Romet

Kupując szosowe dwa kółka za „trzy koła” możemy liczyć na osprzęt poziom wyżej od podstawowego, wagę poniżej 10kg i karbonowy widelec.

Rowery w przedziale cenowym „do 3000zł” mają aluminiową ramę, geometrię sprzyjającą dłuższym jazdom i „pancerne” koła. Są przeznaczone zarówno dla początkujących, którzy nie chcą wydawać ogromnych sum na swoją pierwszą szosę jak i dla „zapaleńców” poszukujących sprzętu treningowego. Na początku sezonu można liczyć na obniżki modeli z zeszłego roku, dlatego niekiedy delikatnie przekroczyliśmy zakładany budżet.

AUTHOR AURA 33 (3299zł)

Czesi znani są z bardzo dobrych rowerów w niskich cenach. W cenie nieco powyżej zakładanego budżetu otrzymujemy potrójnie cieniowaną aluminiową ramę, całkiem niezły, dziewięciorzędowy osprzęt Shimano Sora, koła Jalco MRX i, niestety, aluminiowy widelec. Waga tego modelu to 9.9kg. W cenie 2749zl dostępny jest niższy model czeskiego producenta, ale wyposażony w najniższą grupę Shimano Tourney, która stoi kilka klas niżej od Sory.

BTWIN TRIBAN 520 (2399zł)

Jeden z najlepszych modeli w tej cenie. Triban 520 ma osprzęt taki jak niemal 1000zł droższe rowery Krossa i Authora, a do tego oferowany jest z dożywotnią gwarancją na mostek, kierownicę i ramę. Przełożenia 3×9 Shimano Sora, karbonowy widelec i waga 9.9kg dopełniają obraz znakomitego sprzętu dla osoby początkującej w bardzo atrakcyjnej cenie. Dostępna jest również wersja dla pań z odpowiednio dobraną geometrią.

BTWIN TRIBAN 540 (3299zł)

Za nieco przekroczony budżet 3000zł we francuskim markecie dostaniemy fantastycznego Tribana 540 na pierwszej zawodniczej grupie osprzętu Shimano 105 i znanych (i cenionych) kołach Mavic Aksium. Jego geometria nie jest typowo wyścigowa, ale z wagą 9.4kg i naprawdę dobrym wyposażeniem Triban 540 staje się jednym z dwóch zwycięzców zestawienia. Decathlon do swoich rowerów dokłada lampki, więc odpada nam konieczność zakupu akcesoriów.

GIANT CONTEND 2 (2899zł)

Dość typowa propozycja w tej cenie – osprzęt Shimano Claris, aluminiowa rama z geometrią „endurance” i karbonowym widelcem oraz podstawowe koła. Giant montuje dobry mechanizm korbowy FSA Tempo i ośmiorzędową kasetę SRAM o rozpiętości zębów od 11 do 32, dzięki czemu nasze początkujące nogi wjadą na najcięższe wzniesienia. Producent stosuje ciekawe podejście i nie publikuje wagi swojego sprzętu, ponieważ „najlepszym sposobem, aby ocenić wagę konkretnego roweru jest jego wypróbowanie„.

 

KELLYS ARC 10 (2999zł)

Jego geometria jest dość wyścigowa, a osprzęt Shimano Claris ośmiorzędowy. Do tego, podobnie jak w większości modeli w tej półce cenowej, dostajemy aluminiową ramę z karbonowym widelcem i podstawowe, ale bardzo wytrzymałe koła. Niestety producent nie podaje wagi ARC 10, ale jego wcześniejsze wersje schodziły poniżej 10kg, więc możemy oczekiwać podobnego osiągnięcia również tutaj.

KROSS VENTO 3.0 (3299zł)

W tym modelu polskiego producenta czeka na nas dziewięciorzędowy osprzęt Shimano Sora, którego status mocno się poprawił po wprowadzeniu niższych Claris i Tourney. Aluminiowa rama z karbonowym widelcem założona jest na koła japońskiego producenta, które oferują dobry stosunek wagi do odporności. Cały zestaw waży 9.5kg i ma już dość sportową geometrię, odpowiadającą nawet na pierwsze wyścigi.

KROSS VENTO 2.0 (2699zł)

Niższy model Vento bez problemu mieści się już w naszym budżecie i dzięki temu możemy pomyśleć o akcesoriach czy stroju. Różnica w stosunku do 3.0 to przede wszystkim osprzęt i koła – zamian Shimano Sora dostajemy Claris (również 9 rzędów) oraz geometria – jest nieco mniej sportowa, ale to odpowiednie do długich wyjazdów. Wzrosła też niestety waga – do 10.15kg.

