednia wersja pierwszy raz pojawiła się podczas Tour de France 2014, a po prawie trzech sezonach aerodynamiczny kask otrzymał „aktualizację”.
Włoska firma zakryła dość sporo otworów, by poprawić aerodynamikę. Niestety obniży to wentylację, co przekłada się na wyższą temperaturę na głowie i dyskomfort. Możliwe jednak, że Kask zdecyduje się na zastosowanie nakładek zasłaniających dziury. Użytkownicy otrzymają wtedy możliwość poprawienia przepływu powietrza kosztem aerodynamiki. Tego typu rozwiązanie znane jest m.in. w POC Octal Aero (używany przez Cannondale-Drapac) i Lazer Z1 (Lotto-Soudal).
Team Sky współpracuje z Kask od powstania drużyny w 2010 roku. Niedawno obie strony ogłosiły przedłużenie umowy do sezonu 2020. Wynikiem kooperacji jest m.in. pierwszy Protone czy przeznaczony do jazdy na czas Bambino.