Lotus, niesiony falą rozpoznawalności, zdobytej dzięki medalom igrzysk olimpijskich oraz charakterystycznej konstrukcji ram, wprowadza na rynek kolejną nowinkę; tym razem jest to e-rower, inspirowany właśnie torową konstrukcją ramy.

Od razu lekko ugaszę Waszą chęć błyskawicznego zapisywania się w kolejce po ten rower – koszt Lotusa, Type 136 – jest to 20 000 funtów lub 25 000 euro. Na chwilę obecną na rynek trafi 136 modeli tego roweru o specjalnej numeracji, zanim trafi on do zwykłej sprzedaży.

Co od razu rzuca się w oczy, to mocno aerodynamiczna konstrukcja ramy, kierownica w kształcie litery V, widelcami w kształcie skrzydeł oraz połączonymi rurami tylnymi. Jak podaje w prasówce Lotus: 9,8 kilogramowy rower wykorzystuje konstrukcję i doskonałość inżynieryjną z ponad 30 lat sukcesów w kolarstwie szosowym i torowym. Jest to model, inspirowany bezpośrednio rowerami, na których Team GB zdobywał medale olimpijskie w Tokio.

Rower wyposażony jest w silnik firmy HPS (waga – 1,2 kg), z akumulatorem, ukrytym w bidonie roweru. Bateria wystarcza na trzy godziny jazdy, a rower waży 9,8 kg (nie został podany rozmiar roweru). Całość to niezwykle aerodynamiczna konstrukcja i doskonałość inżynieryjna, poparta ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w kolarstwie i torowym, i szosowym. W ramie dopatrzyć się można nawiązania do kultowego roweru Type 108, na którym Chris Boardman startował na Igrzyskach Olimpijskich w Barcelonie 92, oraz do roweru Hype Lotus, na którym jeździła reprezentacja w Tokio 21.

Ręcznie wykonana we Włoszech rama z włókna węglowego. Silnik ważący 300 g, a cały system Watt Assist PRO Motor waży 1,2 kg. Standardowy model – seryjny – trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku. Limitowana edycja to tradycyjny, żółto-czarny kolor, z kołami Campagnolo Super Record i Ultra. Przyszłoroczne modele seryjne opierać się będą na SRAM Force lub RED oraz kołach DT Swiss (koszt – około 15 000 funtów).

Ambasadorem marki został sześciokrotny mistrz olimpijski Sir Chris Hoy, podczas inauguracji Type 136 powiedział, że tak niesamowity rower tak wiele mówi o pionierskich przedsięwzięciach Lotus i kultowym statusie jego rowerów na przestrzeni lat. Myśl całe szczęście rozwinął też i o konkrety:

Od 16 roku życia czekałem, aż będę mógł jeździć na rowerze Lotus. Oglądałem Igrzyska Olimpijskie w Barcelonie, Chris Boardman zdobywający złoty medal na tej kultowej 108-tce i w pewnym sensie brakowało mi w karierze tych rowerów, tam, zanim moja kariera się zaczęła, a potem w Tokio, kiedy to ja przeszedłem na emeryturę. To była pierwsza szansa na przejażdżkę na rowerze Lotus. Oczekiwania były ogromne i nie zawiodłem się. Trudno przecenić wpływ, jaki 108 wywarła na moją karierę i życie.

Odpowiadający za projekt Type 136 Danny Barnes, podczas premiery roweru dodał:

Model ten był naprawdę zainspirowany pionierskimi i buntowniczymi motocyklami torowymi, które zdobią pierwsze okładki podręczników historii. Type 136 składa hołd temu niezwykłemu dziedzictwu. Zaprojektowano go z myślą o idealnej równowadze aerodynamiki, lekkości i technologii. Jest on naprawdę wyjątkowy dzięki swojej funkcjonalności podwójnego zastosowania. Jest to lekki, rasowy rower szosowy, ale gdy go najbardziej potrzebujesz, jest także superlekkim elektrycznym rowerem elektrycznym. Oferujemy również akumulator bezpieczny w transporcie lotniczym, co oznacza, że Type 136 można zabrać w dowolne miejsce na świecie, a to naprawdę zmienia zasady gry i otwiera nowe możliwości.

Dyrektor generalny Lotus Group Feng Qingfeng:

Jestem dumny, że mogę przedstawić Lotus Type 136 jako kolejny rozdział w naszej podróży po wysokich osiągach. Przez ostatnie 75 lat Lotus nieustannie przesuwał granice innowacji na szosie i torze. Type 136 pokazuje, że nadal to robimy. Zaprezentowanie go wraz z samochodami elektrycznymi Lotus Eletre, Emeya i Evija jeszcze bardziej poszerzy globalne postrzeganie tego, czego można oczekiwać od Lotusa.

Poprzedni artykułMathieu van der Poel zdradził swój kalendarz na sezon przełajowy
Następny artykułSerghei Țvetcov – kolarska kariera mimo białaczki
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Jose Jimenez
Jose Jimenez

Trochę dużo jak za wózek dla inwalidów..

Hubert
Hubert

MOTOrower… koniec, kropka.

Papsi
Papsi

czekałem na komentarz typowego Polaka, swoją drogą rower piękny i wiadomo było, że będzie mega drogi.

Jacek
Jacek

Tylko 25tyś.€,tanio kupię sobie dwa😂

Michał
Michał

Z tyłu miejsce na oponę 3.0? Co to za design. Ładnie to wygląda tylko na jednym bocznym zdjęciu