Cervelo

Cervelo stworzyło model P5X, który ma dość kontrowersyjny kształt ramy i hamulce tarczowe.

Nowy wynalazek kanadyjskiego producenta jest przeznaczony do triathlonu gdzie obostrzenia Międzynarodowej Unii Kolarskiej nie sięgają. Bardzo aerodynamiczny kształt ramy i hamulce tarczowe to idealne połączenie na wyścigi z czasem.

cervelottt_670

Cervelo z czasem nie walczyło – prace nad P5X trwały od 2013 roku, a efekt to suma doświadczenia sportowców, bike fitterów, trenerów, inżynierów i sprzedawców Cervelo. Zanim rozpoczęto produkcję ostatecznego kształtu ramy firma poświęciła ponad 150 prób i 180 godzin w tunelu aerodynamicznym.

Obojętnie czy w czasie treningu czy wyścigu, wszystko co potrzebujesz mieć ze sobą – klucze, cieplejsze ubrania, jedzenie – może zostać bezpiecznie schowane w Smartpak, Stealthbox i Speedcase – opisał dodatkowe schowki David Killing, główny projektant.

Duże znaczenie w długich wyścigach triathlonowych ma odpowiednie ustawienie roweru. Jeśli sportowiec będzie aerodynamiczny, ale nie wytrzyma w danej pozycji, cały trud idzie na marne. Cervelo o tym nie zapomina. P5X ma oferować “bezprecedensowe mikro i makro-dopasowanie”. Według producenta każdy użytkownik znajdzie swoją idealną pozycję łatwo i szybko dzięki nowym przesuwnym częściom. Dla fanów liczb – za pomocą imbusa 4mm możemy przesunąć zasięg o 91mm i wysokość o 112mm. Główna rura ramy przesuwa się w pionie o 80mm, a efektywny kąt siodła sięga od 74 do 81 stopni. Dostępne będą cztery rozmiary od S do XL.

Rower jest też dostosowany do długich podróży. Odkręcenie kilku śrubek pozwala na rozłożenie sprzętu na mniejsze części dla bezpiecznego transportu. Co ciekawe Cervelo zapewnia nawet pokrowiec.

cervelotttt_670

Hamulce tarczowe to dość kontrowersyjny temat w kolarstwie szosowym i nowy w triathlonie. P5X korzysta z hydraulicznych TRP HY/RD. W kołach zamontowany osie thru-axle, które zwiększają bezpieczeństwo i sztywność. Za części takie jak kokpit, siodło, sztyca czy właśnie koła odpowiadają ENVE Composites i Hed Cycling Products. Najwyższa wersja korzysta z SRAM RED eTap.

Aktualnie P5X jest sprzedawane przez 80 wybranych sprzedawców, a cena wynosi 15 000 USD. Niższa wersja z Shimano Ultegra Di2, korbą Rotor i kołami Hed 6.9 ma dołączyć w grudniu i będzie kosztowała 11 000 USD.