To koniec współpracy między AG2R Citroën Team i marką BMC. Obie strony oficjalnie podziękowały sobie za wspólne 3 lata, jednocześnie praktycznie potwierdziły się plotki dotyczące tego, że francuski zespół przesiądzie się na sprzęt od Van Rysela.
Kolarze AG2R Citroën Team na rowerach BMC odnieśli przez 3 sezony w sumie 32 zwycięstwa, a także 106 razy stanęli na podium. Na ile to był wpływ szwajcarskiego sprzętu? Tego nie wie nikt, ale ten z pewnością należał do czołowych w skali światowego peletonu.
Chcielibyśmy podziękować BMC za te trzy lata współpracy, podczas których zespół mógł jeździć na rowerach na bardzo wysokim poziomie, co dało ogromną satysfakcję zarówno zawodnikom, jak i mechanikom
— krótko podziękował Vincent Lavenu, menadżer francuskiej grupy.
Współpraca z AG2R Citroën Team zapewniła nam bezpośredni i ciągły kontakt z najwyższym poziomem kolarstwa, które było podstawą naszego rozwoju i zapewniania im rowerów umożliwiających wygrywanie największych imprez
— dodał David Zurcher, CEO marki BMC.
Wygląda na to, że szwajcarska marka po raz pierwszy od ponad dekady nie będzie dostarczała sprzętu dla żadnej z worldtourowych drużyn. Zanosi się z kolei na to, że w 2024 roku francuski zespół przejdzie na rowery Van Rysel, markę należącą do francuskiej sieci sklepów sportowych Decathlon, choć nie opublikowano jeszcze oficjalnego komunikatu.
AG2R Citroën and BMC will part ways at the end of the 2023 season!
There have been rumours linking the team with a move to Van Rysel bikes throughout 2023 ⬇️https://t.co/lTSkJTsqv3 pic.twitter.com/fJkMXnObwG
— GCN Tech (@gcntechtweet) November 20, 2023
Już słyszę trzaskające odbyty psycho fanów trekow i specow 🤣