Polski sprinter Bartosz Rudyk podpisał kontrakt z czeską ekipą kontynentalną, ATT Investments. W tym sezonie 25-letni kolarz ścigał się w barwach Voster ATS Team.
Za naszą południową granicę przenosi się Bartosz Rudyk. Jeden z najlepszych polskich sprinterów podpisał kontrakt z czeską formacją ATT Investments i to w jej barwach będzie ścigał się w przyszłym sezonie. Jest to pierwsza zagraniczna ekipa Polaka – w tym roku reprezentował drużynę Voster ATS Team. Wcześniej był natomiast kolarzem Santic-Wibatech / Wibatech Merx 7R oraz TC Chrobry SCOTT Głogów.
W tym sezonie Bartosz Rudyk pokazał, że jest jednym z najlepszych polskich sprinterów. Łącznie odniósł trzy zwycięstwa w wyścigach z kalendarza Międzynarodowej Unii Kolarskiej – wygrał etap Belgrad-Banja Luka, a także odcinek Dookoła Mazowsza oraz klasyk Puchar MON. Dodatkowo wielokrotnie plasował się w czołówkach sprinterskich pojedynków.
Další posilou našeho týmu na příští sezónu je polský sprinter Bartosz Rudyk. V posledních letech byl členem týmů TC Chrobry Scott Glogow, Santic-Wibatech nebo Voster ATS Team. Je také velmi úspěšným členem polské dráhové reprezentace. pic.twitter.com/75CRhHT55f
— ATT Investments (@jsmeteam) November 24, 2023
Nowa ekipa Bartosza Rudyka jest dobrze znana na scenie kontynentalnej. Kolarze ATT Investments w ostatnich miesiącach regularnie pojawiali się na polskich szosach, gdzie odnosili spore sukcesy. Klasyfikację generalną, prolog i etap Małopolskiego Wyścigu Górskiego wygrał doświadczony Węgier Marton Dina, w przeszłości ścigający się w EOLO-Kometa. Nad Wisłą błyszczał również Tomas Jakoubek, który po ucieczkach był najlepszy na etapach Małopolskiego Wyścigu Górskiego oraz Wyścigu „Solidarności” i Olimpijczyków.
Podopieczni Petra Kaltofena wystartowali również w Visegrad 4 Bicycle Race – Grand Prix Poland, Memoriale Henryka Łasaka i Memoriale Jana Magiery. Na ten moment skład ATT Investments na przyszły sezon liczy aż 16 zawodników – w tym gronie znaleźli się wspomnieni Marton Dina i Tomas Jakoubek, a także Jakub Otruba czy mistrz Słowacji Matus Stocek.
I dziwić się że Czechy, Węgry czy Rumunia wyprzedzą nas w UCI… Głód i mizeria…
A co ma do rankingu UCI w jakiej ekipie ściga się kolarz?
Punkty bedzie zdobywal dla PL oraz dla druzyny. Pytanie jest takie co moze zaoferować wiecej czeska druzyna? Pieniadze chyba nie, kalendarz? Licencje pro w nastepnym roku? Jezeli macie wiedze piszcie☺
Ogromnie dużo. Polak pracuje na punkty Czechów. Jeden Polak na MŚ nie wziął się z sufitu, prawda?
Kolarz niezależnie od licencji ekipy nadal zdobywa punkty dla własnego kraju, ponadto Bartosz Rudyk nie należy obecnie do grupy punktujących do rankingu Polaków.
Ale swoją pracą pomaga zwiększać liczbę punktów zdobytych przez Czechów. Nie jest jest jakieś nadmiernie złożone wnioskowanie
„Pytanie jest takie co moze zaoferować wiecej czeska druzyna?” Właśnie na tym polega polska mizeria z wypicowanym jak na jarmark Tour de Balon…Wszystko stoi na głowie
Jakub jak zawsze nie potrafisz połączyć punktu A z punktem B
Po prostu nie wiem skąd założenie, że Bartosz Rudyk miałby być tam pomocnikiem. Poza tym punkty dla Czech zdobywali z kolarzy ATT jedynie Otruba i Jakoubek (obaj dalecy od specjalizacji Bartosza). Do rankingu narodów wpadały za to także oczka Martona Diny (Węgry), Gerta Kivistika (Estonia) i Matusa Stocka (Słowacja) – może i nasz sprinter dzięki obecności w nowym zespole wystrzeli i będzie dzięki temu punktował dla Polski?
Jan, przestan juz. Dyskusja jest wskaxana dla rozwoju ale ty calkowicie sie mijasz z twierdzeniami na temat punktow. Przesledz troszke takie np procyclingstats a potem dyskutuj na temat rankingow i statystyk. Czy twoim zdamiem majka i kwiatkowski powinni jezdzic w polskim zespole?? ( najbardziej punktujacy dla polski zawodnicy od lat )
Aczkolwiek tez wolalbym zeby rudyk jezdzil w takim Mazowszu zamiast Grosu…
A jakbym wolał aby Bartek ściągał się w Dek Cyklo Korona Kielce albo w Legii Bazyliszek albo w Serwisco i rywalizował z kolarzami Ccc albo Mróz czy Activ Jet. Może wtedy zaistniał by Knauf psb a kolarze z Mikomax czy Weltur podnieśli by rękawicę .
Ile bylo wydanych licencji seniora w latach 80.90 2000, 2010 , 2023. ????
Przykro mi Panowie trzeba to napisać to .
Nasze kolarstwo seniorskie trzeba zaorać.
Wsztko nie jest sporem o punkty w rankingu ale świadectwem zapaści. Dobrze robi Rudyk ze odchodzi i szuka szansy !!!! Wszystko lepsze jest niż nasze kolarstwo w elicie z dwoma klubami na poziomie amatorskim.