Cervelo stworzyło model P5X, który ma dość kontrowersyjny kształt ramy i hamulce tarczowe.
Nowy wynalazek kanadyjskiego producenta jest przeznaczony do triathlonu gdzie obostrzenia Międzynarodowej Unii Kolarskiej nie sięgają. Bardzo aerodynamiczny kształt ramy i hamulce tarczowe to idealne połączenie na wyścigi z czasem.
Cervelo z czasem nie walczyło – prace nad P5X trwały od 2013 roku, a efekt to suma doświadczenia sportowców, bike fitterów, trenerów, inżynierów i sprzedawców Cervelo. Zanim rozpoczęto produkcję ostatecznego kształtu ramy firma poświęciła ponad 150 prób i 180 godzin w tunelu aerodynamicznym.
Obojętnie czy w czasie treningu czy wyścigu, wszystko co potrzebujesz mieć ze sobą – klucze, cieplejsze ubrania, jedzenie – może zostać bezpiecznie schowane w Smartpak, Stealthbox i Speedcase – opisał dodatkowe schowki David Killing, główny projektant.
Duże znaczenie w długich wyścigach triathlonowych ma odpowiednie ustawienie roweru. Jeśli sportowiec będzie aerodynamiczny, ale nie wytrzyma w danej pozycji, cały trud idzie na marne. Cervelo o tym nie zapomina. P5X ma oferować “bezprecedensowe mikro i makro-dopasowanie”. Według producenta każdy użytkownik znajdzie swoją idealną pozycję łatwo i szybko dzięki nowym przesuwnym częściom. Dla fanów liczb – za pomocą imbusa 4mm możemy przesunąć zasięg o 91mm i wysokość o 112mm. Główna rura ramy przesuwa się w pionie o 80mm, a efektywny kąt siodła sięga od 74 do 81 stopni. Dostępne będą cztery rozmiary od S do XL.
Rower jest też dostosowany do długich podróży. Odkręcenie kilku śrubek pozwala na rozłożenie sprzętu na mniejsze części dla bezpiecznego transportu. Co ciekawe Cervelo zapewnia nawet pokrowiec.
Hamulce tarczowe to dość kontrowersyjny temat w kolarstwie szosowym i nowy w triathlonie. P5X korzysta z hydraulicznych TRP HY/RD. W kołach zamontowany osie thru-axle, które zwiększają bezpieczeństwo i sztywność. Za części takie jak kokpit, siodło, sztyca czy właśnie koła odpowiadają ENVE Composites i Hed Cycling Products. Najwyższa wersja korzysta z SRAM RED eTap.
Aktualnie P5X jest sprzedawane przez 80 wybranych sprzedawców, a cena wynosi 15 000 USD. Niższa wersja z Shimano Ultegra Di2, korbą Rotor i kołami Hed 6.9 ma dołączyć w grudniu i będzie kosztowała 11 000 USD.