Brytyjska firma motoryzacyjna skorzysta z patentu rowerowego producenta, by zmniejszyć masę swoich samochodów.

Projekt ma być pierwszym na świecie podwójnie cieniowanym obramowaniem w samochodzie. Główną zaletą będzie spory zysk wagowy bez utraty sztywności i wytrzymałości. Technologia cieniowania opatentowana przez Reynolds została stworzona już w 1897 roku i jest obecnie używana w wielu rowerach, ale jej obecność nie została zaznaczona wśród pojazdów mechanicznych.

Pierwszym modelem z nową techniką ma być lekki samochód sportowy “the Seven”. Waga w stosunku do poprzedniej wersji ma się obniżyć nawet o 10%. Reynolds dostarczy ramę, Simpact wykona wszelkie wirtualne analizy, a Caterham stworzy prototyp.

Dyrektor Caterhama Simon Lambert zauważa:

Ogólnie, przemysł motoryzacyjny jest pod sporą presją, by ciągle dostarczać nowe rozwiązania pozwalające na obniżenie wagi i emisji spalin. To jest coś, co Caterham stara się robić od ponad 40 lat. Colin Chapman wprowadził hasło “dodawanie lekkości”, więc jesteśmy odpowiednią firmą, by wprowadzać eksperymenty.

Chociaż model Seven Caterhama jest dość niszowym produktem, rozwiązania w nim zastosowane mogą pomóc innym producentom obniżyć masę samochodów bez utraty wytrzymałości.

źródło: bikeradar