MERIDA SCULTURA 100 (2999zł)

Ciekawa mieszanka – przednia przerzutka Claris, tylna Sora i korba FSA połączone z aluminiową ramą i karbonowym widelcem. Scultura to seria, której topowy model jest najlżejszym produkcyjnym rowerem świata (4.56kg!). Dzięki temu możemy oczekiwać wyścigowej geometrii, zwijanych opon (rzadkość w podstawowych modelach) i odpowiedniej sztywności. Waga godna nazwy – 9.4kg. Bardzo dobry wybór do treningów jak i pierwszych wyścigów.

ROMET HURAGAN 3 (2799zł)

Polak potrafi! Romet, pod względem stosunku ceny do oferowanego sprzętu, bije swoich rywali na głowę. Klasyczna nazwa Huragan 3 tylko zachęca, a do tego trzeba doliczyć najwyższą amatorską grupę Shimano Tiagra, karbonowy widelec i koła na piastach Novatec i obręczach Alexrims. Waga roweru – 9.6kg.

ROMET HURAGAN 4 (3299zł)

Kolejny raz naginamy budżet, ale warto. Czwarty model Huragan jest wyposażony w pierwszą, zawodniczą grupę osprzętu – Shimano 105 – która zapewnia wysoką kulturę pracy i niewysoką wagę, a przede wszystkim jedenastorzędową tylną przerzutkę. Podobnie jak poprzednio opisany model rower oparty jest na aluminiowej ramie i karbonowym widelcu, a jego waga spada do zaledwie 9kg – razem z opisanym wcześniej Tribanem 540 zdecydowany zwycięzca zestawienia!

TREK 1.1 (2999zł)

Amerykański producent z budżetu zostawia nam zaledwie złotówkę, ale tradycyjnie dla jednej z najlepszych firm tworzących rowery możemy za to oczekiwać najwyższej jakości. Aluminiowa rama i karbonowy widelec posiadają dożywotnią gwarancję dla pierwszego właściciela. Koła Bontrager mają dwuścienne, pancerne obręcze, a osprzęt to znany już z wielu innych modeli Shimano Claris. Wyścigowo nastawiony model waży 9.96kg.

Model Cena (zł) Osprzęt Rama Widelec Geometria Waga (kg)
Author Aura 33 3299 Sora Aluminium Aluminium Wyścigowa 9,9
Btwin Triban 520 2399 Sora Aluminium Karbon Endurance 9,9
Btwin Triban 540 3299 105 Aluminium Karbon Endurance 9,4
Giant Contend 2 2899 Claris Aluminium Karbon Endurance b.d.
Kellys ARC 10 2999 Claris Aluminium Karbon Wyścigowa b.d.
Kross Vento 2.0 2699 Claris Aluminium Karbon Endurance 10,15
Kross Vento 3.0 3299 Sora Aluminium Karbon Endurance 9,5
Merida Scultura 100 2999 Claris/Sora Aluminium Karbon Wyścigowa 9,4
Romet Huragan 3 2799 Tiagra Aluminium Karbon Wyścigowa 9,6
Romet Huragan 4 3299 105 Aluminium Karbon Wyścigowa 9
Trek 1.1 2999 Claris Aluminium Karbon Wyścigowa 9,96
Poprzedni artykułDuży peleton podczas Omloop Het Nieuwsblad
Następny artykułTeam LottoNL-Jumbo na Ruta del Sol i Volta ao Algarve
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Lukasz
Lukasz

Ciekawe zestawienie. Obserwując rynek można zauważyć, że z roku na rok jest coraz większy wybór rowerów w szerszym zakresie cenowym. I dobrze. Każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Na polskim rynku pojawiło się też kilka firm sprzedających rowery szosowe używane, powystawowe, testowe i oferują na prawdę konkurencyjne ceny. Myślę, że artykuł o takich firmach mógł by przekonać nie jednego kupującego. Na pewno warto się temu przyjrzeć. Ja kupiłem rower powystawowy (Fondriest) nigdy nie jeżdżony z kilkoma zarysowaniami w naprawdę atrakcyjnej cenie (za ok 50% ceny rynkowej).

Grzegorz
Grzegorz

Kupiłem Tribana 540 i z czystym sumieniem mogę polecić 😉 Udało mi się kupić na wyprzedaży, ostatnia sztuka XL (zakup w listopadzie). Cena o ile pamiętam ok 2600 zł.

Michalina Neumann
Michalina Neumann
Reply to  Grzegorz

To i ja polecam Tribana 540 😉 wtedy ostatnia M (kupiona w lipcu 2016)

Maks
Maks

Czy warto kupić Treka, jeśli w tej samej cenie są rowery z dużo lepszym osprzętem?