Dziś w Wersalu oficjalnie zaprezentowano trasę 73 edycji wyścigu Paryż – Nicea. Wyścig, w którym pojadą Rafał Majka i Michał Kwiatkowski rozpocznie się 8 marca.

Trasa Paryż Nicea 2015

Rywalizację rozpocznie prawie siedmiokilometrowy prolog w miejscowości Maurepas. Pierwsze trzy etapy będą należały do sprinterów, ale na pewno wiatr może wprowadzić w peletonie sporo zamieszania.

Na czwartym odcinku do głosu zapewne dojdą ci, którzy będą walczyli o końcową klasyfikację generalną, gdyż etap zakończy się na Croix de Chaubouret (10 km, średnie nachylenie 6,7%).

Paryż Nicea 2015 profil 4 etap

Dzień później kolarze przejadą z St. Etienne do Rasteau, etap o długości 192 kilometrów nie powinien wprowadzić większych zmian w „generalce”.

Na szóstym odcinku organizatorzy zaplanowali aż sześć górskich premii m.in. –  Vence (kat. 1): 9,7 km, 6,6% oraz Peille (kat. 1): 6,6 km, 6,8%.

Paryż Nicea 2015 profil 6 etap

Ostatni etap to górska czasówka o długości 9,6 kilometra ze średnim nachyleniem 4,7%.

Paryż Nicea 2015 profil 7 etap

Kolarze do pokonania będą mieli 1137 kilometrów oraz aż 24 podjazdy. Zapowiada się ciekawa walka.

Na starcie stanie 20 zespołów, udział w wyścigu zapowiedzieli Rafał Majka (Saxo-Tinkoff) i Michał Kwiatkowski (Etixx-Quick Step). We Francji pojawią się także m.in. Aru, Bardet, Barguil, Costa, Kelderman, Tony Martin, Péraud, Rolland, Talansky, Thomas, Van Garderen, Wellens, Wiggins, Degenkolb, Démare, Kristoff, Matthews oraz Voeckler.

W zeszłym roku najlepszy okazał się Kolumbijczyk Carlos Betancur (AG2R).

Profile: www.letour.fr

 

 

Poprzedni artykułVinokourov: „BMC i Sky dużo mówią o dopingu, ale nie przyłączyły się do MPCC”
Następny artykułLadies Tour of Qatar: Cucinotta wygrywa pierwszy etap
Pomysłodawca, założyciel i właściciel naszosie.pl. Z wykształcenia ekonomista, kilkanaście lat zarządzający oddziałami banków. Pracę w „korpo” zakończył w 2013 i wtedy to zdecydował poświęcić się tylko pasji. Na szosie jeździ amatorsko od ponad 20 lat. Mąż i ojciec dwóch synów.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments