Marek Bala / naszosie.pl

Lepsza aerodynamika, przygotowanie do Shimano Dura-Ace Di2 9150 i niższa waga – z tych poprawek będzie korzystać Team Sky w sezonie 2017.

Pierwszym wyścigiem, na którym pojawi się F10 będzie Tour Down Under. Mistrz świata z Ponferrady poczeka jednak nieco dłużej. Wcześniej kolarze będą mogli wypróbować nowy model na Majorce. Team Sky wykorzysta osprzęt Shimano Dura-Ace Di2 9150, a Team Wiggins użyje produktów SRAM. Co ciekawe firma od razu przygotowała pięćset egzemplarzy rozesłanych już do sprzedawców. 9 stycznia UCI zaakceptowała nowy kształt ramy i widelca, więc F10 oficjalnie jest już gotowy do wykorzystywania w wyścigach.

pinarello dogma f10

Tworząc F10 Pinarello wzorowało się na Bolide HR, na którym Bradley Wiggins bił rekord godzinny i modelu, na którym Elia Viviani zdobył złoty medal Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro. Producent twierdzi, że rower jest 6.3% lżejszy i 7% sztywniejszy. Niepomalowana rama w rozmiarze 53cm waży zaledwie 820g.

Pinarello Dogma F10

Zastosowanie wklęsłej dolnej rury ramy i mniejszych, dopasowanych bidonów sprawiło, że opór powietrza jest zmniejszony o aż 12.6%. Dla fanów większych butelek przygotowano trzecią śrubę nieco niżej na pionowej rurze.

Pinarello Dogma F10

Kształt jest asymetryczny i Pinarello przesunęło środek o kolejne 2mm na prawą stronę. Dzięki temu rama lepiej przeciwdziała siłom działającym podczas pracy korby i łańcucha, a sztywność wzrosła o wspomniane 7%. Geometria pozostaje bez zmian. Producent przygotował 13 rozmiarów od 42cm do 62cm i ośmiu kolorach.

Dogma F10

Bardzo ważny jest fakt, że F10 jest specjalnie przygotowane do Dura-Ace Di2 9150. Poprzednio bateria i procesor umiejscowione były pod mostkiem, a teraz powędrowały do dolnej rury. Niestety ma to wady – poprzednia wersja Dura-Ace Di2 9050 nie będą mogły być schowane do ramy, ale jej użytkownicy mogą użyć „schowka” w kierownicy.

Dura-Ace Di2 9150

Dura-Ace Di2 9150

Podobnie jak wcześniej komponenty są niezłą mieszanką – siodełko Fizik, kokpit PRO i koszyki na bidon Elite. Michał Kwiatkowski korzysta z mostka o długości 120mm i będzie siedział na modelu Antares. Na podobnych zestawach będą jeździć również Łukasz Wiśniowski i Michał Gołaś.

Poprzedni artykułSidi stworzyło buty dla Bahrain-Merida
Następny artykułAlberto Contador odpowiada na krytykę Olega Tinkova
Menedżer sportu, fotograf. Zajmuje się sprzętem, relacjami na żywo i wiadomościami. Miłośnik wszystkiego co słodkie, w wolnym czasie lubi wyskoczyć na rower żeby poudawać, że poważnie trenuje.
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
zbychu
zbychu

Acha a o płaskich bidonach nikt nie pomyślał.

Yanev
Yanev
Reply to  zbychu

Bez przesady! Tyle pewnie dają, co spojlery na Cinquecento! Za to płaskie bidony mają mniejszą pojemność, co rodzi konieczność częstszej wymiany na pełne, a to z kolei powoduje większe zamieszanie w peletonie. Mało to było kraks podczas rozdawania kolegom bidonów dostarczonych przez woziwodów?